Gå til innhold

Kastes ut av landet!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://dt.no/nyheter/kastes-ut-av-landet-1.5235886

Er det ikke viktig å vise litt medmenneskelighet?

Personlig syntes jeg UDI kan fokusere på de som ikke følger Norges lover og regler, hvorfor ei gift dame med en baby på 6 måneder, som har gjort alt hun trodde var riktig..

Støtt gjerne saken her:

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=2839

http://www.facebook.com/group.php?gid=124319240913970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

beklager synes ikke så veldig synd på henne. Dette vet hun veldig godt, Det filipinske miljøet i dette området er veldig flinke til å oppdater hverandre om hva som som skal til for å få lov til å bli værende i landet.

Alle au pairer vet at de ikke har lov til å ta seg anne jobb enn hos vertsfamilien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Slik jeg forstår det så er faren til ungen norsk? Hvordan kan de da kaste ut ungen? Ungen vil nå vokse opp i fattigdom, men kunne vært her og fått en fin fremtid.

Der burde dama også etter min mening. Men ungen er jo norsk og har like mye rett å være her som alle andre født i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstår det så er faren til ungen norsk? Hvordan kan de da kaste ut ungen? Ungen vil nå vokse opp i fattigdom, men kunne vært her og fått en fin fremtid.

Der burde dama også etter min mening. Men ungen er jo norsk og har like mye rett å være her som alle andre født i Norge.

Det stusset jeg også over. Foreldrene er jo gift, faren er norsk og barnet er født i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det stusset jeg også over. Foreldrene er jo gift, faren er norsk og barnet er født i Norge?

Vet ikke om statsborgerskapet følger moren jeg?

Men alt dette fordi hun og ingen av de hun spurte som lensmannen eller skattekontoret, visste hva den ene koden betydde. Bare fordi hun jobbet på et bakeri istedenfor å være au pair.

Syntes dette er veldig urettferdig! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo helt idiotisk, det hun da må gjøre er antagelig å reise tilbake til hjemlandet, med eller uten ungen . Og derfra søke familiegjenforening . Og det er en stooooor bunke å ligge i . Hvorfor Norge skal gjøre dette fatter jeg ikke . Hun vil jo såklart få familiegjenforening, men både foreldre og barn risikerer å miste mange år sammen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Flott at hun sendes ut! Vi må si klart ifra at å spre beina sin ikke automatisk gir rødt pass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Flott at hun sendes ut! Vi må si klart ifra at å spre beina sin ikke automatisk gir rødt pass!

stygt å si det, men jeg er enig. kjenner en som gjorde dama gravid så hun kan bo i landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt enig i at hun skal sendes ut. Det er godt mulig at akkurat denne jenten handlet i god tro, og slik det fremstår i artikkelen så gjorde de alt i beste mening, og da synes jeg veldig synd på dem. Men det er ikke til å komme unna at det er nok av au-pairer som kommer hit med et håp om å finne en mann og bli boende, og de er blitt veldig godt informert om hvordan reglene virker. Nettopp derfor er det viktig å ta noen prinsipielle avgjørelser. Man kan ikke la følelser styre i slik situasjoner.

Forøvrig så vil et barn født i Norge med en norsk forelder bli norsk statsborger, uavhengig av hvilken forelder som er norsk. Men det er jo mulig at hun ikke ser på det som et alternativ å reise fra barnet, og man får mer sympati hvis man sier at barnet også er blitt kastet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo helt idiotisk, det hun da må gjøre er antagelig å reise tilbake til hjemlandet, med eller uten ungen . Og derfra søke familiegjenforening . Og det er en stooooor bunke å ligge i . Hvorfor Norge skal gjøre dette fatter jeg ikke . Hun vil jo såklart få familiegjenforening, men både foreldre og barn risikerer å miste mange år sammen .

Kanskje noen har en tanke om å statuere eksempler.

"Nei, det spiller ingen rolle at man er gift, har barn, arbeider, og generelt er til nytte i det norske samfunnet. Ei heller at omstendigheten er slik at man ville fått opphold etter reglene for familiegjenforening dersom man hadde søkt. Vi bryr oss ikke om sånt, og sender ut dem som kan sendes ut, om de bryter reglene. Ordet "skjønn" forekommer ikke i vårt vokabular."

Den senere tid har praksisen hardnet betraktelig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er litt enig i at hun skal sendes ut. Det er godt mulig at akkurat denne jenten handlet i god tro, og slik det fremstår i artikkelen så gjorde de alt i beste mening, og da synes jeg veldig synd på dem. Men det er ikke til å komme unna at det er nok av au-pairer som kommer hit med et håp om å finne en mann og bli boende, og de er blitt veldig godt informert om hvordan reglene virker. Nettopp derfor er det viktig å ta noen prinsipielle avgjørelser. Man kan ikke la følelser styre i slik situasjoner.

Forøvrig så vil et barn født i Norge med en norsk forelder bli norsk statsborger, uavhengig av hvilken forelder som er norsk. Men det er jo mulig at hun ikke ser på det som et alternativ å reise fra barnet, og man får mer sympati hvis man sier at barnet også er blitt kastet ut.

Jeg må si at jeg syns det er litt bortkastet.

Hun har en norsk mann, hun har et barn med ham, og hun kommer tilbake dersom hun søker om familiegjenforening. Noe vi får anta at hun gjør.

Hadde man tatt seg på tak og satt Mullah Krekar på et fly hjem, hadde det vært atskillig bedre anvendte ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Hun må sendes ut ja, så Norge får plass til kriminelle (noe alle så klart ikke er).

Jeg ser ingen annen grunn til at Norge sender ut henne og ikke folk som har brutt loven en rekke ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg synes vel det mest fantastiske er at i kontakt med norske myndigheter (ligningskontoret!?), nettopp for å finne ut hva koden etter arbeidstillatelse betyr, har hun fått beskjed om at det betyr arbeidstillatelse og at skattekort kommer i posten.

Må nok innrømme at jeg etter å ha fått den beskjeden hadde tenkt at det var jo flott, og tenkt at det da bare var å begynne og jobbe.

Dessuten tviler jeg på at jeg ville sendt med bekreftelse på at jeg jobbet når jeg søkte om familiegjenforening med mitt andre barn, hvis jeg visste at jeg hadde jobbet ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg må si at jeg syns det er litt bortkastet.

Hun har en norsk mann, hun har et barn med ham, og hun kommer tilbake dersom hun søker om familiegjenforening. Noe vi får anta at hun gjør.

Hadde man tatt seg på tak og satt Mullah Krekar på et fly hjem, hadde det vært atskillig bedre anvendte ressurser.

Hun er vel utvist for fire år? Da får hun ikke lov til å komme inn igjen i landet før fire år har gått tror jeg.

Trist sak. Jeg har forståelse for at UDI må forvalte regelverket, og at reglene kan være firkantede. Men her mener jeg det burde vært rom for LITT skjønnsutøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes det er synd vis hun må sendes ut.

Hart arbeidene småbarns mor som ikke ligger samfunnet til byrde i det hele tatt.

Mulig det var i overkant naivt å stole på de svara de fikk fra skattekontor og lensmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg syns det er litt bortkastet.

Hun har en norsk mann, hun har et barn med ham, og hun kommer tilbake dersom hun søker om familiegjenforening. Noe vi får anta at hun gjør.

Hadde man tatt seg på tak og satt Mullah Krekar på et fly hjem, hadde det vært atskillig bedre anvendte ressurser.

hei

jeg kan vere enig i det men sa var det det med dise konvensjonene da, dog mener jeg det er bra at vi har tat et standpunkt med dødstraf

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...