Gå til innhold

To tiåringer tiltalt for voldtekt


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Skal man virkelig la 2 voldektsforbryter gå fri pga alderen ?

Ja det er riktig og dømme dem. Og ja det er riktig med en rettsak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig riktig å dømme tiåringer? Eller i det hele tatt å ha en rettssak gående?

http://www.abcnyheter.no/node/109478

Ikke riktig. Loven i Storbritannia er jo slik at de må tiltales. Men jeg mener at en ti-åring kan ikke stilles strafferettslig ansvarlig. De burde heller ha behandling. Det er noe alvorlig galt med småbarn som gjør slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det jeg reagerer på er denne setningen:

Jenta skal ha blitt voldtatt flere ganger, men ble funnet av og fortalte etterpå alt til sin mor.

Om ingen så voldtekten, hvordan skal de da kunne bevise at det ikke var frivillig?

Eventuell sæd er ikke godt bevis, det kan hende hun var med på det, men angret. Aller helst var det nok moren som ikke likte hva som skjedde og derfor anmeldte dem.

Men i voldtektsaker er man jo dessverre ofte skyldig til det motsatte er bevist!

Jeg har vanskelig for å tro at tiåringer kan voldta, men skal ikke utelukke det helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Skal man virkelig la 2 voldektsforbryter gå fri pga alderen ?

Ja det er riktig og dømme dem. Og ja det er riktig med en rettsak

Tror du skal revurdere det du skrev her. Det viste seg at 8-åringen løy, mener du nå vi skal dømme henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal revurdere det du skrev her. Det viste seg at 8-åringen løy, mener du nå vi skal dømme henne?

Du mener selvsagt "skal britene dømme henne?"

Vi stiller ikke barn for retten her i landet. Og jeg tror neppe at det blir noe mer av denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...