Lykkelitenen Skrevet 11. mai 2010 #1 Skrevet 11. mai 2010 Jeg tenkte å lage kjøttboller og pasta i dag, men har glemt å kjøpe parmesan som jeg vanligvis har i. Noen som har prøvd å bruke litt vnalig hvitost i kjøttfarsen? Liker den lille ekstra piffen som parmesanen gir, men er redd "vanlig" ost kan gi for mye smak... Noen som har prøvd? (oppskriften er foresten kjøttdeig av svin, løk, hvitløk, salt og pepper, samt litt vann og ca 40gram parmesan)
Shade Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 Jeg synes egentlig det er mer smak på parmesan men konsistensen kan kanskje bli litt rar med vanlig ost? Det er forresten kjempegodt med 1-2 teskjeer tabasco per kjøttdeig i sånne kjøtboller
Lykkelitenen Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2010 å tabasco ja! Nam.... hmm, kanskje jeg får rotet meg ned på butikken en gang til da
Shade Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Hehe alltid sunt med en liten tur, og det blir egentlig ikke det samme uten parmesan.. Mmm nå fikk jeg lyst på kjøttboller med pasta jeg og, tror jeg skal sette det opp på middagsplanen for neste uke
Lykkelitenen Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. mai 2010 haha, powernapen min tok noen timer plutselig, så nå er butikken stengt :S Men men, prøver uten, får peise på med andre krydder Så heller dynke parmesan over restene jeg spiser i morgen... Er grådig godt, spesielt om man lar de trekke i tomatsaus en stund, saftig og godt. Og enda bedre er det dagen etterpå, når de har lagt i saus leeeenge, masse smak. Min nye yndlingsrett, en pakke kjøttdeig gir ca 22 boller og da har jeg middag i frysen for flere dager fremover
skruf Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Nå har du jo allerede laget kjøttbolene.... Men til en annen gang du lager kjøttboller og er tom for parmesan så går det greit å bruke jarlsberg! Jeg gjorde det en gang jeg hadde en kresen tanteunge på besøk....(mine unger elsker parmesan, drysser det på alt av pasta og pizza..) Kjøttbollene blir litt mildere i smak da. Min gode oppskrift er; 4 skiver gammel loff uten skorpe legges i bløt i ca 1dl melk karbonadedeig 2 fedd hvitløk salt pepper oregano basilikum parmesan Kna alt sammen og stek kjøttbollene i olivenolje. Kok opp tomatsaus, og ha kjøttbollene i. Snaddergodt!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå