Gå til innhold

OK! Jeg ble plutselig driiit stressa!


Felia

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig oppkjøring 9 juni.

Plutselig nå tikket det inn en melding på tlf at en oppkjøring kunne fikses før om jeg var interessert. Det vil foregå på en lørdag, å hun gadd ikke å prøve å få noe før om jeg ikke var interessert. Jeg ble så stresset at jeg vuderte å takke nei.

Men jeg svarte tilbake at det bare var å sette i gang, før eller siden må jeg ta den prøven likevel.

MEN!!

Hvordan kan man forberede seg til noe sånt?!

Jeg har noen oppgaver jeg har fått på et ark, noe jeg kan bli spurt om.

Bør jeg lese på det?

Hva gjorde du før oppkjøringen? Jeg ble plutselig litt... kvalm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk bare et spørsmål under oppkjøringen og det var etter at jeg hadde parkert. Da gikk vi bak bilen og jeg måtte peke ut bremselysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du føler deg klar, så kjører du opp denne dagen! Men ikke undervurder deg selv, bare stol på deg selv, ta det pent og rolig!

Angående det arket vil jeg anbefale deg å lese dette og gå gjennom før oppkjøringen. Jeg fikk et så enkelt spørsmål som hva slår man på dersom det begynner å dugge på frontruta. Jeg var heldig med den, men man vet jo aldri hvilke spørsmål man får.

Vet ikke om dette hjalp? :-) Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare et spørsmål under oppkjøringen og det var etter at jeg hadde parkert. Da gikk vi bak bilen og jeg måtte peke ut bremselysene.

Har fått utdelt 24 spm.

Så jeg kan få noen av de, noen er mer vanskelige enn andre.

Å siden det er meg vi snakker om, så kan jeg virkelig surre når jeg først blir spurt.

Enten svare på noe helt feil, eller ikke forstå spm eller blokke.

Så må holde hodet kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær deg spm på arket så godt som mulig.Prøv å ta ting rolig,ingen brå bevegelser,prøv å holde hodet kaldt om du gjør en feil

.Et eksempel fra min oppkjøring i Oslo sentrum; regelen var å kjøre rett frem om jeg ikke fikk beskjed om annet.Nederst i trondhjemsvn,lå jeg i høyre felt,da oppdaget jeg at det var påbudt kjøreretning til høyre,jeg sa selv i fra feilen min og kjørte til høyre.Jeg sto med glans,hadde jeg derimot kjørt rett frem,hadde jeg strøket.

lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok så fint så.

Jeg ble spurt om å sette på vindusviskerne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en teknisk test før du begynner å kjøre, og det er sikkert de spørsmålene du har fått utdelt. De var ikke spesielt vanskelige, og bør vel gå greit så lenge du ser på dem og forbereder deg litt. Jeg fikk de spørsmålene i bilen på vei til oppkjøring, og det gikk da greit med meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det riktignok fire år siden jeg tok lappen, men jeg fikk beskjed av kjørelærer at man ikke stryker på det spørsmålet. Det gjorde ihvertfall at jeg slappet mer av! Jeg fikk heldigvis det ene spørsmålet jeg kunne svare på (hvorfor har man todelt bremsesystem?), jeg skulle begynne et langt svar med "fordi det er sikrere,..." Og sensor avbrøt meg med "ja, det holder, da kjører vi!" Så hvis det fortsatt er på samme måte vil de bare vite at du har forstått the basics, for å si det sånn.

Masse lykke til, forresten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, det spørsmålet har nok ikke spesielt mye å bety. Det jeg fikk vite var at dersom sensor var veldig i tvil om man besto på kjøringen, så kunne dette spørsmålet være til hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu!

Takk for svar.

Jeg følte meg faktisk litt mer lettet på en måte.

- Har enda ikke fått noe svar på når jeg før oppkjøring så venter i spenning.

Det enste kjørelæreren min sa var; Øv masse!

Så da håper jeg bare hun mener kjøringen ^^

Heldigvis er jeg ganske sikker på min egen kjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra! Om du føler du kan det teoretiske, så er det bare å sette seg i bilen og øve på det tekniske. Overlæring er fantastisk på oppkjøringen, lær deg bakkestarter, lukeparkering og rygging til fingerspissene. Lær deg å for all del å slure. Litt avhengig av bilen selvsagt, men prøv å starte fra stille i 2. eller 3. gir. Om du har en seig diesel kan du prøve siste gir. Det er sånne ting som sluring osv. som er greit å ha på automatikk, det gir så utrolig godt inntrykk, samt at du kan fokusere så utrolig mye mer på kjøringen. En annen ting som også gir et godt inntrykk er å gire uten å se på girspaken, spesielt "rare" giringer, som fra 5-3 osv. Detaljer vil du kanskje si, men ting som sensor legger merke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...