Gå til innhold

Kjønnsroller

Steinar40

Anbefalte innlegg

Poenget mitt er at dagens samfunn ikke er et normalt samfunn. Det er kunstig og kommer derfor ikke til å vare evig.

Og vi skal selvfølgelig ikke se bort ifra at du kan være et scoop ;)

Det er - enten du vil eller ikke - dagens samfunn vi lever i, og det er lite trolig at vi går tilbake til stein- eller middelalderen sånn over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lager syltetøy, jordbær og bringebær, ripsgele - saft gidder jeg ikke for det drikker vi ikke og så lager jeg sylte og leverpostei til jul. Idag får vi kjøpt alt dette på butikken så mine ferdigheter er vel ikke nødvendig i dagens samfunn men det er godt med noe hjemmelaget innimellom. :)

Forsørger meg selv, har ikke behov for en mann pga. økonomien og det har jeg aldri hatt.

Det ser ut til at vi er flere scoops her :) Damene på KG ruler!

Wow! Ikke verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er - enten du vil eller ikke - dagens samfunn vi lever i, og det er lite trolig at vi går tilbake til stein- eller middelalderen sånn over natten.

Ja, det får vi inderlig håpe på i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Men skulle så skje så kan vi i hvert fall sylte og lage opp kjøttmat, jeg baker brød også jeg.. så jeg tror vi skal klare oss bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fokuserte på hvilke (praktiske) behov dere kvinner har.

Og grunnen er fordi flere her ikke vil innse og innrømme det.

Godt å se at du tar ansvar, Steinar!

Når skal dere kvinner slutte å uttale dere om kvinner og andre ting dere ikke har greie på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget mitt er at dagens samfunn ikke er et normalt samfunn. Det er kunstig og kommer derfor ikke til å vare evig.

I motsetning til det samfunnet man hadde før i tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Når skal dere kvinner slutte å uttale dere om kvinner og andre ting dere ikke har greie på?

Jeg skal slutte med det, for i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skulle så skje så kan vi i hvert fall sylte og lage opp kjøttmat, jeg baker brød også jeg.. så jeg tror vi skal klare oss bra :)

- og da blir vi populære da .. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Det kan du lure på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

Det lurer jeg også på..

Var den bittelille perioden i verdenshistorien hvor vi syltet og saftet den reneste og edleste menneskelige naturtilstanden? Utrolig synd at noen oppfant kjøleskapet da og køddet med Guds og Steinars vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Og når det gjelder sylting, jeg har aldri hatt behov for å kunne sylte for å overleve.

Kjærlighet handler om følelser, ikke praktikk.

Det skal jeg ærlig inrømem at jeg ikke er så sikekr på. Handy mannfolk er noe alle damer digger. Og ikke minst så er det lov for kvinner å kreve en handy hunk når de nettsjekker. Om en man gjør tilsvarende og krever huslige egenskaper av en kvinne så, vel, "dør" han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en måte var det enklere den gangen.

Begge visste hvem som bestemte. Selv om det selvfølgelig fantes unntak i tidligere tider også. Såkalte "dotter" har alltid funnes.

Men når det er gitt hvem som bestemmer, så var det ikke nødvendig å krangle om dette.

Men jeg innser selvfølgelig at langt ifra alle menn passer til å bestemme enerådende.

Men det er jaggu ikke perfekt i dag heller.

Barneoppdragelsen har f.eks gått rett vest i mange tilfeller.

Bortskjemte og egoistiske foreldre som skal realisere seg selv, i kombinasjon med en umoralsk (amerikanisert) kultur i samfunnet, er hovedårsakene, tenker jeg.

Men jeg innbiller meg faktisk at det finnes like mange menn som "denger" (fysisk eller psykisk) partner i dag som tidligere. Kanskje gjør tilogmed flere det i dag ettersom hvem som bestemmer i forholdet ikke er avklart. Dette vil fort skape konfliktsituasjoner, og en mann med temperament vil da kunne reagere. Men dette er rene spekulasjoner fra min side.

Uansett, ei egoistisk og lite fornuftig dame er jævla irriterende - akkurat det er ikke spekulasjon.

Selvfølgelig, det er damene som er egoistiske og jævlige.

Hva med mennene som drikker og fester hver bidige helg etter de får barn? Egoisme går nok begge veier, kjære Steinar, men du velger bare å øukke øynene for det.

Og det du skriver om barneoppdragelse... utdyp gjerne. Mener du at det er kvinner sin feil at barn generelt er mer egoistiske? Dette er veldig generaliserende, men skal man dømme ut fra folk jeg kjenner, er det fedrene som har skjemt bort barna i størst grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Nei, men jeg har ikke påstått at alt skal gå bare etter mine premisser.

Det har du sagt hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Ja, men det handler (eller handlet) om å gjøre de oppgavene man var/er best tilpasset til å gjøre - med andre ord de tradisjonelle kjønnsrollene.

Menn er fysisk sterkere og raskere enn kvinner, og dermed passer menn best til jakt og hardt fysisk arbeid.

Kvinner må dessuten føde barn og hjelpe disse til å vokse opp. Dermed måtte de fleste kvinner være mer eller mindre hjemme med barna.

Men nå trenger vi ikke å jkte for å overleve. Vi kjøper mat på butikken. Og vi har gunnere til å jakte med. Selv kvinner kan skyte. Krever ikke fysisk styrke i det hele tatt.

Og ja vi føder barna og ammer dem, men det er det eneste bare vi kan gjøre som ikke en mann kan. En mann kan fint hjelpe barn å vokse opp utenom disse to tingene, som bare et en kort periode av livet til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker for meg som om absolutt alle i denne diskusjonen misforstår hverandre med vilje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøre med påhenger vettu :ler:

Jeg fokuserte på hvilke (praktiske) behov dere kvinner har.

Og grunnen er fordi flere her ikke vil innse og innrømme det.

At jeg der og da fokuserte på kvinner, betyr altså ikke at menn ikke har de samme behovene. Vi er jo tross alt mennesker.

Steinar. Vi kvinner har ikke noe praktisk behov vi ikke kan dekke selv, sånn foruten nærhet med en annen person, kjærlighet, sex og vennskap og tosomhet. Hvordan kan du ikke se det? Hva slags andre behov er det du tyter om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Steinar. Vi kvinner har ikke noe praktisk behov vi ikke kan dekke selv, sånn foruten nærhet med en annen person, kjærlighet, sex og vennskap og tosomhet. Hvordan kan du ikke se det? Hva slags andre behov er det du tyter om?

Disse tingene er jo ting kvinner klarer seg fint uten eller får dekket av venninner. Når det gjelder sex så er det kun for å få barn at kvinner i store trekk trenger en mann. Flere og flere velger jo å få barn uten å innvolvere en mann direkte. Slik sett så har menn ingen annen funksjon i kvinners liv enn å tilføre henne status og høyere levestandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Jeg ser frem til svar på denne, altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...