Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis du leser hva jeg har skrevet, så har jeg sagt at det ikke er viktig i dagens samfunn.

Jo, men hvis jeg har forstått det riktig, er dette samfunnet sykt. Ville det blitt litt friskere hvis jeg laget saften min selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er enig med deg i det. Begge deler er å foretrekke. Men det praktiske er fundamentet, og følelser kan ikke fungere uten at det praktiske ligger til rette for det.

Jo, det kan jeg skrive under på at er mulig. Jeg har hatt utrolig sterke følelser for en mann som var uhyre upraktisk, men som elsket meg like høyt som jeg elsket ham. At det ikke ble oss to hadde helt andre årsaker.

I min verden er det tosomheten som er det viktige, jeg klarer meg perfekt på egen hånd, men deler gjerne livet mitt med en mann som er moden, reflektert og følelsesmessig involvert i meg.

Hadde jeg oppdaget at han målte min verdi i hvor praktisk jeg er, hadde det ikke vært liv laga.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Nei, jeg er enig med deg i det. Begge deler er å foretrekke. Men det praktiske er fundamentet, og følelser kan ikke fungere uten at det praktiske ligger til rette for det.

Jeg driter i om det praktiske er i orden så lenge jeg ikke er interessert i fyren. Interessen må være på plass først og så jobber vi oss mot følelser og lysten til å etablere seg sammen og på veien dit så finner vi ut hvordan vi ser på livet, og hva slags holdninger vi har til ditten eller datten. Og så syns jeg det er veldig kjekt å prøve ut sexen først også jeg da for det er fint om vi har en match der også, det er veldig praktisk syns jeg. :gjeiper:

Skrevet

Steinar - hvorfor er det så viktig for deg at en kvinne skal kunne safte og sylte for å klare seg i ditt ideelle preindustrielle samfunn når du selv ikke gidder å jakte fordi du kan kjøpe kjøtt i butikken?

De fleste jeg kjenner kan grunnene til gammeldags matlaging og preservering, men vi har som regel ikke tid til å stå og pusle med dette (som tross alt er en heltidsjobb) slik som samfunnet er oppbygget i dag. Selv kan jeg grunnleggende gårdsdrift, inkludert dyrehold, avliving etc, etc, men vil ikke ha en mann som velger meg fordi jeg er "praktisk anlagt".

Du sier du kan jakte - "forsåvidt". Betyr det at du har jaktlisens OG har nedlagt dyr og klargjort skrotten?

Et av "problemene" med dagens samfunn er at vi kan kjøpe alt til en relativt billig penge i butikken. Og dermed gidder man ingenting sånt selv lenger. Før hobbyfisket jeg, men nå gidder jeg nesten ikke det engang. For det første er det lite fisk, og for det andre kan jeg som sagt bare kjøpe fisk akkurat når jeg vil. Eller kjøtt som sagt.

Jeg liker ikke å drepe dyr, men jeg hadde gjort det lett for å overleve. Men som hobby syns jeg altså ikke noe om det. Dyrt og mye jobb er det også.

Skrevet

Jeg driter i om det praktiske er i orden så lenge jeg ikke er interessert i fyren. Interessen må være på plass først og så jobber vi oss mot følelser og lysten til å etablere seg sammen og på veien dit så finner vi ut hvordan vi ser på livet, og hva slags holdninger vi har til ditten eller datten. Og så syns jeg det er veldig kjekt å prøve ut sexen først også jeg da for det er fint om vi har en match der også, det er veldig praktisk syns jeg. :gjeiper:

Ja, det syns du sikkert.

Det er akkurat som jeg sier, du og alle andre kvinner er bare ute etter fordelene. Og da blir det litt teit å ikke ville innrømme det også.

Skrevet

Jo, det kan jeg skrive under på at er mulig. Jeg har hatt utrolig sterke følelser for en mann som var uhyre upraktisk, men som elsket meg like høyt som jeg elsket ham. At det ikke ble oss to hadde helt andre årsaker.

I min verden er det tosomheten som er det viktige, jeg klarer meg perfekt på egen hånd, men deler gjerne livet mitt med en mann som er moden, reflektert og følelsesmessig involvert i meg.

Hadde jeg oppdaget at han målte min verdi i hvor praktisk jeg er, hadde det ikke vært liv laga.

Tja, hadde du f.eks ikke vært så praktisk at du klarte å holde orden på økonomien din, eller orden i huset, så hadde det også fort ikke vært liv laga.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Ja, det syns du sikkert.

Det er akkurat som jeg sier, du og alle andre kvinner er bare ute etter fordelene. Og da blir det litt teit å ikke ville innrømme det også.

Hva svarte du på nå egentlig?

1. Er det en fordel kun for meg som kvinne at jeg er interessert i typen i første omgang?

2. Er det en fordel kun for meg som kvinne at vi blir kjent med hverandre før vi etablerer oss?

3. Er det en fordel kun for meg som kvinne at vi matcher i senga?

Sånn som jeg ser det så er det en fordel for både hun og han. Men du ser det tydeligvis annerledes, for du er ikke så opptatt av at hun er interessert i deg, hovedsaken er at det praktiske er på plass først. Og jeg trodde du hele tiden hadde hevdet at vi måtte bli kjent med hverandre før vi inngikk et forhold jeg, men der tok jeg visst feil. For meg innebærer det å bli kjent med hverandre som kjærestepar at vi har sex, sex er noe naturlig det skjønner du.

Skrevet (endret)

Tja, hadde du f.eks ikke vært så praktisk at du klarte å holde orden på økonomien din, eller orden i huset, så hadde det også fort ikke vært liv laga.

Nuvel, jeg har vært igjennom en periode med relativt ustabil økonomi i flere omganger i livet, og jammen har jeg ikke tiltrukket meg meget oppegående og praktisk orienterte menn likevel. :filer:

Grunnen er vel at jeg ikke er interessert i menn ikke tar meg som jeg er, flaws and all?

Endret av Bond
Skrevet

Jeg presiserte vel tidlig at jeg ikke var ute etter Steinar. I fjor en gang, tenker jeg...

Da kan du antakelig avblåse bekymringen og konkludere med at du har vettet i behold.

Skrevet

Menn og kvinner kan godt være venner og kompiser, men i veldig mange tilfeller vil en av av partene utvikle følelser for den andre.

Jeg mistet kompisen min gjennom 10 år på grunn av at han plutselig innrømmet at han hadde følelser for meg i fylla. Jeg har prøvd å opprettholde kontakten, men vennskapet er dessverre forbi. :tristbla:

Det var det eneste fornuftige.

Skrevet

Hva svarte du på nå egentlig?

1. Er det en fordel kun for meg som kvinne at jeg er interessert i typen i første omgang?

2. Er det en fordel kun for meg som kvinne at vi blir kjent med hverandre før vi etablerer oss?

3. Er det en fordel kun for meg som kvinne at vi matcher i senga?

Sånn som jeg ser det så er det en fordel for både hun og han. Men du ser det tydeligvis annerledes, for du er ikke så opptatt av at hun er interessert i deg, hovedsaken er at det praktiske er på plass først. Og jeg trodde du hele tiden hadde hevdet at vi måtte bli kjent med hverandre før vi inngikk et forhold jeg, men der tok jeg visst feil. For meg innebærer det å bli kjent med hverandre som kjærestepar at vi har sex, sex er noe naturlig det skjønner du.

Jeg svarte på at du (og alle andre kvinner) er ute etter fordelene med en mann. Jeg skrev ingenting om at det kun var fordeler for deg.

Poenget mitt er at det går an å innse og innrømme at du/dere er ute etter flest mulig fordeler, og færrest mulig ulemper (med en mann).

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg svarte på at du (og alle andre kvinner) er ute etter fordelene med en mann. Jeg skrev ingenting om at det kun var fordeler for deg.

Poenget mitt er at det går an å innse og innrømme at du/dere er ute etter flest mulig fordeler, og færrest mulig ulemper (med en mann).

Det gjelder vel for mannen også det.. men hvordan du kom til et sånt svar ut fra det jeg sa i opprinnelig innlegg er meg en gåte.

Fordelen for meg med en mann er at jeg har noen som er glad i meg og som jeg kan være glad i tilbake. Og at vi hjelper hverandre i hverdagen og at vi støtter hverandre følelsesmessig, og at vi har det moro sammen. Det er vel ikke fordeler bare for meg, det gir han mange fordeler også. Hva slags fordeler tenker du på egentlig?

Skrevet

Det gjelder vel for mannen også det.. men hvordan du kom til et sånt svar ut fra det jeg sa i opprinnelig innlegg er meg en gåte.

Fordelen for meg med en mann er at jeg har noen som er glad i meg og som jeg kan være glad i tilbake. Og at vi hjelper hverandre i hverdagen og at vi støtter hverandre følelsesmessig, og at vi har det moro sammen. Det er vel ikke fordeler bare for meg, det gir han mange fordeler også. Hva slags fordeler tenker du på egentlig?

Poenget mitt er bare at begge parter er ute etter flest mulig fordeler (praktiske og alle andre fordeler), og færrest mulig ulemper med en partner. Helt normalt det :)

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Poenget mitt er bare at begge parter er ute etter flest mulig fordeler (praktiske og alle andre fordeler), og færrest mulig ulemper med en partner. Helt normalt det :)

Det var ikke det du sa.. du sa "Jeg svarte på at du (og alle andre kvinner) er ute etter fordelene med en mann" - der sa du ingenting om at det gjaldt begge parter. Men nå gjør det det.

Mulig du ikke er en god jeger eller fisker, men du er i hvert fall en djevel til å ro...

Skrevet

Det var ikke det du sa.. du sa "Jeg svarte på at du (og alle andre kvinner) er ute etter fordelene med en mann" - der sa du ingenting om at det gjaldt begge parter. Men nå gjør det det.

Mulig du ikke er en god jeger eller fisker, men du er i hvert fall en djevel til å ro...

Jeg bruker å kjøre med påhenger vettu :ler:

Jeg fokuserte på hvilke (praktiske) behov dere kvinner har.

Og grunnen er fordi flere her ikke vil innse og innrømme det.

At jeg der og da fokuserte på kvinner, betyr altså ikke at menn ikke har de samme behovene. Vi er jo tross alt mennesker.

Skrevet

Jeg tror bare at du er veldig, veldig dårlig tilpasset vårt moderne samfunn, du er dessverre født et par hundre år for sent.

Nå regner jeg selvsagt med at du ikke er like rett frem ifht til dine meninger om kvinnens plass i samfunnet osv. irl, men det skinner nok igjennom iblant, og dette vil skremme bort de fleste moderne kvinner.

Nå er det ikke verdens største problem for deg ettersom du tilsynelatende er på jakt etter en kvinne med samme "tradisjonelle verdier" som deg selv, men det minsker jo utvalget betraktelig.

I ditt tilfelle vil jeg helt klart anbefale en tur til Asia for å finne kone, du har større sjanse for perfekt match der nede. Da får du til og med en kvinne uten nære venner, som er oppdratt til å varte opp og behage mannen.(Og da mener jeg faktisk ikke at jeg ser ned på den slags ekteskap, men de færreste norske kvinner vil finne seg i din kravliste og dine synspunkter på ikkeseksuell interaksjon mellom kjønnene.)

Skrevet

Jeg tror bare at du er veldig, veldig dårlig tilpasset vårt moderne samfunn, du er dessverre født et par hundre år for sent.

Nå regner jeg selvsagt med at du ikke er like rett frem ifht til dine meninger om kvinnens plass i samfunnet osv. irl, men det skinner nok igjennom iblant, og dette vil skremme bort de fleste moderne kvinner.

Jeg er ikke 20 år lenger. Og jeg sier selvfølgelig ikke høyt IRL det meste av det jeg skriver her. Det er fordelene med å være her, at jeg kan skrive akkurat det jeg tenker, mener og føler - uten å tråkke noen sarte/vanskelige sjeler på tærne :)

Nå er det ikke verdens største problem for deg ettersom du tilsynelatende er på jakt etter en kvinne med samme "tradisjonelle verdier" som deg selv, men det minsker jo utvalget betraktelig.

I ditt tilfelle vil jeg helt klart anbefale en tur til Asia for å finne kone, du har større sjanse for perfekt match der nede. Da får du til og med en kvinne uten nære venner, som er oppdratt til å varte opp og behage mannen.(Og da mener jeg faktisk ikke at jeg ser ned på den slags ekteskap, men de færreste norske kvinner vil finne seg i din kravliste og dine synspunkter på ikkeseksuell interaksjon mellom kjønnene.)

Jeg vil ikke ha noen utenlandsk dame. Altfor upraktisk på mange områder. Språk, kultur og religion etc.

Skrevet (endret)

KateW skrev 14 mai 2010 - 12:23:

Så du mener at kvinner som ikke kan sylte og safte er ødelagt av dagens samfunn. Interessant.

Dette er viktige kunnskaper for å overleve i et normalt samfunn.

Fønix skrev 14 mai 2010 - 12:55:

Joda, jeg innser gjerne at jeg ikke kan safte. Men kan du gi meg én god grunn til at jeg skulle drive med det når jeg like gjerne kan gå og handle en flaske på Rimi?

Hvis du leser hva jeg har skrevet, så har jeg sagt at det ikke er viktig i dagens samfunn.

Lurer litt på om det er viktig eller ikke - i og med at du hevder begge deler like hardnakket.

Jeg er også litt usikker på om mine ferdigheter i forhold til safting og sylting gjør meg egnet eller ikke for dagens samfunn.

Men - hvis jeg slenger på at jeg kan partere slakt i tillegg til å lage både rull, sylte og leverpostei (hvor ofte jeg ser noe behov for å gjøre det er en annen sak)

- så når jeg da i tillegg kan forsørge meg selv og ikke behøver å snylte på en mann - burde jeg være et scoop :hoppe:

Endret av LilleBille
Skrevet

Lurer litt på om det er viktig eller ikke - i og med at du hevder begge deler like hardnakket.

Jeg er også litt usikker på om mine ferdigheter i forhold til safting og sylting gjør meg egnet eller ikke for dagens samfunn.

Men - hvis jeg slenger på at jeg kan partere slakt i tillegg til å lage både rull, sylte og leverpostei (hvor ofte jeg ser noe behov for å gjøre det er en annen sak)

- så når jeg da i tillegg kan forsørge meg selv og ikke behøver å snylte på en mann - burde jeg være et scoop :hoppe:

Poenget mitt er at dagens samfunn ikke er et normalt samfunn. Det er kunstig og kommer derfor ikke til å vare evig.

Og vi skal selvfølgelig ikke se bort ifra at du kan være et scoop ;)

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg lager syltetøy, jordbær og bringebær, ripsgele - saft gidder jeg ikke for det drikker vi ikke og så lager jeg sylte og leverpostei til jul. Idag får vi kjøpt alt dette på butikken så mine ferdigheter er vel ikke nødvendig i dagens samfunn men det er godt med noe hjemmelaget innimellom. :)

Forsørger meg selv, har ikke behov for en mann pga. økonomien og det har jeg aldri hatt.

Det ser ut til at vi er flere scoops her :) Damene på KG ruler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...