Gjest Bianca26 Skrevet 1. juni 2010 #181 Skrevet 1. juni 2010 Å vise svakhet er jo den sikreste veien inn i vennefella. Menn kan ikke være svake om de vil ha seg en partner. Det fungerer rett og slett ikke. Så vi kvinner er svake mener du? Det å tørre å snakke om følelser er vel heller en styrke enn en svakhet.
Gjest Bianca26 Skrevet 1. juni 2010 #182 Skrevet 1. juni 2010 Joda, jeg forstår at dette vil være helt individuelt og avhengig av individenes intelligens, samt personlige erfaringer og interesser. Likestillingen har kommet langt på dette området. Enkelte emner forutsetter muligens at både kvinnen og mannen har tatt en eller annen (høyere) utdannelse. Noe alle ikke har gjort. Det der har ingenting med likestilling å gjøre Steinar. Selv folk med lavere utdannelse er istand til å snakke om andre ting enn myke verdier og følelser
Gjest Bianca26 Skrevet 1. juni 2010 #183 Skrevet 1. juni 2010 I all fall når de puler meg.. Det sier vel litt om dine evner i senga...
Gjest Bianca26 Skrevet 1. juni 2010 #184 Skrevet 1. juni 2010 He he he. Ja... Det er jo derfor alle kvinner faker... Jeg kopierte bare hva kvinner skriver i sine nettdatingsprofiler. Jeg driter i om en kvinne kan bruke en hammer eller ei. (Jeg kan ikke). Jeg vil gjerne treffe en kvinne som evner å føre en samtale om andre ting en vesker fra Dior. En kvinne som engasjerer seg i verden og i utvikling. En kvinne som evner å elske. Og ikke minst, en kvinne som respekterer meg på tross av mine svakheter. (For det er mer enn nok styrker for hun som GIDDER å lete). Og hvor kommer min negative holdnig til kvinner fra? Hm... Jammen kommer den ikke fra hvordan kvinner har behandlet en fra dag en på jorden. Men du kan ikke klandre alle kvinner bare fordi du har vært uheldig med de du har truffet. Det er din egen feil at du velger feil damer.
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2010 #185 Skrevet 1. juni 2010 Så vi kvinner er svake mener du? Det å tørre å snakke om følelser er vel heller en styrke enn en svakhet. Ja, for kvinner er det en styrke. Menn som snakker om og som uttrykker følelser, spesielt sårbarhet, er ikke mye menn lenger. Menn som gjør slike ting har en ting til felles, de er evig single. Ingen moderne norske kvinner vil ha an blauting av en mann. I alle fall ikke som far til deres barn.
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2010 #186 Skrevet 1. juni 2010 Men du kan ikke klandre alle kvinner bare fordi du har vært uheldig med de du har truffet. Det er din egen feil at du velger feil damer. Mhm... Vi velger jo alle våre mødre...
Gjest brutal_mann Skrevet 1. juni 2010 #187 Skrevet 1. juni 2010 Det sier vel litt om dine evner i senga... Jeg er faktisk jævlig flink
Steinar40 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #188 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Det der har ingenting med likestilling å gjøre Steinar. Selv folk med lavere utdannelse er istand til å snakke om andre ting enn myke verdier og følelser Joda, det er aldri noen regel uten unntak. Men som regel er det i dagens norske samfunn en relativt klar sammenheng mellom intelligens, evner, hvor oppegående man er etc. - og hvor høy utdannelse man har. På den annen side, så kan mange høyt utdannede folk være jævla kjedelige også. Eller hva mener du? Endret 1. juni 2010 av Steinar40
Gjest Eurodice Skrevet 1. juni 2010 #189 Skrevet 1. juni 2010 Joda, det er aldri noen regel uten unntak. Men som regel er det i dagens norske samfunn en relativt klar sammenheng mellom intelligens, evner, hvor oppegående man er etc. - og hvor høy utdannelse man har. På den annen side, så kan mange høyt utdannede folk være jævla kjedelige også. Eller hva mener du? Du mener implisitt at alle med lavere utdannelse er kjedelige?
Andrelinoge Skrevet 1. juni 2010 #190 Skrevet 1. juni 2010 Kjenner mange damer og har jobbet på ein arbeidsplass som har hatt mest damer. Men allikavel ble jeg aldri kompiser med dei. Har faktisk ingen kvinnlige kompiser hmmm. Da jeg vokste opp var min beste venn jente (men måtte diverre flyte vekk :o() Føler jeg har mange planer og ambisjoner, men ingenting som sikkert interesserer kvinner. Har hatt noen få nesten vennskap med damer men det er blitt brutt kontakt og meg "straffet". Fekk meg ny jobb ble lei av å bli "straffet". Har noen egenskaper som øydelegg for meg og vennskap med kvinner trur jeg... Har vansklig for å stole på folk, er veldig privat. Jeg lyger aldri (nesten ikke hvite løgner heller). Liker ikke løgn + er veldig forsiktig av meg og smertefult høflig. Jeg er nok likegyldig til noe jeg liker mindre enn til ting jeg liker mer. +Og det jeg liker mer er noe jeg brenner inderlig for. (ala ha mest, være best, perfeksjonere) Og den aller værste som nok øydelegger mest for meg.."er ikke lett på kroken". Og nei jeg er ikke homo, er 36 så burde nok ha funnet ut det den dag i dag. Men har eit veldig godt forhold til min søster og min mor. Men kvinnlige venner trur eg ikke det dukker opp. Da må nok JEG ta initiativ til å få meg noen, for det skjer ikke andre veien for å si det slik.
Gjest Anjelika Skrevet 1. juni 2010 #191 Skrevet 1. juni 2010 Joda, det er aldri noen regel uten unntak. Men som regel er det i dagens norske samfunn en relativt klar sammenheng mellom intelligens, evner, hvor oppegående man er etc. - og hvor høy utdannelse man har. På den annen side, så kan mange høyt utdannede folk være jævla kjedelige også. Eller hva mener du? Hva babler du om nå? Uansett hvor lavpanna man er så kan man vel snakke om andre ting enn følelser. Det finnes da nok av nærmest tilbakestående menn og kvinner som tyter i vei om alt annet enn det. Jeg ser forøvrig på det som en styrke og et tegn på intelligens å klare å snakke om følelser. Helt uenig med brutal mann her, klarer ikke mannen å åpne seg så tenker jeg han er en umoden, usikker dust. Viser han tegn på å være i kontakt med sine følelser så er det utrolig sjarmerende.
Steinar40 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #192 Skrevet 1. juni 2010 Du mener implisitt at alle med lavere utdannelse er kjedelige? Nei. Men jeg tror nok dypere og mer filosofiske samtaler etc. vil kjede mange eller "gå over hode" på dem. Men det er sikkert mye av det samme med mange høyere utdannede folk også. Dessuten har jeg sett en viss sammenheng mellom høyere utdannede mannfolk og det å være f.eks anti-fotball/sport. Kjedelig. Først og fremst er det nok allikevel to individers personkjemi (som venner eller kjærester) som er avgjørende.
Steinar40 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #193 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Hva babler du om nå? Uansett hvor lavpanna man er så kan man vel snakke om andre ting enn følelser. Det finnes da nok av nærmest tilbakestående menn og kvinner som tyter i vei om alt annet enn det. Ja, og det kan være jævla kjedelig og irriterende. Jeg foretrekker samtaler der det forekommer en viss grad av intelligens. Endret 1. juni 2010 av Steinar40
Gjest Prøvekandidat Skrevet 1. juni 2010 #194 Skrevet 1. juni 2010 Ja, og det kan være jævla kjedelig og irriterende. Jeg foretrekker samtaler der det forekommer en viss grad av intelligens. Skal vi se om jeg fikk med meg det vesentligste: 1) høyt utdannede folk kan være jævla kjedelige 2) tilbakestående folk kan være jævla kjedelige Hvem er det som ikke er kjedelige da?
Steinar40 Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #195 Skrevet 1. juni 2010 (endret) Skal vi se om jeg fikk med meg det vesentligste: 1) høyt utdannede folk kan være jævla kjedelige 2) tilbakestående folk kan være jævla kjedelige Hvem er det som ikke er kjedelige da? I praksis er det bare personkjemi som betyr noe. Eller hva tenker du? Etter mine erfaringer finnes det positive og negative sider vel alle mennesker. Det er helt naturlig. Og det er bare personkjemien som kan gjøre at helheten fungerer mellom to individer. Endret 2. juni 2010 av Steinar40
Gjest Prøvekandidat Skrevet 2. juni 2010 #196 Skrevet 2. juni 2010 I praksis er det bare personkjemi som betyr noe. Eller hva tenker du? Etter mine erfaringer finnes det positive og negative sider vel alle mennesker. Det er helt naturlig. Og det er bare personkjemien som kan gjøre at helheten fungerer mellom to individer. Verken intelligens, utdanning eller personkjemi har noen betydning for hva man kan diskutere, det kan derimot ha en betydning for nivået og hva man kan få ut av diskusjonen. Når man treffer venner så kjenner man som regel vennene sine så godt at man vet hva man kan snakke om, og vet hva slags interesser de har og hva man har felles med dem.
Gjest Bianca26 Skrevet 2. juni 2010 #197 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Joda, det er aldri noen regel uten unntak. Men som regel er det i dagens norske samfunn en relativt klar sammenheng mellom intelligens, evner, hvor oppegående man er etc. - og hvor høy utdannelse man har. På den annen side, så kan mange høyt utdannede folk være jævla kjedelige også. Eller hva mener du? Går fint an å være intelligent uten universitetsutdannelse... Og så reagerer jeg på at du mener at det å snakke om følelser tyder på lavere intelligens. Endret 2. juni 2010 av Bianca26
Steinar40 Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #198 Skrevet 2. juni 2010 Går fint an å være intelligent uten universitetsutdannelse... Og så reagerer jeg på at du mener at det å snakke om følelser tyder på lavere intelligens. Joda, det gjør det selvfølgelig. Og jeg har aldri ment at det å snakke om følelser tyder på lavere intelligens. Sannsynligvis er det nok heller motsatt. Jeg vil påstå at et menneske som ikke klarer å prate om følelser må være mindre intelligent.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #199 Skrevet 2. juni 2010 Skal vi se om jeg fikk med meg det vesentligste: 1) høyt utdannede folk kan være jævla kjedelige 2) tilbakestående folk kan være jævla kjedelige Hvem er det som ikke er kjedelige da? Alle som ikke tilhører gruppene "høyt utdannede" og "tilbakestående", regner jeg med? :klø: For du mener vel ikke at alle som ikke er høyt utdannet er tilbakestående?
Gjest Prøvekandidat Skrevet 2. juni 2010 #200 Skrevet 2. juni 2010 (endret) Alle som ikke tilhører gruppene "høyt utdannede" og "tilbakestående", regner jeg med? :klø: For du mener vel ikke at alle som ikke er høyt utdannet er tilbakestående? Du må lese Steinars innlegg om begge de ovenstående nevnte kategoriene for å forstå innlegget mitt. For det var nemlig et svar på hans innlegg hvorav han i det ene mente at høyt utdannede folk kan være jævlig kjedelige, og i det andre mente at tilbakestående folk kan være jævlig kjedelige og da spurte jeg hvem han ikke syntes var kjedelige for å se om det fantes noen mellomting i hans liv. Skjønte du den nå? Ingenting i det innlegget representerer min mening, var kun et spørsmål. Endret 2. juni 2010 av Prøvekandidat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå