Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 Ok, dette er et såpass merkelig spørsmål at jeg velger å være anonym. Hvis du ikke tåler rett på sak prat om mensblod o.l., vennligst klikk deg bort nåh. (og ja, dette er faktisk seriøst) Dette er ikke noe voldsomt stort problem, men jeg er plaget med at det alltid sniker seg noe mensblod langt oppe bak på trusa. Det er akkurat som om noen dråper blod presses opp ved hjelp av luft mellom rumpeballene, og setter en ulekker blodrose høyt oppe, bak på trusa. Det rare er at det kan være bare litt blod fremst i bindet, ikke noe lenger bak på bindet, men altså plutselig en blodflekk midt bakpå trusa eller helt oppi trusekanten bak (og i verste fall også på buksa). Hvordan går dette an? er jeg helt ukorrekt anatomisk skapt siden jeg klarer å oppleve dette rare fenomenet? De få gangene jeg har nevnt noe om dette til venninner i forbindelse med mensenprat har de bare ledd av meg. Det er tydelig at de aldri opplever dette. (dette er altså ikke i forbindelse med at jeg sover, for da vil det jo være mer naturlig siden man kan bli liggende på rygg så blodet renner bakover). Såeh, er det flere som er så anatomisk ukorrekt at de opplever dette? *lister seg flau ut av tråden og angrer litt på at jeg spurte*
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 Dette skjer meg og, tenker at det er fordi jeg blør mye og da blir det naturlig nok blod både her og der (selv om jeg skifter bind ofte). Kan det være et alternativ med tampong?
LillePetrine Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 Tampong må joo kunne være et godt alternativ? Enten det, eller så kan du prøve nattbindene til Always, de er ekstra lange.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 TS her. Jeg spurte egentlig mer av grublende nysgjerrighet enn fordi det er et problem jeg ikke vet hvordan jeg skal løse. Jeg vet at tampong vil eliminere problemet. Men jeg skjønner ikke helt hvordan man kan blø bare litt, se en liten flekk foran i bindet, og så er det ikke mere blod bakover i bindet før det plutselig har havnet en blodflekk langt opp mot trusekanten bak... Hvis man blør mye vil det jo være blod lenger bak i bindet også, og dermed mer logisk at det havner blod langt bak. Jeg har forøvrig brukt nattbind både fra Always og Libresse i perioder, men de er faktisk ikke lange nok bak. Utrolig nok havner det sånne artige små blodroser langt over der disse bindene rekker. Det er jo nesten som om tyngdekraften slår feil. At en bloddråpe sniker seg unna bindet, smyger seg opp langs rumpesprekka til den har passert bindet og legger seg fornøyd mot trusestoffet. Ikke et voldsomt, uløselig problem, men irriterende nok.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Jeg har ikke det problemer så sant jeg ikke blør mye. Men det er ikke umulig at det kommer en dråpe litt feil, spesielt når du sitter kan jeg tenke meg.
Gjest Anonym Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 Har hendt meg og. har funnet ut det skjer når jeg setter meg ned, og da blir blodet presset mellom rompeballene oppover.
Hinata Skrevet 11. mai 2010 #7 Skrevet 11. mai 2010 Det har skjedd meg også, men da om natta når jeg ligger..
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Kanskje jeg kan komme med en forklaring? Jeg bare gjetter men.. Om du har en perfekt flate, feks en skrående speil og så heller vann forsiktig øverst midt på ruta så finner den en elv. Om du drar den hellende hånden til siden så vil elven forsøke å følge sporet sitt. Væske tiltrekker væske på en måte. Rumpesprekken fungerer kanskje som et spor med litt svette i. Som gjør at blodet lettere kan følge den veien, og når du beveger deg/går så dyttes det lengre bak. Har også opplevd dette, så jeg gikk konsekvent over til tamponger.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #9 Skrevet 11. mai 2010 eller hvis man ikke tørker seg godt nok når man har vært på do, og det drypper noe mens man reiser seg og kler på seg.
Gjest Milka Skrevet 11. mai 2010 #10 Skrevet 11. mai 2010 Det har skjedd meg også, men da om natta når jeg ligger.. Kaller du det en merkelig spørsmål?
Gjest Milka Skrevet 11. mai 2010 #12 Skrevet 11. mai 2010 Huh? :klø: Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Hadde du rare spørsmål bare fordi du lå i senga?
Hinata Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Hadde du rare spørsmål bare fordi du lå i senga? Jeg er ikke trådstarter, jeg bare svarte på spørsmålet.
Gjest Milka Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er ikke trådstarter, jeg bare svarte på spørsmålet. Nei jeg vet det. Du svarte ikke på det første spørsmålet jeg stilte. Du svarte huf. Jeg er heller ikke trådstarter.
Gjest coss Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 bruk string-bind og plasser d så langt bak du tør, da er problemet ditt antakeligvis historie
Gjest Marlo Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 Lange bind fungerer ikke, tampong kan jeg ikke bruke, string bind..hmm ikke prøvd, men tviler sterkt på at det er lange nok og tykke nok til min menstruasjon. TS - som du sikkert skjønner, har samme problemet selv. Har testet det meste uten at det hjelper. Regner med at blodet bare finner seg en "bane" og ender opp bak der Eneste som hjelper litt er å skifte bind ofte og ikke bare tørke seg foran, men også bak
Hinata Skrevet 11. mai 2010 #17 Skrevet 11. mai 2010 Nei jeg vet det. Du svarte ikke på det første spørsmålet jeg stilte. Du svarte huf. Jeg er heller ikke trådstarter. Jaha, og hva var spørsmålet ditt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #18 Skrevet 11. mai 2010 Har hendt meg og. har funnet ut det skjer når jeg setter meg ned, og da blir blodet presset mellom rompeballene oppover. Jeg tror nok dette kan være grunnen ja. Jeg har hatt same problem selv, og mitt tips til dere jenter: Kjøp sånne små-bind fra libresse og legg det bak i trusa der dråpen pleier å komme. Kanskje ikke det aller mest behagelige, men fungerer - det gjør det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #19 Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde samme problem før, men da hovedsaklig i forbindelse med at jeg lå på ryggen/siden. Det jeg gjorde var å ha et vanlig bind foran og et lite bind bak(altså opp til trusekanten bak, og fram så det går under det vanlige bindet) om du skjønner. Har brukt med vinger på det bak, i tilfellet det skulle renne litt på sidene. (dette er nå historie pga mooncup, men det er en annen sak )
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #20 Skrevet 11. mai 2010 eller hvis man ikke tørker seg godt nok når man har vært på do, og det drypper noe mens man reiser seg og kler på seg. Det blir jo en helt annen sak/problemstilling, som jeg forøvrig ikke er plaget med. Men joda, gode tips fra flere om å bruke et lite ekstrabind langt bak Jeg har til tider brukt en liten dært med dopapir bak så blodet ikke skal havne bak i trusa. Hehe, hvilke traumer man har gitt... TS.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå