Sasha Sasha Skrevet 13. mai 2010 #1 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Hei finnair godtar noen dyr i cabinen på sine fly . Men jeg har likevel problemer med og finne ut om en har lov og ha med dyr på den flyreisen jeg skal reise(Norge- Spania). Hva betyr rutefly og interkontinentale flyvninger? "Små katter og hunder samt gnagere, som marsvin, hamstere og kaniner, kan fraktes i kabinen på Finnairs rutefly. Kjæledyr som veier mer enn 8 kg, må fraktes i flyets lasterom. Fugler, slanger, øgler og insekter må fraktes som last. Kjæledyr kan ikke plasseres ved nødutganger eller på første rad. Kjæledyr er ikke tillatt på business-klasse på interkontinentale flyvninger, siden det ikke er plass til dem under liggesetene" Endret 18. mai 2010 av Sasha Sasha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #2 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg tror rutefly betyr fly med vindusruter men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 13. mai 2010 #3 Del Skrevet 13. mai 2010 Rutefly i motsetning til charterfly, vil eg tru. Interkontinentale ruter? Av og til finn ein svaret berre ved å tenke kva ordet betyr. Interkontinentalt = mellom kontinent, altså typisk frå Europa til USA, eller frå Europa til Afrika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasha Sasha Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 13. mai 2010 (endret) Jeg tror rutefly betyr fly med vindusruter men jeg er ikke helt sikker. Skal passe på og si at jeg må ha et fly med vindu fordi jeg har med dyr, og da må jeg ha et rutefly med ruter! Med det er verre med interkontinentale flyvninger hva gjør vi med dem???? Oisann jeg har fått svar jo takk takk Endret 13. mai 2010 av Ida Eirin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viernes Skrevet 13. mai 2010 #5 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg tror rutefly betyr fly med vindusruter men jeg er ikke helt sikker. Paradise-Emil? Er det deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #6 Del Skrevet 18. mai 2010 Rutefly er vanligvis de flyene som er satt opp på en daglig basis. F.eks fra Oslo går det hver eneste dag fly til Amsterdam. Dette er da rutefly. Er som rutebuss. Går til faste tider og er ikke noe spesielt. Oslo - new York = interkontinentalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 18. mai 2010 #7 Del Skrevet 18. mai 2010 Paradise-Emil? Er det deg? Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasha Sasha Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 18. mai 2010 Rutefly er vanligvis de flyene som er satt opp på en daglig basis. F.eks fra Oslo går det hver eneste dag fly til Amsterdam. Dette er da rutefly. Er som rutebuss. Går til faste tider og er ikke noe spesielt. Oslo - new York = interkontinentalt. Hm, men jeg skal fra Norge til Spania, kan jeg ta med dyret i kabinen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 18. mai 2010 #9 Del Skrevet 18. mai 2010 Hm, men jeg skal fra Norge til Spania, kan jeg ta med dyret i kabinen da? Mest sannsynlig kan du det, ja, men du kan jo også sende en mail til flyselskapet uansett for å være på den sikre siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sasha Sasha Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 18. mai 2010 Mest sannsynlig kan du det, ja, men du kan jo også sende en mail til flyselskapet uansett for å være på den sikre siden? Har gjort det Men er bare så spent på hva de svarer :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #11 Del Skrevet 18. mai 2010 Utifra det regelverket du har sitert her skal det være mulig å ha dyret i kabinen på din strekning. Men; Regner med at du har sjekket evt karanteneregler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå