nomad Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Hei. jeg har vært så heldig å finne den perfekte mannen i mitt liv, og vi har pratet om å gifte oss. men hva er riktig? jeg lurer litt på hvor ung man egentlig kan være før det starter å blir for ungt? jeg er selv 20 år og lurer på om dette er for ungt? jeg har møtt mange som synes det, men også mange som ikke synes det. hva synes dere der ute?
leana Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Jeg er like gammel som deg, og brud i år men... Jeg synes at det som er riktig for en selv er det riktige, og dette er som regel svært individuelt. Mange har reagert på oss (mest på meg, mannen er noen år eldre) men dette er i hovedsak bekjente og "fjerne venner", de som kjenner oss best, som gode venner og familie har ikke reagert i det hele tatt. Fordi alle skjønner at det var slik det skulle gå Vil dere gifte dere nå, så gjør dere det nå selv om politisk korrekthet i 2010 sier at du skal ha vært samboer i 10 år å ha 3 unger før giftermål er aktuelt...
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #3 Skrevet 14. mai 2010 Jeg fyller 20 i slutten av året, og står brud om noen få uker. Som personen over sier, jeg har fått mange reaksjoner fra mennesker som ikke kjenner meg eller min forlovede. De som kjenner oss, og som har sett hvordan forholdet har utviklet seg de siste 6 årene, har bare reagert positivt.
Thorn Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Gift deg når du føler at det er riktig, uavhengig av hva andre syns. Det er min mening.
Shamira Skrevet 14. mai 2010 #5 Skrevet 14. mai 2010 Jeg har vært gift før, og da var jeg 19 år gammel. Jeg følte at det var veldig for tidlig. Men som du er 20 , vel er det rett for deg så er det bare å gifte seg. Men man burde ha litt erfaring på baken mener nå jeg, men klart at jeg er jo " gammel " da, 35 år.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #6 Skrevet 14. mai 2010 Hvis du lurer på om du er for ung til å gifte deg, så er du etter all sannsynlighet for ung
nomad Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2010 jeg synes selv at jeg ikke er for ung, men det er fordi jeg har kjent denne mannen i mange år, og han har vært kjæresten min lenge. men jeg tenker på alle jentene der ute som har kjent sine menn i kanskje et år og som går til alters. jeg bare tenker på om det virkelig er nødvendig å reagere så mye? jeg mener selv at 20 er ungt, men ikke for ungt med tanke på hvilke situasjon de fleste befinner seg i. jeg har kjent kjæresten min siden jeg var 15 og kjæreste med han siden jeg var 16.
Gjest Idzi-bidzi Skrevet 14. mai 2010 #8 Skrevet 14. mai 2010 ikke forhast deg hvertfall! Det er ikke såå mange sånne store øyeblikk man har her i livet, det å gifte seg, få barn, er noe som bør være etterlengtet og ikke forhastet! tenk hvertfall at dere skal leve resten av livet med hverandre. Er det ikke hyggelig å gå og glede seg og vente på den dagen man blir fridd til? Jeg er selv 25, og vært sammen med sambo i snart 4 år, jeg gleder meg som et lite barn til jeg skal bli fridd til, og vet det kommer en vakker dag. Men samtidig håper jeg at det ikke skjer før om mange år til. Så jeg kan få ha mange år til å glede meg og vente i spenning! Det er også viktig for meg at vi er godt etablert økonomisk, slik at vi kan få drømmebryllupet vi ønsker oss!
*Numi* Skrevet 14. mai 2010 #9 Skrevet 14. mai 2010 ikke forhast deg hvertfall! Det er ikke såå mange sånne store øyeblikk man har her i livet, det å gifte seg, få barn, er noe som bør være etterlengtet og ikke forhastet! tenk hvertfall at dere skal leve resten av livet med hverandre. Er det ikke hyggelig å gå og glede seg og vente på den dagen man blir fridd til? Jeg er selv 25, og vært sammen med sambo i snart 4 år, jeg gleder meg som et lite barn til jeg skal bli fridd til, og vet det kommer en vakker dag. Men samtidig håper jeg at det ikke skjer før om mange år til. Så jeg kan få ha mange år til å glede meg og vente i spenning! Det er også viktig for meg at vi er godt etablert økonomisk, slik at vi kan få drømmebryllupet vi ønsker oss! Nå er det ikke alle kvinner/jenter som er sammen med friertypen da. Så man må jo nesten se det an, ellers risikerer man å vente forgjeves. Det går jo faktisk an å fri selv også, selv om man er jente. Når det gjelder alder så synes jeg kanskje det er best å vente til man er i midten av 20-åra. Selv synes jeg at jeg har forandra meg en del fra jeg var 19 til i dag. Men så lenge man er myndig får man jo gjøre som man føler er best.
Gjest Dorey Skrevet 14. mai 2010 #10 Skrevet 14. mai 2010 Jeg giftet meg en uke før jeg ble 21, det går strålende Noen sjanser må man ta her i livet!
einna Skrevet 14. mai 2010 #11 Skrevet 14. mai 2010 Jeg synes modenhet, hvor lenge folk har vært sammen og hvordan forholdet er, blir viktigere enn alder. Men jeg synes at en godt kan ha rundet 20, tenåringsbrud blir litt vel ungt, men skjønner det om de allerede har barn sammen.
Jade Skrevet 14. mai 2010 #12 Skrevet 14. mai 2010 Hvis dere selv føler at det er riktig, så er det riktig Dere har jo vært lenge sammen og kjenner hverandre godt
Anglofil Skrevet 14. mai 2010 #13 Skrevet 14. mai 2010 Det er kun dere som kan vite dette, det finnes ingen fasitsvar. Mvh Yvonne
nomad Skrevet 14. mai 2010 Forfatter #14 Skrevet 14. mai 2010 takk alle sammen, tenker på det dere har svart, og nå blir det bryllup! klemmer fra meg!
einna Skrevet 14. mai 2010 #15 Skrevet 14. mai 2010 (endret) Og foressten: GRATULERER Endret 14. mai 2010 av einna
Vivienne* Skrevet 15. mai 2010 #16 Skrevet 15. mai 2010 Jeg er 22, ble nettopp forlova, og gifter meg neste sommer. Da er jeg 23. Synes det er en veldig grei alder, egentlig. Noen synes nok at vi er litt unge (kjæresten er 1 år eldre), men vi har vært bevisste på å gjøre det som føles rett for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå