Gå til innhold

Hvor mye kostet forlovelsesringen?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å være anonym, i fare for å høres ALT for materialistisk ut. :gjeiper:

Men når dere ble fridd til/fridde...

- Hvor mye kostet ringen?

- Hvor mye forventet dere å få?

Jeg har hørt alt fra "jeg forventer ingenting, blir glad for en tannlege ring" til "jeg forventer at den koster 3 mnd lønninger"

Jeg syntes jo ikke at man skal gjøre seg bankrupt ved å kjøpe en forlovelsesring, men jeg må jo ærlig innrømme at den bør svi litt?

Hvertfall når han stikker å kjøper seg splitter ny tv og golfsett til maaaange tusen uten å blunke! Eller??

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bli glad for den man får, fordi den ble valgt ut av han? Vi bestemte ringer sammen, og ble enig om en sum å bruke. Vi var tross alt samboere før dette, og hadde økonomi. Så hva som ble brukt på ringen, ble også tatt ut av felleskassen.

Jeg ser mer verdi i tingene vi kan gjøre sammen, i stedet for at jeg skal ha en ring på fingeren som lyser at den koster mest mulig.

Men for å spørre deg, mener du da at han eventuelt skal bruke samme verdi på en ring til deg, som han brukte på en tv-en og golfsettet? Vil du aldri ha glede av for eksempel tv-en?

Gjest Idzi-bidzi
Skrevet

Tjah, det blir dumt å forvente noe som helst, det er jo hans penger! jeg har vært sammen med samboer i snart 4 år, og presiserer i ny og ne at "denne ringen skal jeg gå med for resten av livet" :ler:

Så stakkars gutt, han er sikkert liv redd for å skuffe meg!

Noen tannlege ring er ikke akkurat i min gate, så jeg må jo ærlig innrømme at jeg forventer en fin ring, men ikke i 3mnd lønnings-klassen tror jeg, det er jo veeldig mye penger da! Kanskje 2mnd klassen!? :ler:

Skrevet

Jeg forventet absolutt ingenting, for han tok meg skikkelig ''by surprise'' da han fridde. Men jeg har alltid sagt at jeg ikke trenger/vil ha en klassisk forlovelsesring, men vil kjøre rett på gifteringene med en gang. Dette hadde han husket, og hadde kjøpt helt perfekte gifteringer til oss begge. :rødme: Jeg har ikke anelse på hva de kostet, men er ikke 3000 kr normalt for to gifteringer? :vetikke:

Og helt ærlig: en tannlegering hadde også gjort susen altså, for jeg var forberedt på å måtte vente i enda 5 år før han fikk ut fingeren. :hjerte:

Skrevet

Ble visst ikke helt ferdig :Knegg:

Er det virkelig noen som forventer en forlovelsesring til ca 40-50 000? Det er vel det som er vanlig for tre mnds lønn?

Og gifteringene våre kostet sånn ca 1/3 av en månedslønn, og da til begge to.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men for å spørre deg, mener du da at han eventuelt skal bruke samme verdi på en ring til deg, som han brukte på en tv-en og golfsettet? Vil du aldri ha glede av for eksempel tv-en?

Poenget var bare at han kan cache ut den slags ting til seg selv uten å blunke!

Så klart har jeg glede av tv`n! Men hadde hatt like mye glede av en 30" som den 50" han kjøpte! Det var ikke helt det som var poenget.

meningen var bare å starte en morsom tråd, for å høre andres synspunkter!

Så klart blir jeg glad uansett, og jeg ville aldri gått og funnet ut verdien av hva jeg får! Men det er jo artig å vite hvordan andre ser på det også!

Skrevet

Jeg vil ikke ha en dyr ring, når den tiden kommer. Hadde rett og slett ikke turt å gå med en ring på fingeren som koster flerfoldige tusenlapper. Jeg hadde vært altfor redd for å miste den.

Gjest Idzi-bidzi
Skrevet

Også er det ikke bare ringen som koster i denne sammenheng da! Forlovelsesringen er nå en ting, men så kommer bryllupet, gifteringer (som også er dyrt) og Bryllupsreise!

tenk så mye finere reise man kan få for noen ekstra 10-tusner!

Alt dette bør jo skje innenfor et 2års perspektiv, og DA blir det mye penger man må ut med da

Skrevet

Tviler på at det noengang blir noen ring på meg, ser ikke for meg at samboer er typen til ringfrieri akkurat.

Men sånn generelt betraktet så synes jeg at en forlovelsesring skal være i edelt materiale, med eller uten stein spiller ingen rolle men dersom det er en stein bør den også være en ekte edensten og ikke "halvedel".

Så utifra de kriteriene (og personlig smak) så ville jeg syntes en sølvring til et par hundre kroner var nok, en sølv/gullring med en liten sten (så 500-3000 kr et sted) var ideelt. Noe dyrere ville jeg ikke turt å bruke til daglig og da ville jo poenget vært borte...

Gjest molte
Skrevet

Fikk ring til 7000-8000, skal bruke den samme som giftering. Hadde ikke forventet noe, og pris og størrelse på diamanter betyr ingenting :)

Skrevet

Poenget var bare at han kan cache ut den slags ting til seg selv uten å blunke!

Så klart har jeg glede av tv`n! Men hadde hatt like mye glede av en 30" som den 50" han kjøpte! Det var ikke helt det som var poenget.

meningen var bare å starte en morsom tråd, for å høre andres synspunkter!

Så klart blir jeg glad uansett, og jeg ville aldri gått og funnet ut verdien av hva jeg får! Men det er jo artig å vite hvordan andre ser på det også!

Hvorfor går du ikke ut og kjøper deg en egen ring til samme pris, om det er viktig for deg. Hvorfor må det være han som skal betale en så dyr dum for noe du vil ha? Han kjøper det som er viktig for han, og det samme må jo gjelde deg. Man kan ikke forvente at noen skal bruke samme verdi på noe de kanskje ikke er like interessert i, som for eksempel en ring til deg.

Godt du blir glad for den uansett, men jeg tror du egentlig mener at det hadde vært greit om han satte like mye verdi på en tv og golfssett, som han vil gjøre på en ring til deg. Eller tar jeg feil?

Skrevet

jeg har alltid ønsket meg en fin diamantring så når han skulle fri var det det han kjøpte også :rødme:

Vet ikke eksakt hva den kostet, men han har sagt at det var et sted mellom 15 og 20 tusen og så mye hadde jeg ikke forventet at han skulle bruke.

Jeg tenker litt sånn at prisen egentlig ikke betyr så mye, men jeg skal jo innrømme at jeg drømte om en skikkelig fin "bling ring" :sjenert: og det fikk jeg!

Han mente at han ikke gadd å kjøpe en diamant som ikke syntes :fnise:

Skrevet

Hva gjør man egentlig med forlovelsesringen etter man har giftet seg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Håper virkelig jeg ikke får en ring som koster mer en tusen kroner. Sjønner ikke vitsen med å ha en ring til mange tusen, da hadde jeg vært redd for at den skal bli rotet bort eller ødelagt å kun brukt den til høytidlige anledninger. Nei, gi meg en "billig" ring som jeg kan bruke hver dag.

Skrevet

Fikk en som kostet mellom 8 000 - 9 000, og når vi gifter oss blir det nok en enklere ring som kan kombineres med forlovelsesringen :) Kommer til å fortsette å bruke den.

Gjest Idzi-bidzi
Skrevet (endret)

For å være helt ærlig syntes jeg mellom 7-10 tusen er passe mye, hvertfall for meg =) har sett veeeeldig mange FLOTTE ringer til rundt 8-9 tusen, som jeg hadde hoppet i taket for!

Jeg ønsker meg mest av alt en med tre diamanter ved siden av hverandre, en for fortid, en for nåtid og en for fremtid =)

Endret av Idzi-bidzi
Skrevet

Jeg må si at jeg forventet en litt dyr ring. Ville ha gull og diamant(er) med litt størrelse på. Men så visste jeg også at han hadde råd til det. Hadde vi hatt dårligere råd så hadde jeg forventet mindre. Jeg mener at det skal være lov å forvente seg litt av en ring som man tross alt skal gå med resten av livet og vise frem til venner og familie. Ikke at jeg hadde takket nei om han kom med "feil" ring, men synes man skal ha lov til å ha ønsker.

Så til TS spørsmål: Forlovelsesringen og gifteringene kostet i underkant av en månedslønn hver.

Skrevet

For å være helt ærlig syntes jeg mellom 7-10 tusen er passe mye, hvertfall for meg =) har sett veeeeldig mange FLOTTE ringer til rundt 8-9 tusen, som jeg hadde hoppet i taket for!

Jeg ønsker meg mest av alt en med tre diamanter ved siden av hverandre, en for fortid, en for nåtid og en for fremtid =)

Ikke for å kuppe tråden, men hvor gamle var dere da dere giftet dere???

Enig der :) Syns det er mange flotte ringer i den prisklassen... Kjenner ei jente fra USA som fikk en veldig dyr ring av den norske kjæresten sin. Han måtte få litt lån fra familien, selv om han var i full jobb. Så der var det tydeligvis litt høyere forventninger :fnise: Fin var den da, men litt for mye bling-bling, etter min smak.

Tanken om å ha tre diamanter for fortid, nåtid og fremtid var forresten kjempefin! :):hjerte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Regner med at ringen min kostet ca litt under 1/2 mnd , +/- 15 000.

Forventet? Nja, kan liksom ikke forvente noe når det er hans penger. Men jeg er helt enig med trådstrarter når det kommer til at gutta kan godt la det svi litt når de selv bruker mange tusenlapper på golfsett eller annet. Det står hvertfall på at de ikke har råd, og om de har rådså kan de godt kline til! ;) Nå skal det jo sies at alle , selv om de har god råd eller ikke, setter sin egen grense på hva de synes er FORNUFTIG å bruke...det etterfølger jo som oftest et bryllup som ikke akkurat er billig, hehe....og det er jo en halt annen diskusjon.

Jeg er veldig glad i diamantringen min og flytter den over på høyre hånd når vi gifter oss...så den skal over gifteringen! :)

Skrevet

Det eneste jeg forventer er at det faktisk er en ekte ring. At det ikke er "tannlegering" som man blir grønn på fingeren av :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...