Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har i grunnen gått altfor langt når kvinner forventer og krever at menn også skal være kvinner.

Herregud, sier jeg bare! For en syk verden dette er.

Jeg forventer ikke at menn skal være kvinner(jeg går ut ifra at du sikter til at menn skal gjøre "kvinneting" som å shoppe: Det gjør jeg sammen med venninnene mine/homofile venner). Når det er sagt, er over 70% av vennene mine menn, og det fungerer utmerket.

Videoannonse
Annonse
Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Det har i grunnen gått altfor langt når kvinner forventer og krever at menn også skal være kvinner.

Herregud, sier jeg bare! For en syk verden dette er.

Hvordan fikk du det ut av det hun svarte? Vi/jeg forventer ikke at en mann skal være en kvinne, han blir ikke mindre mann fordi om han skifter bleie på ungen sin, har jentevenner, snakker om følelser osv. En mann er en mann uansett.

Er du redd du ikke skal bli betraktet som mann hvis du stryker klær?

Skrevet

Hvordan fikk du det ut av det hun svarte? Vi/jeg forventer ikke at en mann skal være en kvinne, han blir ikke mindre mann fordi om han skifter bleie på ungen sin, har jentevenner, snakker om følelser osv. En mann er en mann uansett.

Er du redd du ikke skal bli betraktet som mann hvis du stryker klær?

Jeg stryker nesten aldri klær, men jeg hadde gjort det om jeg måtte uten å føle meg som noe mindre mann av den grunn.

Men man får jo inntrykket av at kvinner i dag hadde foretrukket at menn var kvinner med utover-tiss. Noe som fortsatt er og forblir helt urealistisk.

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg stryker nesten aldri klær, men jeg hadde gjort det om jeg måtte uten å føle meg som noe mindre mann av den grunn.

Men man får jo inntrykket av at kvinner i dag hadde foretrukket at menn var kvinner med utover-tiss. Noe som fortsatt er og forblir helt urealistisk.

Hva mener du med å være kvinne med utovertiss?

Skrevet

Hva mener du med å være kvinne med utovertiss?

En mann som oppfører seg mer som ei kvinne enn som en mann.

Gjest Anjelika
Skrevet

Hvis vi hadde vært så vanvittig glade i "kvinnelige kvaliteter" så hadde vi vel hatt flere venninner i stedet for mannlige kompiser? ;)

Og hvem er du til å definere hva som ligger i å oppføre seg som en mann?

Du er klar over at menn er forskjellige og hva som er mandig varierer fra kultur til kultur og forskjellige tidspunkter i historien?

Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg skjønte det. Det jeg ber deg om er å definere hva det vil si å oppføre seg som en kvinne

Skrevet

Hvis vi hadde vært så vanvittig glade i "kvinnelige kvaliteter" så hadde vi vel hatt flere venninner i stedet for mannlige kompiser? ;)

Og hvem er du til å definere hva som ligger i å oppføre seg som en mann?

Du er klar over at menn er forskjellige og hva som er mandig varierer fra kultur til kultur og forskjellige tidspunkter i historien?

Jeg skjønte det. Det jeg ber deg om er å definere hva det vil si å oppføre seg som en kvinne

Alle deres mannlige venner oppfører seg mer som kvinnfolk enn mannfolk når de prater med dere (kvinner). Det ble også bekreftet i undersøkelsen som du 'Anjelika' refererte tidligere.

Menn prater bare med kvinner om myke verdier og følelser etc.

Skrevet

Alle deres mannlige venner oppfører seg mer som kvinnfolk enn mannfolk når de prater med dere (kvinner). Det ble også bekreftet i undersøkelsen som du 'Anjelika' refererte tidligere.

Nå tar du alt ned på stereotype-nivå her, Steinar. Det blir for dumt. Hvem er du til å si at ekte mannfolk ikke kan prate om følelser og myke verdier og fortsatt være ekte menn?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Nå tar du alt ned på stereotype-nivå her, Steinar. Det blir for dumt. Hvem er du til å si at ekte mannfolk ikke kan prate om følelser og myke verdier og fortsatt være ekte menn?

Å vise svakhet er jo den sikreste veien inn i vennefella. Menn kan ikke være svake om de vil ha seg en partner. Det fungerer rett og slett ikke.

Skrevet

Det jeg mente var at dere kvinner aldri opplever en mann som han er blant andre menn.

Skrevet

Det jeg mente var at dere kvinner aldri opplever en mann som han er blant andre menn.

Da får du si det da. Men du ser vel at det også gjelder andre veien?

Skrevet

Å vise svakhet er jo den sikreste veien inn i vennefella. Menn kan ikke være svake om de vil ha seg en partner. Det fungerer rett og slett ikke.

Det er Steinar som sier at menn oppfører seg som "kvinnfolk" når de prater med kvinner, ikke jeg.

Gjest Anjelika
Skrevet

Herregud for en latterlig påstand.

Prøver du å spille dum for å provosere?

Du har jo ikke hatt en venn av motsatt kjønn engang, så du vet ingenting om hva vi snakker om :ler:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er Steinar som sier at menn oppfører seg som "kvinnfolk" når de prater med kvinner, ikke jeg.

Og det jeg sier er at de mennene som passer inn i S40 sin bekrvelse her er evig single. En kan ikke være bløt som mann og tro at en klarer å haie til seg ett kvinnfolk.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet (endret)

Så du mener at vi kvinner ikke er i stand til å snakke om annet enn myke verdier og følelser? Har du noen gang løftet ditt blikk opp fra en dames bryst og lukket opp ørene dine for hva hun har hatt å si noen gang? Har du noen gang prøvd å snakke med en kvinne som et likeverdig menneske?

Det er mye man kan snakke om i tillegg til følelser og myke verdier.. sport, politikk, filosofi, histori - både lokalt, nasjonalt og på verdensbasis, dyr, planter og blomster - mange menn (ordentlige menn) er opptatt av hage og planter, tekniske saker, bil, familie osv. Du ville blitt overrasket over hva menn og kvinner er i stand til å prate om når de møtes, disse temaene er forøvrig ikke kun knyttet til mann-kvinne konversasjon men det er også temaer kvinner seg i mellom også kan prate om.

Endret av Prøvekandidat
Gjest AnonymBruker
Skrevet

På en måte var det enklere den gangen.

Begge visste hvem som bestemte. Selv om det selvfølgelig fantes unntak i tidligere tider også. Såkalte "dotter" har alltid funnes.

Jeg er helt enig. I "gamle dager" visste alle hvem som bestemte.

Besteforeldrene mine hadde til og med en tallerken hvor det sto: "Jeg er sjefen i huset... for det har kjerringa bestemt".

Ingen var i tvil om at kona var sjefen.

Men slik er det nå også, i alle fall hos oss.

Når mannens arbeidsgiver ringer hjem til oss, spør de alltid om å få snakke med "nestsjefen".

Og når de spør mannen om han kan jobbe overtid, så sier de alltid: "kan du ringe til sjefen og høre om det er greit at du jobber ekstra i kveld?".

De vet hvem som bestemmer i hjemmet, det er den det alltid har vært... kona!

Hilsen gammeldags

Skrevet

Da får du si det da. Men du ser vel at det også gjelder andre veien?

Joda, det stemmer sikkert det.

Skrevet

Så du mener at vi kvinner ikke er i stand til å snakke om annet enn myke verdier og følelser? Har du noen gang løftet ditt blikk opp fra en dames bryst og lukket opp ørene dine for hva hun har hatt å si noen gang? Har du noen gang prøvd å snakke med en kvinne som et likeverdig menneske?

Det er mye man kan snakke om i tillegg til følelser og myke verdier.. sport, politikk, filosofi, histori - både lokalt, nasjonalt og på verdensbasis, dyr, planter og blomster - mange menn (ordentlige menn) er opptatt av hage og planter, tekniske saker, bil, familie osv. Du ville blitt overrasket over hva menn og kvinner er i stand til å prate om når de møtes, disse temaene er forøvrig ikke kun knyttet til mann-kvinne konversasjon men det er også temaer kvinner seg i mellom også kan prate om.

Joda, jeg forstår at dette vil være helt individuelt og avhengig av individenes intelligens, samt personlige erfaringer og interesser.

Likestillingen har kommet langt på dette området. Enkelte emner forutsetter muligens at både kvinnen og mannen har tatt en eller annen (høyere) utdannelse. Noe alle ikke har gjort.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig. I "gamle dager" visste alle hvem som bestemte.

Besteforeldrene mine hadde til og med en tallerken hvor det sto: "Jeg er sjefen i huset... for det har kjerringa bestemt".

Ingen var i tvil om at kona var sjefen.

Men slik er det nå også, i alle fall hos oss.

Når mannens arbeidsgiver ringer hjem til oss, spør de alltid om å få snakke med "nestsjefen".

Og når de spør mannen om han kan jobbe overtid, så sier de alltid: "kan du ringe til sjefen og høre om det er greit at du jobber ekstra i kveld?".

De vet hvem som bestemmer i hjemmet, det er den det alltid har vært... kona!

Hilsen gammeldags

:ler:

Joda, jeg hører denne gamle klisjeen brukt innimellom jeg også.

Det er sagt i spøk, men det er nok sannere enn mange har lyst til å innrømme ;)

Men at dama er sjefen over husholdning syns jeg helt naturlig. Jeg syns egentlig dette er et krav.

Endret av Steinar40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...