Gå til innhold

Hva spiser du til frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser du til frokost og hvor mye spiser du?

Er ikke noe særlig glad i frokost, men spiser en liten brødskive med det pålegget vi har i kjøleskapet.

Når jeg spiser frok. klokka 7 så er jeg da sulten ca. 9 1/2 10. Ofte har jeg ikke tid til å spise lunch før 11 1/2 12.

Tips til mat som holder litt lenger mottas med STOR takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregrøt eller musli varer jo lenge. Hvis du blir fort sulten hjelper det også å drikke masse melk eller kakao. Tørket frukt som snack er også noe som holder lenge.

Jeg spiser enten yoghurt med musli og evn. tørket frukt eller brødskive med ulikt pålegg.

Skrevet

Når jeg leverer i barnehagen spiser jeg to grove knekkebrød + vann når jeg kommer på jobben rundt 1/2 9.

De dagene jeg begynner tidlig spiser jeg vanligvis havregryn med melk og syltetøy ca. 1/2 7.

Skrevet

Idag spiste jeg et eple og en yoghurt, ikke mye å leve på!

Som regel to skiver med skinke og agurk, eller to knekkebrød med makrell i tomat.

Men Lenemor: en skive?!? Ikke rart du blir sulten igjen med en gang... Prøv å få i deg litt mer, og orker du ikke brødmat, så få hvertfall ned noe frukt.

Skrevet

Som oftest 2-3 brødskiver med jubelsalami, tomat og agurk og lettmasjones og 2-3 glass melk. Prikken over i'en er å spise med min kjære :D

Skrevet

To brødskiver med sjokoladepålegg mellom fortæres i bilen på vei til jobb.

Orker ikke dekke til frokost hjemme, det tar så mye tid, og jeg har alltid dårlig tid om morgenen.....

Skrevet

Da tror jeg kanskje en liten skive er for lite for deg. Jeg er heller ikke glad i mat om morgenen men prøver å få i meg litt. Hvis ikke, har jeg alltid frukt liggende på jobben som jeg spiser mellom frokost og lunsj, det er lurt for å ikke bli supersulten til lunsj!

Skrevet

Jeg liker havregrøt jeg men jeg blir ikke mett av det! Er sulten igjen innen 1 time.

Må man spise veldig mye havregrøt for å bli mett kanskje?

Har jeg tid spiser jeg to brødskiver når jeg står opp. Har jeg ikke tid spiser jeg halvparten av et halvt horn med ost kl. 9.

Du må nok spise en skive til eller bruke mer pålegg for å bli mett.

Kan du ikke spise litt senere når du har lyst på mat?

Kjenner følelsen av å ikke ha lyst på noe som helst på morgenkvisten.

Skrevet

Jeg spiser litt yoghurt og et rundstykke, og drikker vann. Blir også sulten etter et par timer, så jeg har med meg et eller annet (bolle, frukt) som jeg spiser i en pause mellom to timer.

I helgen hygger jeg meg og spiser noe mere spennede.

Piglet

Skrevet

Jeg spiser to knekkebrød med syltetøy og et glass juice. Også som regel noe frukt mellom det og lunsj.

Skrevet

Hvis jeg har god tid, spiser jeg speilegg med brød til. Eller havregrøt. Skal det gå fort, tar jeg bare et par brødskiver med pålegg, evt, en brødskive+ en yoghurt eller en banan. Tekoppen er derimot fast følge om morgenen uansett- det er noe som mangler dersom jeg ikke får te!

Skrevet

Havregrøt er jeg ikke så glad i, men jeg har prøvd frokostblandinger og den beste er Crusli solfrokost. Den er det vel mye sukker i?

Skal prøve å ta med meg litt frukt jeg kan spise i bilen på jobb.

Skrevet

Et par brødskiver med ovnsbakt leverpostei og agurk :P

Skrevet
Et par brødskiver med ovnsbakt leverpostei og agurk :P

Jeg også :D

Skrevet

jordbær yoghurt med müsli og et glass appelsinjus, og kanskje et eple eller en banan om jeg får plass i magen :)

Skrevet

Spiser som regel kli med surmelk eller kornblanding (god dag) med melk eller yoghurt på. DEt er nammenam det! Blir lenge i magen også. Hva med å drikke et glass kultaura eller drikkeyoghurt ved siden av frokosten

? Det metter jo litt :blunke:

Gjest Tristessa
Skrevet

Nå for tiden - dobbel espresso med brunt sukker. Og et glass juice og en vitaminpille.

Skrevet

Espresso, juice og vitaminpille..???

Det metter like mye som en skive kneipp :hoho:

Det var jo ikke så mye å leve på det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...