kisskissbangbang Skrevet 18. mai 2010 #21 Skrevet 18. mai 2010 Eg skal innrømme eg har fått tårer i øynene hver gang ein nyfødt har begynt å skrike (og at babylysten min har steget et par hakk), men sitter her med kulerunde øyne og skrur lyden ned hver gang kvinnene skriker (som har fått babylysten min ned til normalt nivå igjen). Spesielt med ho eine, hø rødhåra, som skreik heile tiden. Gleder meg ikkje til vondten og det, men å møte barnet for første gang må være fantastisk. Jeg gleder meg smertene også, jeg. Gleder meg vilt til hele prosessen. Bare synd at programmet for samboeren min er meget effektiv prevensjon.
Gjest SmallTalk Skrevet 18. mai 2010 #22 Skrevet 18. mai 2010 Jeg unngår å se på jeg, for her i gården så virker det motsatt og jeg sitter med store øyne og grøsser. Fatter ikke at folk vil seg selv så vondt, og ihvertfall ikke at de vil stille opp på TV i tillegg. Bare det å se på hvordan ting foregår, får meg enda mer sikker på at jeg skal ha keisersnitt dersom jeg får barn noen gang.
Gjest Linda sofie Skrevet 18. mai 2010 #23 Skrevet 18. mai 2010 Jeg unngår å se på jeg, for her i gården så virker det motsatt og jeg sitter med store øyne og grøsser. Fatter ikke at folk vil seg selv så vondt, og ihvertfall ikke at de vil stille opp på TV i tillegg. Bare det å se på hvordan ting foregår, får meg enda mer sikker på at jeg skal ha keisersnitt dersom jeg får barn noen gang. Jeg kunne aldri ha fødet på tv! No way. Fødsel er noe man må igjenom hvis man velger å bli gravid. Sånn er det bare
*lilly* Skrevet 27. mai 2010 #24 Skrevet 27. mai 2010 Herregud som jeg grein av episoden i går Utrolig rørende å se når Joy og mannen endelig fikk datteren, spesielt når de hadde prøvd så lenge. Utrolig fin episode Jeg har alltid trodd at når de sjekket åpningen, så var det skjedeåpningen og ikke livmorhalsen (?) Jaja, da lærte jeg noe nytt.. huff, jeg syns det såg mye verre ut enn rier og fødsel
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. mai 2010 #25 Skrevet 27. mai 2010 Jeg unngår å se på jeg, for her i gården så virker det motsatt og jeg sitter med store øyne og grøsser. Fatter ikke at folk vil seg selv så vondt, og ihvertfall ikke at de vil stille opp på TV i tillegg. Bare det å se på hvordan ting foregår, får meg enda mer sikker på at jeg skal ha keisersnitt dersom jeg får barn noen gang. Samme her. Jeg fikk mer enn nok av "Jordmødrene" som gikk på NRK for en tid tilbake. Slike programmer kan nok utvilsomt trigge fram fødselsangst. Men ta det med en stooor klype salt. Folk som viser seg på tv mens de føder er nok gjerne ganske glade i oppmerksomhet, og jeg tror de gjerne legger på en del ekstra hyling og drama når de først får sjansen til å komme på tv. Litt småperverst med slike programmer, synes jeg.
Mir Skrevet 27. mai 2010 #26 Skrevet 27. mai 2010 Angående å gjøre dette foran kamera: Jeg tror ikke folk tenker på hvordan man oppfører seg foran et kamera når man ligger der og presser en unge ut av seg selv! Jeg har aldri født, men jeg tror det er det siste jeg ville tenkt på..hvordan lage show ut av min egen fødsel.. "Jeg bør kanskje skrike litt mer, så ser det enda vondere ut". Vi både ser og hører om hvordan fødende kvinner kan bli under fødselen. Det er ikke mye tanker enn annet enn å få ut det barnet som står i hodet! Folk er forskjellige! noen skriker, andre ikke! Det ser vi jo også i disse programmene. Hvorfor må dette vinkles til noe slikt negativt om at "oo jeg er på tv". Jeg synes det er flott at noen folk er villige til å gjøre dette foran kamera. Det er da en helt naturlig ting å føde, og jeg tror mange kan faktisk glede seg, og også bli opplyst og føle seg mer trygg foran en fødsel hvis man ser hvordan går for seg, samtidig som at andre blir skremt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #27 Skrevet 28. mai 2010 En venninne av meg har en mor som jobber som jordmor på et av universitets-sykehusene. Jeg diskuterte slike tv-programmer med henne en gang, og hun mente at det ofte er vinklet ganske på trynet i disse seriene. Det ER en sterk overvekt av dramaqueens i slike serier. Jo mer skriking jo bedre tv liksom.Hysteriske fedre osv..alt er veldig stereotypt. Kan legge til at jeg selv har barn, men skrek ikke en eneste gang under fødselen. Lurer på om jeg hadde vært en god kandidat for en slik tv-serie? Neppe...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå