Gå til innhold

Hjelp! Bunaden passet ikke


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

I mange år har jeg brukt bunad på 17. mai. De siste årene har jeg lagt på meg en del, men bunaden passet i fjor, og jeg tenkte den kom til å gjøre det i år også, men nei, den var for trang... Fikk ikke kneppet vesten under puppene. Forferdelig kjedelig, er egentlig litt på gråten, for jeg trodde ikk det var så galt :sukk:

Så da er spørsmålet mitt: Hva i alle dager skal jeg nå gå med? Jeg er ganske stor, ca str 48, og liker virkelig ikke å handle klær... Jeg har noen basisplagg jeg bruker til vanlig, og aner ikke hvor jeg skal få tak i pentøy.

(Før noen sier at du kan jo bare slanke deg osv; det holder jeg på med! Men har visst begynt for seint...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men hva med en hvit tights (med blonder nederst?) fra kappahl (så de hadde i str 48 og større for et par uker siden her...) og en fin tunkia? Også ballerinasko til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke vere noe problem, butikkene bugner jo av flotte kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke legge ut bunaden da? I min familie blir alltid bunaden sydd i en altfor stor størrelse, og så lagt inn, ettersom kroppen jo forandrer seg en del i løpet av livet.

Hvis ikke hadde jeg gjort som Transemann skriver, kjøpt en flott sommerkjole. H&M har mange av dem i butikken nå, både korte og lange. Er det kjølig kan du jo ha en cardigan over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

TS her. Takk for gode tips :)

Etter å lett litt i skapet fant jeg en dyp blå tunika (som alle sier står nydelig til håret og øynene mine, hehehe). Så det blir den med sort dressbukse og evt en cardigan over :) det løser seg, men utrolig frustrerende med den bunaden! Nå er det bare å fortsette treningen så den passer neste år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...