Gjest Anonymous Skrevet 19. september 2003 #1 Del Skrevet 19. september 2003 Mange av dere her virker faen meg tragisk en spora??? Klarer dere ikke reflektere over ting fra flere sider? Man får jo faen meg kjeft og fy fy for nesten hva som helst her inne om det ikke passer det ensporede "statlige" linje, greit nok man får en del trøst om noen har gjort en noe ille, men har man en mening som avviker fra det norsk kultur ser på som "perfekt" så er det haier her for å rive deg i stykker. De fleste saker har mange sider og mange meninger, den opponerende mening kan vel ikke akkurat forkastes bare sånn uten videre refleksjon! Syns dere er for det meste fordømmende og lite reflekterte. Nå har jeg fått nok av KG, BYE, BYE... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 19. september 2003 #2 Del Skrevet 19. september 2003 :o *bakoversveis* Hva er det som har skjedd deg da, ettersom du er så sinna??? :klø: Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 19. september 2003 #3 Del Skrevet 19. september 2003 Jeg skjønner egentlig hva Gjest snakker om. Dere(dere=dere ingen spesifikke personer) kan være litt.. "slemme" en gang i blant.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ridder Reddik Skrevet 19. september 2003 #4 Del Skrevet 19. september 2003 Mange av dere her virker faen meg tragisk en spora??? Klarer dere ikke reflektere over ting fra flere sider? Man får jo faen meg kjeft og fy fy for nesten hva som helst her inne om det ikke passer det ensporede "statlige" linje, greit nok man får en del trøst om noen har gjort en noe ille, men har man en mening som avviker fra det norsk kultur ser på som "perfekt" så er det haier her for å rive deg i stykker. De fleste saker har mange sider og mange meninger, den opponerende mening kan vel ikke akkurat forkastes bare sånn uten videre refleksjon! Syns dere er for det meste fordømmende og lite reflekterte. Nå har jeg fått nok av KG, BYE, BYE... ???????? Absolutt ikke det inntrykket jeg har fått her inne. Ingen her inne har slått meg som spesiellt fordømmende, ureflekterte eller enspora. Klart det er mennesker her med forskjellige meninger, men det er da helt normalt og sånn det skal være. Kan du komme med noen eksempler da? Med fare for å høres litt krass ut; jeg syns det er feigt å komme med slike beskyldninger, uten å være logget inn med nick, Gjest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 19. september 2003 #5 Del Skrevet 19. september 2003 Enig med Ridder Reddik..... Det er feigt å komme med slike utspill når man er gjest. Lett og være tøff i trynet da,ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 19. september 2003 #6 Del Skrevet 19. september 2003 Kg er et speilbilde av samfunnet, det inneholder all slags mennesker, heldigvis :blunke: . Noen er fordømmende, andre intolerante og noen ukritiske og naive, slik er det nå en gang. Her på kg som IRL så er det de mest fordomsfulle som får mest oppmerksomhet fordi det er de som roper høyest, slik er det også IRL, etter min mening. Men jeg tror at et slik fora som dette, kan skape forståelse for hverandre, og jo mer vi diskuterer og drøfter, jo mer tror jeg vi kommer til å forstå hverandre - ettehvert. Slutt å syt, jeg begynner å bli lei av dette :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 19. september 2003 #7 Del Skrevet 19. september 2003 Enig med Ridder Reddik..... Det er feigt å komme med slike utspill når man er gjest. Lett og være tøff i trynet da,ikke sant? Betyr det at man ikke skal ta til etterretning det en gjest sier? Jeg for min del har ingen problem med å forstå gjestens frustrasjoner - og har ingen problem med å ta selvkritikk selv om vedkommende signerer som Gjest. Men nå var det selvfølgelig ikke meg han/hun siktet til da - det var jo dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 19. september 2003 #8 Del Skrevet 19. september 2003 Betyr det at man ikke skal ta til etterretning det en gjest sier? Jeg for min del har ingen problem med å forstå gjestens frustrasjoner - og har ingen problem med å ta selvkritikk selv om vedkommende signerer som Gjest. Men nå var det selvfølgelig ikke meg han/hun siktet til da - det var jo dere det er jo så lett å vite hva gjest sikter til når det er gjest som skriver innlegget :-? :-? :o :o :o :o :o :o sitter slik jeg, for jeg forstår ikke noe :o :o skulle forstått det om det kom en forklaring med et innlegg eller noe, men fatter inget jag :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 19. september 2003 #9 Del Skrevet 19. september 2003 regner med det er denne tråden som er resultatet av denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=48952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 20. september 2003 #10 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg koblet ikke med en gang, men skjønte etterhvert at det var denne tråden gjesten siktet til http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...8952&highlight= Og hvis det ER slik at det er den tråden det gjelder så er jeg enig med gjesten. Jeg synes folk burde ta selvkritikk istedenfor å henge seg opp i at det var en gjest som gneldret litt og dermed flytte fokus bort fra seg selv og til noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 20. september 2003 #11 Del Skrevet 20. september 2003 Jeg har ryddet i denne tråden nå og gir den en ny sjanse. Det er ikke krav om å registrere seg på Kg og gjester er like velkomne som alle andre her. La oss heller begynne å se forbi at det er gjester som skrive innlegget, og svare på innholdet i innleggene uavhengig av hvem som skriver dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 20. september 2003 #12 Del Skrevet 20. september 2003 La oss heller begynne å se forbi at det er gjester som skrive innlegget, og svare på innholdet i innleggene uavhengig av hvem som skriver dem. Ja, hadde vi klart det, så hadde vi nådd nye høyder her inne :blunke: Det kan være en visjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 20. september 2003 #13 Del Skrevet 20. september 2003 Rakk å lese tråden før alle endringene. Skjønner ikke alt hauset, jeg. Det *er* mange ureflekterte svar her inne, og det *er* mange som ikke evner å se ting fra flere sider enn sitt eget subjektive lille hi. Man må da ikke være gjest for å kunne si dette :o Husker en tråd her inne, hvor en mor hadde lappet til datteren sin for første gang, og var inderlig lei seg. Hun åpnet med å si noe sånt som at hun var klar over at det hun hadde gjort var galt, men følte for å lufte dette, få det opp og ut av systemet. Hele tråden endte med katastrofe; 90% av svarene som ble ble pepret frem var selvgode kommentarer som fordømte, hylte i kor at *dette ville jeg aaaaaldri kunne ha gjort selv - uansett* etc etc. Hele tråden sporet helt ut. Hun spurte ikke om hva andre ville ha gjort og ikke gjort, hun var mer eller mindre desperat. Og trengte svar på hvordan hun nå skulle gå frem for å rydde litt i forhold til ungen sin. Men i sånn herrrlig selvopphøyende rus, så ble det tydeligvis mye viktigere for de fleste å proklamere sin egen fortreffelighet som mor. ved å plaffe løs på denne ene som innrømte at hun hadde begått en stor feil. Underlig mekanisme. Minte meg om svarene som kom frem her (selv om de nå altså er borte) Det skader ikke å gå litt i seg selv og pirke litt. Kan jo tenkes at gjest hadde et poeng eller tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kri Skrevet 22. september 2003 #14 Del Skrevet 22. september 2003 Mange av dere her virker faen meg tragisk en spora??? Klarer dere ikke reflektere over ting fra flere sider? Man får jo faen meg kjeft og fy fy for nesten hva som helst her inne om det ikke passer det ensporede "statlige" linje, greit nok man får en del trøst om noen har gjort en noe ille, men har man en mening som avviker fra det norsk kultur ser på som "perfekt" så er det haier her for å rive deg i stykker. De fleste saker har mange sider og mange meninger, den opponerende mening kan vel ikke akkurat forkastes bare sånn uten videre refleksjon! Syns dere er for det meste fordømmende og lite reflekterte. Nå har jeg fått nok av KG, BYE, BYE... Det er i orden! En så fordømmende og ensporet person som deg, som kommer med så mye uberettiget og generell kritikk av samtlige på en gang, og som attpåtil ikke klarer å uttrykke seg grammatisk korrekt? Tror ikke du vil savnes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 22. september 2003 #15 Del Skrevet 22. september 2003 Skjønner ikke alt hauset, jeg. Det *er* mange ureflekterte svar her inne, og det *er* mange som ikke evner å se ting fra flere sider enn sitt eget subjektive lille hi. Det skader ikke å gå litt i seg selv og pirke litt. Kan jo tenkes at gjest hadde et poeng eller tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 22. september 2003 #16 Del Skrevet 22. september 2003 Kri...skjerpings. Hvis du leser innlegget, så ser du jo at gjest nettopp IKKE generaliserte. Det står ganske tydelig. Mange, for det meste etc...er DET generalisering? Og før du pirker borti andres grammatikk, så kan du jo finlese din egen, og finne at bruken din av spørsmålstegn blir feil. Grammatikalsk feil. Tips nr 1: Ikke spy over grammatikkfeil uten å ha jækla rent mel i posen :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 22. september 2003 #17 Del Skrevet 22. september 2003 Rakk å lese tråden før alle endringene. Skjønner ikke alt hauset, jeg. Det *er* mange ureflekterte svar her inne, og det *er* mange som ikke evner å se ting fra flere sider enn sitt eget subjektive lille hi. Man må da ikke være gjest for å kunne si dette :o . Skjønner hva Maiken og Gjest mener, men allikevel: Hvis man har et standpunkt og en mening om noe, så er det vel greit å la dette komme til uttrykk? Det er vel ikke alltid hensiktsmessig å lage drøftinger av svarene sine? At det så kommer flere som har samme standpunkt kan jo virke litt overveldende (for den stakkaren som eks er uenig...) men, sånn må det jo bli?! Klart det er mange ureflekterte svar her, men det er utrolig mange velfunderte svar også. Og hvem vet - kanskje tilsynelatende ureflekterte svar faktisk stammer fra en lang tankerekke.. Ikke alle som evner å framstå som velreflekterte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 22. september 2003 #18 Del Skrevet 22. september 2003 Er ikke gjest, men skjønner godt hva gjest mener. En grunn til at man er her mindre og mindre ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kri Skrevet 22. september 2003 #19 Del Skrevet 22. september 2003 Kri...skjerpings. Hvis du leser innlegget, så ser du jo at gjest nettopp IKKE generaliserte. Det står ganske tydelig. Mange, for det meste etc...er DET generalisering? Og før du pirker borti andres grammatikk, så kan du jo finlese din egen, og finne at bruken din av spørsmålstegn blir feil. Grammatikalsk feil. Tips nr 1: Ikke spy over grammatikkfeil uten å ha jækla rent mel i posen :blunke: På det området er det få som har så rent mel i posene sine som meg. Du er ikke så langt borte, du heller, ser jeg. Men det begynner å demre for meg; "gjest" har et lite poeng, hva kjeft og fy fy angår.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2003 #20 Del Skrevet 23. september 2003 Skjønner hva Maiken og Gjest mener, men allikevel: Hvis man har et standpunkt og en mening om noe, så er det vel greit å la dette komme til uttrykk? Det er vel ikke alltid hensiktsmessig å lage drøftinger av svarene sine? At det så kommer flere som har samme standpunkt kan jo virke litt overveldende (for den stakkaren som eks er uenig...) men, sånn må det jo bli?! Klart det er mange ureflekterte svar her, men det er utrolig mange velfunderte svar også. Og hvem vet - kanskje tilsynelatende ureflekterte svar faktisk stammer fra en lang tankerekke.. Ikke alle som evner å framstå som velreflekterte.. Evner?? Det kan nok like mye skyldes at man ikke gidder...det er da ikke alt som trengs å sies med teskje heller(som min kjære venninne alltid sa til meg!) Det sier nå egentlig like mye om den som ikke klarer å lese mellom linjene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå