Sasha Sasha Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Hei hvordan er det en klager på leger? Sender en klage til pasientombudet da eller? Hvilke ulike steder er det en kan klage? Håper noen vet noe om dette og kan forklare det til meg .
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2010 #2 Skrevet 12. mai 2010 Ring til helsetilsynet der kan du få opplysninger over hva du bør gjøre videre. Både med tanke på å melde i fra og om du eventuelt bør vurdere å søke om passientskadeerstatning. Det var den informasjonen jeg fikk da jeg ringte til passientskadeerstatningen for noen år siden. Forklarte enkelt og kortfattet hva saken gjaldt og hva jeg burde gjøre videre. Er ikke så mye som skjer annet en at de registrerer klagen din i første omgang. Er ikke før det kommer inn mange klager på samme legen/ spesialist/ sykehus at de kan gjøre noen tiltak. Derfor er det viktig at alle som opplever feil (dårlig oppførsel, forsinket behandling, feilbehandling ol.) blir meldt inn og registrert. Ellers kan det samme skje gang på gang på gang uten at noe blir gjort. Har en opplevd slike ting, ønsker en jo ikke at andre skal gå igjennom det samme senere !
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 Hvor lenge etter kan en klage? Jeg vil gjerne klage på en lege, men det skjedde i desember 2008. Er det for sent og klage nå?
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 Mener det er 2 år. Er det feilbehandling og/eller forsinket diagnose mener jeg det i allefall er frist på 2 år etter at en har funnet ut at det ble gjort en feil. (mener det var slik det sto i papirene) Eks. en får en bruddskade i armen som legen ikke gjør noe med. Legen tror ikke på passienten. 3 år senere har en fremdeles plager og samme lege har avvist passienten flere ganger. En bytter lege/ går privat. Det blir tatt et MR bilde som viser at det var et brudd helt fra starten som legen burde ha gjort noe med. Da er det 2 år etter at diagnosen (bruddskaden) er oppdaget tiden gjelder, før saken er foreldet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå