frk.ompalompa Skrevet 13. mai 2010 #1 Skrevet 13. mai 2010 Jeg begynte på Chili Burner i går, og har lyst til å høre erfaringer fra andre som har prøvd dette! Da jeg begynte i går ble jeg veldig kvalmen, skjelven og energetisk! Egentlig veldig ubehagelig, men fant ut i dag at om jeg får i meg mat rett etter inntak så gav kvalmen seg. Er nok veldig sterkt for magen dette føler jeg! Spent på å høre om andre har positive erfaringer med dette produktet Ps.. Om du kun vil si at dette er humbug, er ingenting som virker osv.. Så la vær å kommentere
AnastasiaR Skrevet 13. mai 2010 #2 Skrevet 13. mai 2010 Jeg begynte på Chili Burner i går, og har lyst til å høre erfaringer fra andre som har prøvd dette! Da jeg begynte i går ble jeg veldig kvalmen, skjelven og energetisk! Egentlig veldig ubehagelig, men fant ut i dag at om jeg får i meg mat rett etter inntak så gav kvalmen seg. Er nok veldig sterkt for magen dette føler jeg! Spent på å høre om andre har positive erfaringer med dette produktet Ps.. Om du kun vil si at dette er humbug, er ingenting som virker osv.. Så la vær å kommentere wow, flott noen andre prøver denne og :D:D jeg har gått på denne i 1.5 mnd nå. merket ikke noe til bivirkningene du nevner. vet ikke om den gjør noen forskjell egentlig. har vært veldig sunn og trent de siste ,snart, tre ukene. så vet ikke hva som har hatt effekt. føler meg litt slankere men ikke noen radikale endringer nei. har piller for 1.5mnd til og etter det får jeg for 2 mnd til. får se om det har merket seg etter dette.
frk.ompalompa Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2010 I dag også har jeg blitt utrolig kvalmen etter å ha tatt pillene.. Men jeg tenker at ikke er jeg vant til koffein eller sterk mat, så kan være derfor. Håper det gir seg snart! Orker ikke å gå rundt kvalmen i flere uker Vi må holde hverandre oppdatert på hvordan det går!! Jeg er nå 75 kg og 104 cm rundt hoftene, og 87 rundt livet! Greit å følge med på måla også, er ofte at de forandrer seg uten at vekta viser noe særligt resultat
Lucky Malice Skrevet 18. mai 2010 #4 Skrevet 18. mai 2010 Jeg har smålig begynt, men jeg hvet ikke hvor mye det kommer til å virke. Har tre fulle bokser av de, så kommer til å ta de til det er tomt iallefall. Jeg har også merket at jeg blir kvalm etter å ha tatt pillene. Og jeg er godt vandt til både koffein og litt sterk mat. Men som dere nevner, hold tråden oppdatert for endringer. Om det ikke skulle ha noen effekt for noen av oss, så er det kanske bedre å vurdere noe annet.
Wiggins Skrevet 18. mai 2010 #5 Skrevet 18. mai 2010 (endret) Ps.. Om du kun vil si at dette er humbug, er ingentingsom virker osv.. Så la vær å kommentere Hvorfor det? Fordi du ikke liker å høre at du har hivd penger ut av vinduet? Jeg har kikket på nettsiden www.chili-burner.no. Der står det blant annet at Chili Burner® forbrenner fett uten bivirkninger. Du blir kvalm, jeg vil kalle det en bivirkning. En viktig ting som mangler på nettsiden er hvordan Chili burner øker forbrenningen. Det nærmeste jeg kommer er dette avsnittet: Nye undersøkelser viser at spesielt naturlige plantesubstanser som er i Chili-Burner påvirker kostforårsaket stimulering av forbrenningen. Den samlede vurdering av vitenskapelig undersøkelser bekrefter plantesubstansenes evne til å øke stoffskiftet og kaloriforbruket. Her er det merkelig bruk av begreper, som jeg antar skyldes at de som har oversatt dette fra engelsk ikke er fagfolk. (Det kan jo selvsagt tenkes at de som skrev den engelske teksten heller ikke var fagfolk og at den også var rotete.) Kostsforårsaket stimuliering av forbrenningen er en særdeles snodig formulering. Et virkemiddel i reklame er at de bruker vanskelig og kunstig terminologi for at ting skal høres ubegripelig men flott ut for vanlige folk. Hva betyr nå dette? Det står med andre ord at kosten påvirker forbrenningen, selvsagt gjør den det. Det er ikke sånn at forbrenningen er den samme bare du får i deg den samme mengden energi; du vil ha lettere for å legge på deg om du bare spiser sjokolade og potetgull enn om du spiser fisk og grovbrød. Chili burn lover at du kan gå ned 12 kg (det står riktignok ikke over hvor lang tid). Hvis det var sant at man kunne gå ned 12 kg uten bivirkninger bare ved å spise noen piller med diverse planter, da ville dette vært et reseptbelagt legemiddel. Jeg kan ikke hindre deg i å hive penger ut av vinduet, men du kan heller ikke hindre meg i å påpeke det. Endret 18. mai 2010 av Lance 7
AnastasiaR Skrevet 18. mai 2010 #6 Skrevet 18. mai 2010 Hvorfor det? Fordi du ikke liker å høre at du har hivd penger ut av vinduet? Jeg har kikket på nettsiden www.chili-burner.no. Der står det blant annet at Chili Burner® forbrenner fett uten bivirkninger. Du blir kvalm, jeg vil kalle det en bivirkning. En viktig ting som mangler på nettsiden er hvordan Chili burner øker forbrenningen. Det nærmeste jeg kommer er dette avsnittet: Her er det merkelig bruk av begreper, som jeg antar skyldes at de som har oversatt dette fra engelsk ikke er fagfolk. (Det kan jo selvsagt tenkes at de som skrev den engelske teksten heller ikke var fagfolk og at den også var rotete.) Kostsforårsaket stimuliering av forbrenningen er en særdeles snodig formulering. Et virkemiddel i reklame er at de bruker vanskelig og kunstig terminologi for at ting skal høres ubegripelig men flott ut for vanlige folk. Hva betyr nå dette? Det står med andre ord at kosten påvirker forbrenningen, selvsagt gjør den det. Det er ikke sånn at forbrenningen er den samme bare du får i deg den samme mengden energi; du vil ha lettere for å legge på deg om du bare spiser sjokolade og potetgull enn om du spiser fisk og grovbrød. Chili burn lover at du kan gå ned 12 kg (det står riktignok ikke over hvor lang tid). Hvis det var sant at man kunne gå ned 12 kg uten bivirkninger bare ved å spise noen piller med diverse planter, da ville dette vært et reseptbelagt legemiddel. Jeg kan ikke hindre deg i å hive penger ut av vinduet, men du kan heller ikke hindre meg i å påpeke det. hadde du lest innholdet hadde du sett at den inneholder grønn te og chili ekstrakt. hvilket er dokumentert å ha virkningpå forbrenningen. dette er grunnen til å skulle ta en på morgenen og en midt på dagen, for å holde forbrenningen oppe. synes det er litt respektløst mot OP å komme med slike innlegg når de er fraspurt!
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #7 Skrevet 18. mai 2010 synes det er litt respektløst mot OP å komme med slike innlegg når de er fraspurt! Nei, ærlig talt. Man kan ikke diktere hvem som skal få lov til å svare i et åpent forum. Dette er humbug, og det må man få lov til å påpeke. Skulle jeg laget et innlegg og spurt om andres erfaringer med å gjøre seg selv usynlig, men ha meg frabedt at andre påpekte at dette ikke er mulig? Litt satt på spissen, men likevel.
frk.ompalompa Skrevet 20. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2010 Om du har prøvd produktet selv og av egen erfaring kan si at dette ikke virket for deg, så er det OK. Jeg ønsker å høre fra personer som har prøvd dette selv. Er ikke interesert i flere slike kommentarer, er fullt klar over at det finnes skeptikere der ute, men lag deres egen tråd hvis dere absolutt har slik en trang til å få sakt hvor lite det virker, kilder dere ikke forstår osv.. Sånn ellers, - 2 kg nå! Kvalmen er gått over, var bare det i 2-3 dager.. Heldigvis!
MarilynM Skrevet 22. mai 2010 #9 Skrevet 22. mai 2010 Jeg skaffet meg en eske fordi jeg frøys sånn i vinter, og der er den ihvertfall sykt effektiv! Deilig varme som sprer seg i hele kroppen, men vekttap har jeg ikke sett noe til (var ikke derfor jeg kjøpte den uansett da, så det er ikke viktig akkurat). Chili og grønn te har dokumentert effekt på forbrenningen ja, men det er snakk om høyst 100 kcal om dagen, så det utgjør igrunnen mer å gå en halvtimes tur.. Kvalmen er en helt logisk bivirkning av å spise sterkt krydder på tom mage, og kan enkelt løses ved å spise litt sammen med/rett etter pillene. Det gjelder for øvrig de fleste kosttilskudd; med mindre det er spesifisert (f.eks med enzymtilskudd), bør man alltid spise mat sammen med pillene. Det gir mindre risiko for ubehag som kvalme og sure oppstøt, pluss bedre opptak.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Pass opp for grønn-te ekstrakt. Mange med leverskader for tiden, pga dette.
bergans Skrevet 22. mai 2010 #11 Skrevet 22. mai 2010 Jeg kan ikke fatte at folk ikke engang gidder å lese litt om hva de stapper i kroppen. De to viktigste valgene du tar gjennom livet er hvor fysisk aktiv du er, og hva/hvr mye du spiser. Likevel så leses det mer tonnevis av Se&Hør og VG sammenlignet med enkle opplysningshefter eller lærebøker. Go figure..... Capsaicin er det virksomme stoffet i chilli, og det som gir varmefølelsen. Det er også det stoffet som, hvis smurt direkte på hud, gjør huden overfølsom og trykk kan oppleves smertefullt. Flere sprangryttere ble dømt for å ha smurt dette på hestens frambein under sist OL, som gjør at de blir redde for beina sine og vil unngå bommene for enhver pris. Det har blitt forsket på om det å spise en kost rik på chilli har noe for seg, både mht vekttap, metabolske variabler og insulinregulering. Det har IKKE blitt funnet noen signifikant effekt på metabolismen, ei heller reell vektnedgang. Det chilli KAN hjelpe på, er å bidra til at insulinet ikke stiger så mye etter måltider (postprandialt). Denne effekten er dog mest uttalt hos personer som allerede er overvektige, og jo hyere vekt jo mer effekt på hyperinsulinemi postprandialt. Men, de dosene som skal til for å vedlikeholde dette er så høye at de vanskelig lar seg inkorporere i vanlig mat og til daglig. Hos menn så viser ett studie at økte chilliinntak kan påvirke hvilepulsen hos menn, men ikke hos kvinner. Conclusion: Four weeks of regular chilli consumption has no obvious beneficial or harmful effects on metabolic parameters but may reduce resting heart rate and increase effective myocardial perfusion pressure time in men. At 120 min after dosing, metabolic rate and NPRQ remained similar across the four capsinoids and placebo doses. Capsinoids also had no influence on blood pressure or axillary temperature. Capsinoids provided in four doses did not affect metabolic rate and fuel partitioning in human subjects when measured 2 h after exposure. Kilde: British Journal of Nutrition (2010), 103 : 38-42 Cambridge University Press 2
frk.ompalompa Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #12 Skrevet 24. mai 2010 Jeg skaffet meg en eske fordi jeg frøys sånn i vinter, og der er den ihvertfall sykt effektiv! Deilig varme som sprer seg i hele kroppen, men vekttap har jeg ikke sett noe til (var ikke derfor jeg kjøpte den uansett da, så det er ikke viktig akkurat). Chili og grønn te har dokumentert effekt på forbrenningen ja, men det er snakk om høyst 100 kcal om dagen, så det utgjør igrunnen mer å gå en halvtimes tur.. Kvalmen er en helt logisk bivirkning av å spise sterkt krydder på tom mage, og kan enkelt løses ved å spise litt sammen med/rett etter pillene. Det gjelder for øvrig de fleste kosttilskudd; med mindre det er spesifisert (f.eks med enzymtilskudd), bør man alltid spise mat sammen med pillene. Det gir mindre risiko for ubehag som kvalme og sure oppstøt, pluss bedre opptak. Takk for gode tips Det at det kan sammenlignes med en halvtimes tur er jeg forøvrig enig i, men vekta har stått bom stille i flere måneder, selv om jeg trener 3-4 ganger i uka og lagt om kostholdet noe. Hadde ikke så usunt fra før av.. Men forbrenningen min virker rett og slett ikke så tenkte at det er da vert et forsøk ^^,
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #13 Skrevet 26. mai 2010 Pass opp for grønn-te ekstrakt. Mange med leverskader for tiden, pga dette. ånei! jeg elsker å drikke grønn te, hvor mye bør man begrense seg til da for at det ikke skal være farlig?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #14 Skrevet 7. august 2010 Hvordan er erfaringene etter noen måneder? Jeg startet på en prøvepakke chili burner i går og inntok det sammen med måltider. Har ikke merket kvalme og heller ikke følelse av varme, men har ikke lett for å fryse. Hvis pillene hjelper å forbrenne 100 kcal daglig betyr det da at man går ned cirka 0,5kg i mnd. hvis man ikke gjør andre endringer og har et kosthold som ikke øker vekten. Synes ikke det er så ille da det er 5-6 kg i året. Er klar over at det er livstilendringer som nytter, men det betyr vel ikke at det er fy å ta tilskudd som hjelper på? Håper de som har prøvd chili burner kan svare. Har dere gått ned i vekt eller er det kostholdsendringer og trening som har bidratt til det meste? Hvis du har levd som før, har du klart å gå ned i vekt av chili burner?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2010 #15 Skrevet 7. august 2010 ånei! jeg elsker å drikke grønn te, hvor mye bør man begrense seg til da for at det ikke skal være farlig? Ja, å drikke grønn te er ikke farlig, så lenge man ikke får i seg haugevis av kopper om dage (la oss si 20 kopper, hehe), men jeg snakker om grønn-te ekstrakt. Som man får på piller. Den nye "hypen" innen fettforbrenning er grønn-te ekstrakt (B.l.a NeoDiet er mye brukt). Og i følge helsevesenet har flere lidd leverskader pga slike kosttilskudd. Link.
Gjest Eurodice Skrevet 7. august 2010 #16 Skrevet 7. august 2010 Jeg begynte på Chili Burner i går, og har lyst til å høre erfaringer fra andre som har prøvd dette! Da jeg begynte i går ble jeg veldig kvalmen, skjelven og energetisk! Egentlig veldig ubehagelig, men fant ut i dag at om jeg får i meg mat rett etter inntak så gav kvalmen seg. Er nok veldig sterkt for magen dette føler jeg! Spent på å høre om andre har positive erfaringer med dette produktet /quote] Hva mener du med energetisk?
A.A Lover Skrevet 23. september 2010 #17 Skrevet 23. september 2010 heii ser dere diskuterer chilli burner her.. satt lenge og leste igjennom, og vil komme med min erfaring! Jeg har altid vært nyskjerrig på slanke piller, har prøvd det meste nå, eple edik, Nutrislim, Oxytarm, 30Days, cla , karbo blokker.. osv osv.. og Chilli Burn , Har gått på de pillene 2 uker nå, leste på nette at du kunne gå ned 12 Kg. Men må si jeg angrer for at jeg begynnte : Jeg fryser rett og slett ihjel ( det står jo at du skal bli varm ? ) har en svie i magen som ikke er nurmal!! føles ut som jeg må kaste opp , sure oppstøt! utrolig svimmel osv osv.. Så jeg sluttet, men plagene sitter enda.. Jeg personlig er ikke negativ til slanke piller, men chilli burn , er som å kaste penger ut på gata! RETT OG SLETT!!! klart bivirkninger er jo fra person til person, men de fleste jeg kjenner fikk så si samme bivirkninger som meg! tok det opp med legen min og årsaken er at vi stapper pilleer i kroppen våres som den ikke er vant til!! Leste at en ville ikke ha noen nevative kommentarer tilbake , men når d er et funom så må man jo forvente at folk sier meningen sin, og ikke bare posetive tilbake mld!! her deler vi erfaring alle sammen !! Ville bare dele min! sånn at jeg kunne informere folk, så dere slipper og så samme plager som meg! For det ønsker jeg INGEN 2
vennebenne Skrevet 15. mars 2012 #18 Skrevet 15. mars 2012 Har ikke virkningen veldig mye å si på hvor god forbrenning du selv har? om du har en super dårlig forbrenning sier det jo seg selv at den vil virke bedre, enn om du allerede har en helt suveren forbrenning!
lietan Skrevet 14. juli 2014 #19 Skrevet 14. juli 2014 Hei! Jeg har gått på Chili burner i fire dager nå og merker forbedringer i vekt. Jeg begynte på tablettene fordi jeg har opplevd tidligere at chilitabletter har gitt økt forbrenning, og ettersom jeg skal prøve å miste seks kilo har jeg redusert matinntaktet veldig og trener daglig. Før tablettinntaket mistet jeg mye energi, orket ikke trene og mye annet som følger når man spiser rundt 700 kcl om dagen. Følte jo at fettforbrenningen gikk ned etterhvert, og for å få fart på den, kjøpte jeg en pakke på helsekost. Jeg opplever litt kvalme innimellom, men også økt varme og energi, og mindre sultfølelse. Jeg begynte på tablettene og veide 64.1 kg. Dagen etter veide jeg 63,3. Dagen etter dette veide jeg 61,8 kg. Vet jo aldri om andre faktorer spiller inn, jeg mener: egentlig er jeg en skeptiker. Men ser ut til at forbrenningen MIN går fremover hvertfall, og tror absolutt Chili burner har bidratt. Men EN ting må man huske på: det som fungerer for en person, bør ikke fungere for en annen
SuperFace Skrevet 15. juli 2014 #20 Skrevet 15. juli 2014 hadde du lest innholdet hadde du sett at den inneholder grønn te og chili ekstrakt. hvilket er dokumentert å ha virkningpå forbrenningen. dette er grunnen til å skulle ta en på morgenen og en midt på dagen, for å holde forbrenningen oppe. Men spørsmålet er hvor mye av dette pillene inneholder og hvor mye som trengs for at det faktisk skal ha en påvirkning på forbrenningen. Feks. tannkremprodusenter reklamerer hele tiden for "stoffer som er forebyggende mot syreskader" og lignende, men sannheten er at mengden av de forebyggende stoffene er så minimale, at det ikke har noen effekt i det hele tatt, til sammenligning. De har stoffet i, ja, men de har ikke mer enn akkurat det som trengs for at de skal ha lov til å si at tannkremen inneholder det. Det jeg sier er at før man lar seg eventuelt bli lurt, burde man sjekke opp kilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå