Gå til innhold

Etterutdanning innen markedsføring kommunikasjon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei! Jeg har tidligere studert 3 år ved BI, (markedskommunikasjon) Og har tenkt å ta et halvt års kurs fra høsten av.

Jeg tenkte lenge på faget Reklame på MI. Men han jeg prata med på skolen der, mente det ville bli for kjedlig og for mye repitisjon der. Og da blir jeg usikker. Kunne godt tenke meg en jobb innenfor den bransjen, men jeg gidder ikke å bruke penger på det, om jeg bare kaster de ut vinduet. Nå har jeg sendt forespørsel til noen skoler på hva de tilbyr. Men er det noen som har forslag til hvor jeg gjerne kan ta halvt år med videre utdanning innen markedsføring kommunikasjonmedia. Noe innen den retningen... Kan jo gjerne være noen fag på universitet som kan være aktuelt og`, men jeg er så lite kjent med de studiene der..

-Mia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei! ingen som vet...?! Situasjoen er slik at jeg skal gå på skole vertfall i et halvt år. Jeg har mulighet til det økonomisk, så nå leiter jeg liksom litt rundt. Er vanskelig å vite hva en skal bli når en blir stor...!? Men ønsker å jobbe innenfor reklame, media, markedsføring...noe sånt.

Kanskje noen vet om ulike fag som markedet nå etterspør, som kan være lurt å ta!?

-Mia-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet at BI og Kommunikasjonsforeningen sammen tilbyr etterutdanning i kommunikasjonsfaget. Dette kan tas som en del av en MBA (Master of Business Administration), men også som enkeltstående del. Jeg er ikke sikker på opptakskravene.

Jeg synes selv dette virker ganske interessant, og har vurdert utdanningen selv. Men jeg har ikke råd til (eller lyst til) å betale hele "kalaset" alene, og arbeidsgiver har satt seg litt på bakbeina.... (kostnadskutt, kostnadskutt...)

Jeg tror imidlertid ikke at dette studiet i første rekke går på markedsføring, men grensene mellom informasjon, kommunikasjon, PR og markedsføring blir jo stadig mer utflytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...