MarianneE Skrevet 11. mai 2010 #2 Skrevet 11. mai 2010 På hva? Spareribs? De kommer jo ferdig. Kanskje litt enklere om du er litt mer presis?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #3 Skrevet 11. mai 2010 På hva? Spareribs? De kommer jo ferdig. Kanskje litt enklere om du er litt mer presis? Man kan kjøpe de ferdig, men det er mye billigere å lage dem selv. Det er litt jobb med det, men det blir også mye bedre. Søk på nettet. Ligger masse oppskrifter der.
MarianneE Skrevet 11. mai 2010 #4 Skrevet 11. mai 2010 Kan man virkelig lage spareribs selv? Se der... lærte noe nytt idag og!!
Sunshine Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2010 De kommer ikke ferdig hvis man ikke kjøper de ferdig. Jeg har funnet masse oppskrifter, men jeg er på utkikk etter en utprøvd som kan anbefales
Amys Skrevet 11. mai 2010 #6 Skrevet 11. mai 2010 De kommer ikke ferdig hvis man ikke kjøper de ferdig. Jeg har funnet masse oppskrifter, men jeg er på utkikk etter en utprøvd som kan anbefales Du tenker på marinader og sånn? Jeg har isåfall en oppskrift på en kjempegod sørafrikansk-inspirert marinade hjemme, kan legge den ut i kveld
Amys Skrevet 11. mai 2010 #8 Skrevet 11. mai 2010 Her er oppskriften Marinade: 2ts dijonsennep (litt mindre om du ikke er så glad i sennep) 2ts revet ingefær (pulver kan også brukes) 1/2 ts malt koriander 1/2 ts malt nellik 1/2 ts malt stjerneanis 1ts malt paprika 2ts tørket timian 1dl soyasaus Legg kjøttet i en plastpose eller lasagneform eller liknende og hell over marinaden og la marinere natten over (til nød et par timer). Tilbehør som er godt til: Kokte brekkbønner blandet med hakket løk og litt olivenolje og sitronsaft, salt og pepper Vi pleier forøvrig å beregne 2 "normalstørrelse" spareribs-sider på 3 personer (ev 4 småspiste eller 2 sultne ulver) Jeg har aldri prøvd å steke spareribs på noe annet enn utegrill, så kan ikke hjelpe deg med ovnstemperaturer og slikt hvis du ikke skal grille
Sunshine Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 11. mai 2010 Takk jeg skal titte på den! Jeg er egentlig mest glad i de marinadene med sukker, men det kan godt hende jeg prøver litt Planen er å grille ja! Hvor lenge griller du dem sånn ca?
Amys Skrevet 12. mai 2010 #10 Skrevet 12. mai 2010 Hm, jeg har vel egentlig ingen fasit, men ikke så lenge, ca 5 minutter totalt kanskje? Jeg pleier egentlig bare å se når kjøttet "ser ferdig ut" når jeg griller, det er så vanskelig å beregne varmen på grillen Hvis du vil ha de litt søte tror jeg det kan funke å pensle kjøttet med litt honning når det er nesten ferdigrillet
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Jeg har hørt at de skal koke i cola og ligge i honningmarinade lenge, med et er sikkert mange måter å gjøre det på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå