Gå til innhold

Uren hud etter ferie?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har nylig vært ute på en 3 måneder lang jorda rundt tur. Topp! Har vært innom Asia, Australia, New Zealand, mellom amerika og usa. Da jeg kom til New York begynte jeg å få veldig uren hud. Har aldri hatt noe problem med uren hud før, men så ble det enda værre når jeg kom hjem. Har snakket med veninner som opplevde det samme når de kom hjem, men nå har det gått over en månede og det har enda ikke blitt bedre. Nå skal det sies at jeg har brukt tonnevis av solkrem. Har noen opplevd dette, og evt har noen tips å gi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff, det høres ut som et merkelig og kjipt problem... bruker du peeling til vanlig? tenker at hvis du vanligvis ikke sliter med kviser og har brukt mye solkrem (som hvis ikke er laget for ansikt og er fra et bra merke kan tette porer), kan det tenkes at du rett og slett trenger litt skrubbing sammen med en god maske som renser huden noen ganger i uken^^

Gjest AnonymBruker
Skrevet

heisann!

Kjip situasjon - been there so many times. For meg, som er plaget med uren hud, har solen alt å si. Når du får mye sol på deg, tørkes kvisene ut og du blir gjerne fin i huden. Men huden får ikke nok fuktighet, og produserer mye mer talg til huden, som gjør at du får kviser...

Dette gjelder hvertfall for meg, det er ikke solkremen, det er rett og slett huden som produserer mer og mer talg... Det er så kjipt når man er fin og brun, og så kommer de j**** kvisene...

Har ingen løsning for deg i grunn, jeg gikk på roaccutan fordi ingenting annet funker for meg, så forhåpentligvis er de borte til sommeren!

Lykke til!;-)

Skrevet (endret)

Tusen takk for svar :) Har aldri vært borte i noe sånt før, men skal nå gå til innkjøp av peeling og skrubb og det som er :) Har jo alltid hørt at sol skal være så bra for huden, men det du/dere sier høres jo veldig logisk ut! Det er isåfall drawback'et med å reise, men må likevel si det var verdt det :)

Endret av backpacker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...