Gå til innhold

Sko og tilbehør til blå kjole


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha denne kjolen på 17. mai. Hvilken farge skal jeg ba på tilbehøret? Kan jeg ha sko i en lys gull-farge? Eller bør jeg kjøpe noen hvite sko? Farge på veske?

Setter pris på svar, da jeg ikke er så flink med klær og slikt. Takk!

Edit: Linken virket ikke. Det er den blå kjolen i øverste bilde her, og den er også nr. to i bildekarusellen her.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dainty

Jeg fikk ikke til å åpne bildet av kjolen, men gull eller sølv er jo utrolig lekkert til blått, spesielt hvis det er en skarp eller mørk blåfarge! De fleste kler enten gull eller sølv best, avhengig om de kler varme eller kalde farger, så velg det som står best til huden din :)

Veske og sko trenger for øvrig ikke matche, jeg personlig synes det er veldig fint på en høytidsdag som 17.mai, men mange synes det kan bli "for mye". Om du har på deg blå kjole og gullfargede sko, så kan du jo f.eks ha en liten jakke over i sort når du er utendørs, og så en veske i sort. Eventuelle smykker og øredobber bør da være i gull, så har du tre gjennomgangsfarger - blått, gull og sort. Hvitt går nok også an, om du synes det blir for dystert med sort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Kjolen er vel i en ganske kraftig blåfarge, så da vil det vel passe?. Det er den som er i det øverste bildet her, og nr. 2 i bildekarusellen her. Sort jakke har jeg også. :) Tror kanskje jeg går for gullsko, greit å slippe å kjøpe et nytt par.

Setter også pris på flere innspill. :)

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Eg trur gull blir bra eg, men sjekk om du kan bruke gull opp mot andletet om du vurderer det - kler du ikkje gull vil du sjå litt småsjuk ut med gull mot andletet, og det er jo ikkje heilt effekten ein er ute etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg tror også gull blir bra!

Hvor kjøpte du kjolen din? Har leita i flere butikker, men finn den ikke?

Litt OT: Alle skriv om kalde eller varme fargar. Åssen vet jeg hva jeg kler, og åssen vet je om en farge er kald eller varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dainty

Jeg tror også gull blir bra!

Hvor kjøpte du kjolen din? Har leita i flere butikker, men finn den ikke?

Litt OT: Alle skriv om kalde eller varme fargar. Åssen vet jeg hva jeg kler, og åssen vet je om en farge er kald eller varm?

Ofte kan det være vanskelig å si, fordi den "underliggende", grunnleggende hudtonen kan være vanskelig å bedømme. Jeg blir f.eks fort brun, men er allikevel kald, fordi jeg har en rosa grunntone. Se etter på de stedene solen ikke treffer kroppen, som innside av lår, håndledd etc.

Du kan også stille deg i dagslys og prøve armbånd i både sølv og gull. Er du kald, ser huden din friskest ut med sølv, og gull hvis du er varm. Hvis du kler begge like godt, er du mest sannsynlig nøytral.

Prøv også å holde stoff i bringebærrødt og tomatrødt opp mot ansiktet, og se hvilken farge som gir deg mest glød. Siden jeg er kald, ser jeg lett sliten og utvasket ut i rødfarger med gult i, og frisk og opplagt ut i rødfarger med blått i. For en som er varm, vil det være omvendt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den blå kjolen fra den nederste rekken. Fra Kappahl idag. Jeg har blåe sko men tror faktisk jeg skal ha på hvite i stedet. Spørs om det blir kjole-vær på 17 mai i sør-norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...