-Fisken- Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg skal blant annet ha med eggerøre til 17. mai-frokost i morgen. Kan jeg lage den i kveld, eller vil den da bli veldig seig? Frister ikke å lage eggerøre til 12 personer klokken 7 i morgen tidlig. Og en annen ting; kan jeg lage eggerøre av 12 egg på en gang? Tenker da å bruke en stor kjele.
LineGourmet Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Du kan lage den i kveld. Holder seg helt fint, men da blir den litt mer eh. "fast" i konsistensen. Den setter seg litt mer. Det går fint med 12 egg på en gang, jeg skal også lage såpass mye. Bruker stekepanna som vanlig. Jeg velger å lage den i morgentidlig - tar ikke mer enn 10 min det da...
LineGourmet Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Ps: det er viktig å spre den litt ut når den er ferdig da, så den får luft. Om alt ligger i en stor klump kan den surne (eller, det er i hvert fall noe galt som kan skje )
eggeline Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Skal også lage eggerøre til ca 12 stykker, og har tenkt å lage "røren" i dag, og bare steke den i morgen tidlig før vi drar. Det går vel? Har også lurt på å ta gressløk i. Det er vel noe alle liker, eller bør jeg droppe det? OG så har jeg lurt på hvor mange egg jeg bør bruke? Har kjøpt 24, og tenkte å bruke alle, men ser dere snakker om tolv egg. Holder det?
Gjest petre Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Synes ikke eggerøre er godt når den har stått kaldt. Ville også bare laget "røren" på forhånd.
-Fisken- Skrevet 16. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2010 Jeg skal ha gressløk i, synes det blir veldig godt. Det hever smaken på eggene. Vi blir ca 12 stykk, og jeg regner da ett egg per pers, ettersom eggerøren bare er en liten del av frokosten. Jeg har i tillegg laget eggesalat, og det kommer til å være kokt egg også, i tillegg til røkelaks, skinker, oster, salat osv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Jeg skal lage eggerøre til 15 peroner, bruker 12 egg og lager i morgen tidlig. Har en liten steikepanne, så må nok ta det i feler omganger, men tenker at den smaker best da. Skal også ha med kokte, skivede egg, lager 12 stykker av det også. Bedre med for mye enn for lite, og det holder seg jo til kvelden om det blir noe til overs.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå