Gå til innhold

Jeg synes dere er noen skikkelig fordømmende*****

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

All kommunikasjonsteori/-lære sier nå iallefall at om man vil ha gode, objektive svar, så må man sikre at mottaker ikke går i forsvar eller reagerer på måten du sier/skriver det du formidler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har grammatikken til denne gjesten å gjøre med at h*n kritiserer innlegg fra oss her i forumet.

Ta det til ettertanke og tenk dere litt om i stedet for å finne noe annet å kritisere!

Jeg er sikker på at jeg har skrevet støtende ting selv, derfor er det viktig at noen faktisk påpeker dette! Slik at vi alle tenker oss om en gang til før vi poster et innlegg.

Og før kritikken over mitt innlegg kommer strømmende: Jeg er ikke en tilhenger av "alle skal være god og snill med hverandre" MEN tilhenger av vanlig høflighet! Det er det dessverre mange som glemmer her inne! Et innlegg du mener er morsomt, reflektert og godt - kan lett oppfattes som kritikk av andre. Dette klarer mange dessverre ikke å lære seg... Og det er da trist at noen ser seg nødt til å slutte å skrive i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg har ikke tenkt å kommentere KG i forbindelse med dette her, siden jeg ikke helt vet hva "Gjest" sikter til.

Men, et poeng er at når man er for enig med for mange, er det på tide å snu. ;)

Altså, dette med å bli "overkjørt" av såkalte "støtteerklæringer".

At det kun er èn eller to personer som mener en ting, betyr ikke at de tar feil.

Det kan faktisk være ganske nyttig og lærerikt å tenke over hva nettopp "outsider'ne" mener. Det er ofte slike tanker og ideer som har kommet til med bakgrunn i masse refleksjon og originalitet.

Det synes jeg er spennende.

Klart det er lov til å være enig - vi kan ikke være uenige bare for å leke originale heller.

Det som er å strebe etter, må være å tenke over hva man selv tror, mener og synes, se litt på hva man ellers har hørt av argumenter for og imot - og så legge frem sitt eget syn, med begrunnelser.

Å være åpen for andre forslag, pleier å være nyttig.

Og angående at enkelte her inne ikke gidder å ta "gjester" alvorlig;

synd.

Dette er jo et diskusjonsforum, ikke et bli-kjent-sted (selv om du gjerne må bruke det slik om du føler for det).

"Gjester" er like mye selvstendige individer bak PC-skjermen sin, som vi som har registrert oss med fast nick. Ergo; har de like mye/lite å fare med som enhver av oss andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det Lekeball sa nå var veldig fornuftig! Helt enig!!

(Men må legge til: Veldig mange Gjester får useriøse tullesvar. Det er ikke fordi de er gjester (tror jeg) men fordi det de skriver virker så merkelig. Det skal være rom for merkelige problemstillinger her, selvfølgelig, men enkelte ganger sier magefølelsen at det jeg leser nå, er bare vas og vissvass. Da kan man selvfølgelig styre unna. Jeg vet det. Skal vurdere å begynne med det. fra nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare komme med en liten kommentar her.

Tilbake til utgangspunktet; Folk må for all del få mene hva de vil, gjest eller ei. Men når Gjest kommer med slike beskyldninger som han/hun kom med her, bør man også komme med en begrunnelse for hvorfor man mener det er slik.

For meg blir det feil å slenge rundt seg med beskyldninger og anklager, uten å kunne argumentere for det. Greit, man har senere funnet ut hvilken tråd denne gjesten kanskje sikta til, men kunne ikke hun i så fall ha sagt dette med én gang.

Jeg tolket dette som et grunnløst angrep der og da.

Jeg for min del er ferdig med dette, ville bare forklare hvorfor jeg (og kanskje andre) reagerte som jeg/vi gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og angående at enkelte her inne ikke gidder å ta "gjester" alvorlig;

synd.

Dette er jo et diskusjonsforum, ikke et bli-kjent-sted (selv om du gjerne må bruke det slik om du føler for det).

"Gjester" er like mye selvstendige individer bak PC-skjermen sin, som vi som har registrert oss med fast nick. Ergo; har de like mye/lite å fare med som enhver av oss andre.

Hmm....denne var til meg, tenkte jeg nå!!

Jeg merker jeg er skeptiskt til det gjester skriver, nettopp fordi det er fra gjester.

Men, det er jo og mange seriøse gjester som ikke får den responsen de fortjener.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er også enig i at det er mange gode "gjest" innlegg som blir oversett, men det gjelder også brukere som ikke er her så ofte.

Fordelen med Nick er jo at det blir litt mer "personlig" man kjenner til nicket og føler da at man "kjenner" personnen litt og vet litt om hva de står for og hva de har opplevd før.

Det jeg ikke liker med Gjest innleggene er at det er der ofte de usaklige innleggene kommer fra og drit kommentarene kommer fra. Hvis jeg med mitt nick hadde kalt noen en dritt sekk, dust eller ennå verre skjellsord, så hadde jeg ihvertfall turt og "stå frem " ikke gjemme meg bak en annonymt nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

MarianneE - jeg siktet ikke til deg spesielt, siden jeg ikke pleier å merke meg så godt hvem som sier hva - jeg snakker om alle det gjelder.

Gamle Alex,

Fordelen med Nick er jo at det blir litt mer "personlig" man kjenner til nicket og føler da at man "kjenner" personnen litt og vet litt om hva de står for og hva de har opplevd før.

Jeg skjønner hva du mener, men er ikke helt enig.

Hvorfor vil du vite bakgrunnen til personen som diskuterer?

Gjør det noe om du har likt hva vedkommende før har sagt og ment - og vil det påvirke deg dersom du har et mer negativt inntrykk fra før?

Tror du ikke det ville blitt en mer objektiv og saklig diskusjon (når dette er målet, altså :P), om alle begynte med "blanke ark"?

Trynefaktor - er det noe å strebe etter?

Det jeg er enig i, er at det sikkert er lettere å slenge dritt som "Gjest" enn som fast bruker - nettopp på grunn av at så mange her inne fokuserer på person.

Men, det gjelder å skille litt igjen, da.

Det er forøvrig ikke noe galt i å være interessert i personen bak nickene her, og bakgrunnen til en mening er som oftest kjempeinteressant.

Men, det er jo bare å spørre denne gjesten det - "hva er bakgrunnen din for å mene ditt og datt?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis det var tryne faktor jeg var ute etter hadde det blitt noen rare tryner med de avtarene som er her :hoho: .

Neida, seriøst ment så synes jeg det noen ganger det er lettere og forholde seg til noe en med fast nick her inne utaler seg om hvis jeg " kjenner" til denne brukerne fra før.

Det er jo egentlig lit rart med dette, for vi er jo alle anonyme her inne, men man virker ennå mer anonym som gjest :roll:

Men det er nok mest dritt kastingen som irriterer meg, man må på en måte stå for det man skriver når man bruker nick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE - jeg siktet ikke til deg spesielt' date=' siden jeg ikke pleier å merke meg så godt hvem som sier hva - jeg snakker om alle det gjelder.[/quote']

Ja, skjønte det!

Var bare de ordene dine som jeg tok til meg, og som jeg følte passet til meg!

Va'kke værre enn det..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...