Gjest Ludovie Skrevet 15. mai 2010 #121 Del Skrevet 15. mai 2010 Disse tingene er jo ting kvinner klarer seg fint uten eller får dekket av venninner. Når det gjelder sex så er det kun for å få barn at kvinner i store trekk trenger en mann. Flere og flere velger jo å få barn uten å innvolvere en mann direkte. Slik sett så har menn ingen annen funksjon i kvinners liv enn å tilføre henne status og høyere levestandard. Øh. Tror det finnes en og annen dame som liker å ha sex for sexens skyld også, altså. Pluss som ønsker seg en mann å være nær også på andre områder enn det rent fysiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #122 Del Skrevet 15. mai 2010 Øh. Tror det finnes en og annen dame som liker å ha sex for sexens skyld også, altså. Pluss som ønsker seg en mann å være nær også på andre områder enn det rent fysiske. Joda, men om mannen kan kastes ut etter sex'en så er jo det det greiste. Og det andre er jeg sterkt tvilende til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 15. mai 2010 #123 Del Skrevet 15. mai 2010 Disse tingene er jo ting kvinner klarer seg fint uten eller får dekket av venninner. Når det gjelder sex så er det kun for å få barn at kvinner i store trekk trenger en mann. Flere og flere velger jo å få barn uten å innvolvere en mann direkte. Slik sett så har menn ingen annen funksjon i kvinners liv enn å tilføre henne status og høyere levestandard. Er man heteroseksuell, så er det vanskelig å få alt dette dekket av venninnner, skal jeg si deg. Venninner kan ikke veie opp for det en mann kan bidra med i så måte. Fordelene sambo gir meg, er fordelen med å kunne leve med min beste venn, som kjenner meg ut og inn. Slippe å komme hjem til tomt hus, og ha noen å dele hverdagens gleder og sorger med. Når det kommer til levestandard, så er det klart at som to så har vi etterhvert råd til finere bolig enn vi hadde hatt om vi var enslige. Men det er faktisk noe som kommer oss begge til gode, for det sier seg selv at for begge parter kommer man lenger med to lønninger enn med én. Dermed er ikke "høyere levestandard" noe en mann tilfører kvinnen, men noe man tilfører hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #124 Del Skrevet 15. mai 2010 Er man heteroseksuell, så er det vanskelig å få alt dette dekket av venninnner, skal jeg si deg. Venninner kan ikke veie opp for det en mann kan bidra med i så måte. Fordelene sambo gir meg, er fordelen med å kunne leve med min beste venn, som kjenner meg ut og inn. Slippe å komme hjem til tomt hus, og ha noen å dele hverdagens gleder og sorger med. Når det kommer til levestandard, så er det klart at som to så har vi etterhvert råd til finere bolig enn vi hadde hatt om vi var enslige. Men det er faktisk noe som kommer oss begge til gode, for det sier seg selv at for begge parter kommer man lenger med to lønninger enn med én. Dermed er ikke "høyere levestandard" noe en mann tilfører kvinnen, men noe man tilfører hverandre. Og der kom poenget med en mann. En kvinne vil aldri velge en mann som ikek gir henne er merkbar økning i levestandard. En av mange grunner til at kvinner flest overlapper i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 15. mai 2010 #125 Del Skrevet 15. mai 2010 Og der kom poenget med en mann. En kvinne vil aldri velge en mann som ikek gir henne er merkbar økning i levestandard. En av mange grunner til at kvinner flest overlapper i forhold. Nå må du lese det jeg skriver da, og ikke tro du leser ting mellom linjene som ikke står der. Hadde alt vi hadde hatt råd til som par vært en snau ettroms, så hadde jeg gladelig tatt til takke med det, så lenge det betyr at jeg kan dele livet med min beste venn og livsledsager.. En stor 3/4-roms har ingen betydning om jeg måtte delt den med noen andre enn han jeg er sammen med i dag. Men uansett....i dagens Norge så trenger du jo ikke nødvendigvis noe særlig utdannelse for å få en greit betalt jobb da, og med to greit betalte jobber så kommer man ganske langt. Så sånn sett kommer to lønninger til gode for begge, uten rom for argumentasjon. Og apropos, har man ambisjoner selv, så sier det seg selv at det er greit å finne en mann med det samme. Ambisjonsløse mennesker er lite attraktivt, uavhengig av kjønn. Og tenk det. Det finnes jo faktisk forhold der kvinnene drar den økonomiske lasten i forholdet, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #126 Del Skrevet 15. mai 2010 Og apropos, har man ambisjoner selv, så sier det seg selv at det er greit å finne en mann med det samme. Ambisjonsløse mennesker er lite attraktivt, uavhengig av kjønn. Og tenk det. Det finnes jo faktisk forhold der kvinnene drar den økonomiske lasten i forholdet, også. Så det å finne en partner handler om ambisjoner? En må ha ambisjoenr for å fange seg en partner? :klø: Så undertegnede og de fleste menn er single fordi vi ikek har ambisjoner nok til å finne en kvinne? Vi vil ikke ha en kvinne nok? Hæ?!? Tro meg jeg vil gjerne ha noen å dele livet mitt med. Men ikke med hva som helst. Og da komemr det en utfordring i form av å finne en kvinne som er smart nok, empatisk nok og immatriell nok. De finnes knapt i dette landet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 15. mai 2010 #127 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) Så det å finne en partner handler om ambisjoner? En må ha ambisjoenr for å fange seg en partner? :klø: Så undertegnede og de fleste menn er single fordi vi ikek har ambisjoner nok til å finne en kvinne? Vi vil ikke ha en kvinne nok? Hæ?!? Tro meg jeg vil gjerne ha noen å dele livet mitt med. Men ikke med hva som helst. Og da komemr det en utfordring i form av å finne en kvinne som er smart nok, empatisk nok og immatriell nok. De finnes knapt i dette landet... Eh... Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg mente når det kom til levestandard. Jeg kan klare meg med lite, men om vi begge har ambisjoner om å leve slik vi synes er best og slik vi begge trives med, så er jo det det beste. Det er fint med felles mål og strebe etter det sammen, mener jeg. Som jeg har sagt tidligere til deg, BM, så tror jeg du har en tendens til å tiltrekkes/tiltrekke deg av usympatiske, kyniske kvinner, etter som du mener det bare finnes slike. For det stemmer faktisk ikke. At man er singel fordi man er ambisjonsløs sa jeg ingenting om. Jeg tror ikke det er det det står og faller på. Endret 15. mai 2010 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 15. mai 2010 #128 Del Skrevet 15. mai 2010 Så det å finne en partner handler om ambisjoner? En må ha ambisjoenr for å fange seg en partner? :klø: Så undertegnede og de fleste menn er single fordi vi ikek har ambisjoner nok til å finne en kvinne? Vi vil ikke ha en kvinne nok? Hæ?!? Tro meg jeg vil gjerne ha noen å dele livet mitt med. Men ikke med hva som helst. Og da komemr det en utfordring i form av å finne en kvinne som er smart nok, empatisk nok og immatriell nok. De finnes knapt i dette landet... Nei, det handler om å finne en person som har nogenlunde samme syn på livet som deg selv. Hvis du har lyst til å leve på et småbruk så er det veldig greit å finne en kjæreste som også ønsker det. Ambisjoner handler ikke nødvendigvis om mengden penger man har eller ønsker å tjene, det kan handle om et ønske om å utvikle seg i jobben sin, at man er engasjert i noe. Jeg tok ikke mannen min for pengene hans, men kanskje han tok meg for mine penger? For min formue var betydelig større enn hans, jeg har arvet en del og han ville nok ikke arvet like mye når den tid kom. Inntektsmessig derimot sto vi ganske likt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvekandidat Skrevet 15. mai 2010 #129 Del Skrevet 15. mai 2010 - og da blir vi populære da .. Ja, sikkert Men vi trenger noen som kan sy, strikke, hekle, brodere og sånt for det er jeg innmari dårlig til. Må jo ha klær på kroppen selv om vi kanskje blir mer populære uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #130 Del Skrevet 15. mai 2010 Nei, det handler om å finne en person som har nogenlunde samme syn på livet som deg selv. Hvis du har lyst til å leve på et småbruk så er det veldig greit å finne en kjæreste som også ønsker det. Ambisjoner handler ikke nødvendigvis om mengden penger man har eller ønsker å tjene, det kan handle om et ønske om å utvikle seg i jobben sin, at man er engasjert i noe. Jeg tok ikke mannen min for pengene hans, men kanskje han tok meg for mine penger? For min formue var betydelig større enn hans, jeg har arvet en del og han ville nok ikke arvet like mye når den tid kom. Inntektsmessig derimot sto vi ganske likt. Noen av oss er for sære til å finne en kvinen med samme verdier og mål i livet. Og rent økonomisk så har ingen kvinne noe å vinne på å inngå et sammarbeid med undertegnede. Hva gjør en når ens ambisjoner handler om ting ingen kvinner forstår? For ikke å snakke om at kvinenr ikke bryr seg om emnet... Retoriske spørsmål som ikke trenger noe form for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 15. mai 2010 #131 Del Skrevet 15. mai 2010 Og rent økonomisk så har ingen kvinne noe å vinne på å inngå et sammarbeid med undertegnede. Jeg har aldri sett på økonomi som et insentiv til å slå meg sammen med noen. Jeg vil allikevel protestere på utsagnet ditt. For ALLE har noe å vinne (økonomisk sett, altså), på å slå seg sammen med noen. Det betyr jo at man har noen å dele huslån, forsikring, strøm, internett osv med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #132 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg har aldri sett på økonomi som et insentiv til å slå meg sammen med noen. Jeg vil allikevel protestere på utsagnet ditt. For ALLE har noe å vinne (økonomisk sett, altså), på å slå seg sammen med noen. Det betyr jo at man har noen å dele huslån, forsikring, strøm, internett osv med. :klø: Ja ja... Jeg kan tilby gratis internett og pc-support *Vente på en uendelig strøm av frierbrev* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 15. mai 2010 #133 Del Skrevet 15. mai 2010 Ja ja... Jeg kan tilby gratis internett og pc-support *Vente på en uendelig strøm av frierbrev* Øh, nei. Du er, i likhet med alle mulige andre potensielle partnere, noen å dele regningene med. Det er ikke verre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #134 Del Skrevet 15. mai 2010 Øh, nei. Du er, i likhet med alle mulige andre potensielle partnere, noen å dele regningene med. Det er ikke verre enn det. Ja? Dele regninger OG få gratis internett og pc-support? Er tre ting i en det Men det blir kummerlige boforhold og to unger på kjøpet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 15. mai 2010 #135 Del Skrevet 15. mai 2010 Det lurer jeg også på.. Var den bittelille perioden i verdenshistorien hvor vi syltet og saftet den reneste og edleste menneskelige naturtilstanden? Utrolig synd at noen oppfant kjøleskapet da og køddet med Guds og Steinars vilje. Kjøleskapet er Satans verk, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 15. mai 2010 #136 Del Skrevet 15. mai 2010 Jeg ser frem til svar på denne, altså. Vi får smøre oss med tålmodighet. Pussig at det naturlige, evigvarende samfunnet som vi hadde før forsvant. Hadde vært knall å få en forklaring på hvordan det kunne skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 15. mai 2010 #137 Del Skrevet 15. mai 2010 Vi får smøre oss med tålmodighet. Pussig at det naturlige, evigvarende samfunnet som vi hadde før forsvant. Hadde vært knall å få en forklaring på hvordan det kunne skje. Kvinner bitchet seg til rettigheter på menn sin bekostning. Sånn skjedde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 15. mai 2010 #138 Del Skrevet 15. mai 2010 Slik sett så har menn ingen annen funksjon i kvinners liv enn å tilføre henne status og høyere levestandard. Snakk for deg selv, er du grei. Tro meg jeg vil gjerne ha noen å dele livet mitt med. Men ikke med hva som helst. Og da komemr det en utfordring i form av å finne en kvinne som er smart nok, empatisk nok og immatriell nok. De finnes knapt i dette landet... brutal_mann - vil du ha en kjæreste som synes at du er en dritt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #139 Del Skrevet 16. mai 2010 Kvinner bitchet seg til rettigheter på menn sin bekostning. Sånn skjedde det. Nei, kvinner fikk samme rettigheter som menn, samme mulighet til jobb, til lønn, til utdanning osv. Vi har ikke tatt noe fra dere, vi har fått de samme mulighetene. Og menn kan nå være hjemme med barna sine hvis de ønsker det uten å bli uglesett. Det er flere og flere skilte par som deler på omsorgen for barna, jo mer samvær jo mindre bidrag og betale og det er færre som betaler underholdningsbidrag til ekskona fordi det er meningen at kvinner av i dag skal kunne forsørge seg selv. Mye bra her både for hun og han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 16. mai 2010 #140 Del Skrevet 16. mai 2010 Disse tingene er jo ting kvinner klarer seg fint uten eller får dekket av venninner. Når det gjelder sex så er det kun for å få barn at kvinner i store trekk trenger en mann. Flere og flere velger jo å få barn uten å innvolvere en mann direkte. Slik sett så har menn ingen annen funksjon i kvinners liv enn å tilføre henne status og høyere levestandard. HÆ? Tror du vi liker sex bare for å få unger??? Hvis du tror det lever du i en annen planet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå