FoxyFish Skrevet 15. mai 2010 #1 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) I kveld skal jeg stå for middagen, da jeg dessverre tapte et veddemål. Ganske grovt også, faktisk. Uansett: Jeg tenkte å lage fylte kyllingfiléter, samt bake olivenboller ved siden. Kyllingfyllet skal bestå av bl.a. pesto og soltørkede tomater. Har noen noe forslag til hva annet som kan fungere ved siden av dette? Sambo er veldig lite glad i salat, så det bør da være noe annet enn det, siden dette tross alt er en seiersmiddag for ham. Endret 15. mai 2010 av FoxyFish Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. mai 2010 #2 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg synes det er godt med grønnsaker til, f eks ovnsstekte eller grillet i panne. Til den retten du lager, som høres veldig god ut, passer det sikkeert fint med diverse middelhavsgrønnsaker. Kan ha på en "dressing" med god olivenolje, salt, pepper og friske urter etter steking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. mai 2010 #3 Del Skrevet 15. mai 2010 Uff da, kondolerer med tapt veddemål Høres veldig godt ut! Og det første tilbehøret jeg tenkte på var en frisk salat - men det går jo ikke ser jeg. Hva med litt lett dampet asparges, det er godt til veldig mye. Gjerne med ovnsbakte cherrytomater i tillegg (sett dem i en form, strø på litt salt og pepper og olivenolje, og stek i ovnen på 200 grader i 10 min). Ellers er sopp også godt til kylling, gjerne med masse hvitløk og bittelitt fløte og parmesan - men det er mulig det blir litt for mange smaker i retten da, siden du fyller kyllingen. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Stella Skrevet 15. mai 2010 #4 Del Skrevet 15. mai 2010 Det første som slår meg er gresk salat (tomater, agurk, rødløk, evt grønn paprika og feta/oliven). Kanskje bulgursalat kunne vært noe i stedet, litt Tabbouleh-inspirert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvina Skrevet 15. mai 2010 #5 Del Skrevet 15. mai 2010 En seier fortjener en salat. Vil du bare gi han delvis rett, kan du være litt knipen og bare servere salat med f.eks oliven og yoghurtdressing. Eller løk og tomatsalat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 15. mai 2010 #6 Del Skrevet 15. mai 2010 En seier fortjener en salat. Vil du bare gi han delvis rett, kan du være litt knipen og bare servere salat med f.eks oliven og yoghurtdressing. Eller løk og tomatsalat. Hæ? Personen som vant liker jo ikke salat, så da burde hun vel ikke lage det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 15. mai 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 15. mai 2010 Takk for gode tips! Nå skal handlelisten skrives, og sopp, cherrytomater og asparges kommer til å ende i kurven. Det blir spennende å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå