Gå til innhold

Husnummer og fordommer


makkapakka

Anbefalte innlegg

På fly bruker de ikke nr. 13 på seter fordi de har lang erfaring med at folk ikke vil sitte der.

Men er det samme tanken når en skal velge hus?

Ville det vært vanskelig å flytte inn i nr. 13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg har aldri sett en seterad på fly som nr 13. Ei heller mange hoteller med rom nr 13, etasje nr.13 osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei aller fleste flyselskap har seterad nr. 13.

ja det finnes rad 13, men den heter gjerne 14. på hotellrom er det ofte 12B som er brukt. 13 etasje har jeg hørt om. pleier man å bytte ut dette tallet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Annonse

Gjest brutal_mann

Velger vekk rad 13 på fly av den grunn at denne raden ofte befinner seg over bensintanken eller i en bruddsone. Ikke fordi jeg er overtroisk.

Foretrekker å sitte fremfor motorene og med en rad mellom meg og nærmeste bruddsone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg tror det har noen sammenheng, men jeg har vært nære på å omkomme to ganger på fredag den 13. På den andre siden kan man si at jeg har fått livet i gave to ganger på fredag den 13. Siden jeg ikke omkom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg har bodd i nr 13 og hatt det helt fint :)

Kunne ikke falt meg inn å ha motforestillinger mot dette. 13 er bare et tall, blant uendalig mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk aldri tenkt på, så det ville i alle fall ikke vært noe problem for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok aldri tenkt over at det var nr. 13. Kanskje jeg tilogmed har bodd i nr. 13 en gang uten at jeg husker det. Har flyttet ganske mye. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *miffy*

Jeg må helt ærlig si at jeg ikke liker tallet 13. Var veldig opptatt av overtro og slikt da jeg var mindre, og har det så innprentet i meg selv at det er vanskelig å bli helt kvitt det. Kjenner bestandig et lite stikk i meg hvis jeg får/blir noe med 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sitter ofte på rad 13 på fly og har aldri tenkt noe ekstra over det.

Og hvorfor skulle man? Styrter flyet er det jo ikke bare spesifikke rader det går utover.

Jeg bor i nummer 13, og det er noe jeg aldri har tenkt over.

Dette har forresten ingenting med fordommer å gjøre, men overtro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste betydningen 13 har for meg, er bursdagen til et nært familiemedlem. Overtro med at tallet 13 er et ulykkestall synes jeg er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Et av de menneskene jeg er aller mest glad i i hele verden er født på fredag den 13. For meg er det tallet mer et lykketall enn motsatt. ;) Men så er jeg ikke overtroisk, bare velger meg 13 som "lykketall" på pur trass. :ler:

Helena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nanette

I Kina er tallet 4 "ulykkestall", og på kinesiske restauranter finner du ikke bord nr 4, på kinesiske hoteller hopper de over 4. etasje og kaller det 5. istedet. Osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt noen som seriøst tenker over det når de skal flytte til et nytt sted? Bor i nr 13 nå, og har det kanonbra her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...