Gå til innhold

Introduserer dere den eldre kjæresten deres?


o..o

Anbefalte innlegg

Hmm...

Dette med elsdre menn ser ut til å være en egen greie for noen unge jenter på min alder.

Men er det noen som faktisk har prøvd det? Forteller dere om det eller er det "hemmelig"?

Blir dere kjærester, eller er det bare sex? Hva sier familie og venner hvis du introduserer ham som kjæresten din?

Siden det virker som det har blitt en stor greie for gutter også (å date eldre damer) så ønsker jeg gjerne at dere svarer også :)

Jeg er kasnkje litt prippen av meg, men jeg synes det hadde vært pinlig å være sammen med noen som er over 10 år eldre enn meg, til og med 6 år hadde jeg vært småflau over :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Dette hadde nok vært lettere å svare på om du hadde sagt noe som helst om hvor gamle dere er.

Forøvrig gifter jeg meg med en som er 6 år eldre enn meg, og vi møttes da jeg var 20. Hadde altså ingen problem med å introdusere ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde nok vært lettere å svare på om du hadde sagt noe som helst om hvor gamle dere er.

Forøvrig gifter jeg meg med en som er 6 år eldre enn meg, og vi møttes da jeg var 20. Hadde altså ingen problem med å introdusere ham.

Det gjelder ikke meg. Men generelt hva 20-åringer føler om å introdusere en partner som er mye eldre.

Ingen reagert på at han var "eldre"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Det gjelder ikke meg. Men generelt hva 20-åringer føler om å introdusere en partner som er mye eldre.

Ingen reagert på at han var "eldre"?

Nei, det var aldri noe problem. Om noen reagerte vet jeg ikke, men jeg går ut fra at de da innså at jeg var voksen nok til allerede å ha tenkt over aldersforskjellen og funnet ut at det ikke betydde noe. Hvilket også var tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor mye eldre du snakker om. Sånne filletall som 6 og 10 år må jeg innrømme at jeg ikke bryr meg om, ser ikke helt hvordan det er relevant. Jeg har en venninne som giftet seg med en mann på 50 da hun selv var 25 og lykkeligere par skal du lete lenge etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nuvarande käresta är bara 4 år äldre, så det har aldrig varit några problem. Men jag har alltid dragits till äldre män och därmed dejtat en hel drös som varit i alla fall 10 år äldre. Jag är 20 och har varit tillsammans med min käresta i 2½ år och var alltså 18 då jag dejtade äldre killar. :gjeiper: DET var inte kul att erkänna för föräldrarna.. Jag har presenterat killarna för mina vänner, men inte för mina föräldrar, men mest för att det inte varit seriöst och då slipper jag helst den pinsamma processen med föräldrarna, haha.

Men den främsta anledningen till att jag dras till äldre killar är att jag känner mig mer på deras nivå. Jag har gått igenom mycket här i livet och därmed tvingats växa upp snabbare än mina jämnåriga. Jämnåriga känns ofta som barn i jämförelse! Men det börjar neutraliseras i takt med att jag blir äldre. Men ännu en anledning är ju naturligtvis sexet. Ju mer erfarenhet de har desto bättre är de ju. De har ofta mer respekt för mig som kvinna än en jämnårig kille har, generellt sätt alltså.

Jag gjorde misstaget att berätta för mina föräldrar att jag var förtjust i en kille på 31 år när jag var 18.. Jag fick nästan utegångsförbud (bor hemma). :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Airi Chikako

Det kommer an på hvor gammel du er. Selv synes jeg 6-10 år ikke trenger å være veldig mye. Selv er jeg sammen med en som er 4 år eldre, det er jo ikke et særlig stort spenn. Jeg tror ikke noen hadde reagert på at jeg var sammen med noen som var 6 år eldre. MEN hadde lillesøstra mi blitt sammen med noen som var såpass mye eldre, og dermed eldre enn MEG, så hadde jeg ikke likt det ;) Jeg tror noen kan reagerer på det, men om forholdet er sterkt nok, vil de venne seg til tanken etterhver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi 8 år i mellom, og jeg er egentlig veldig ung. Men vi har vært sammen i 1,5 år og har introdusert hverandre for familie og venner for lengst ;) Ikke noe problem i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg introduserte min 15 år eldre kjæreste, etter en stund. Og ikke før jeg visste hvor seriøse vi var. Mest fordi min mor alltid snakka nedsettende om kjente artister o.l. som var sammen med noen mye yngre/eldre enn seg.

Jeg fortalte ikke moren min hvor gammel samboer var før etter at hun hadde møtt ham. :gjeiper: Hun begynte å gjette at han var på min alder først. Og det endte med at hun var glad for at jeg hadde funnet en som var så ålreit, at hun ikke lenger brydde seg om alderen.

Det var ikke så lett for venner å svelge heller, men de er vant med det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nevner man bare små forskjeller. Jeg var sammen et par kvinner på nesten 40 og ei på over 40 da jeg var rundt 20 selv. Kvinnene elsket det men holdt det hemmelig for omverdenen. Store aldersforskjeller er tabubelagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...