Riiba Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har en kakeoppskrift hvor det står at jeg skal smør og strø en langpanne. Strø med hva?? Kan man ikke liksågodt bruke bakepapir...? Det er en sjokoladekake...
Villbringebær Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Du kan fint bruke bakepapir. Jeg gjør det alltid når det gjelder kake i langpanna. Ellers så smører man med smør og drysser hvetemel over smøret slik at det fester seg. Rist ut alt overflødig mel.
Gjest Mahareth Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Det menes at du skal strø litt mel i panna. Ja, du kan bruke bakepapir i stedet, men papiret kan henge seg fast i kaka og rive den opp når du skal ta det vekk. Jeg ville smurt og strødd forma som det står i oppskriften. Når jeg skal ha mel i forma så tar jeg oppi litt og fordeler det over hele. Blir sikkert mer mel enn det skal, men kaka henger ihvertfall ikke fast
Riiba Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2010 Takk for rask respons! Da prøver jeg å strø siden jeg ikke har prøvd det før... Men det vil ikke brenne seg fast noe i panna? Det står også at jeg skal tilsette ett og ett sammenvispede egg. Betyr det at jeg visper sammen ett og ett egg med en gaffel bare? Nei, jeg har ikke bakt så mye før...
Gjest SmallTalk Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Jeg bruker semulegryn til å strø en kakeform med.
Gjest Eurodice Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Takk for rask respons! Da prøver jeg å strø siden jeg ikke har prøvd det før... Men det vil ikke brenne seg fast noe i panna? Det står også at jeg skal tilsette ett og ett sammenvispede egg. Betyr det at jeg visper sammen ett og ett egg med en gaffel bare? Nei, jeg har ikke bakt så mye før... Du knekker egget og har innholdet i en kopp og visper sammen plommen og hviten med gaffelen, etterpå heller du det i deigen og rører godt før du gjentar samme prosedyre med neste egg .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå