Gå til innhold

Syklene på Biltema


Gjest ¤Vamp¤

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Vamp¤

Heia

Jeg er ute etter en rimlig sykkel som bringer meg fra A til B og kan brukes til moderat trening. Har kikka litt på de som er på Biltema da de er rimlige i pris. Men lurer på om de har holdbar kvalitet? Hva er deres erfaring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia

Jeg er ute etter en rimlig sykkel som bringer meg fra A til B og kan brukes til moderat trening. Har kikka litt på de som er på Biltema da de er rimlige i pris. Men lurer på om de har holdbar kvalitet? Hva er deres erfaring? :)

Kommer sikkert veldig an på.

Men billige sykler har billige deler som går lett i stykker. F.eks vil feilgiring lett føre til skader på gir og tannhjul, med den konsekvens at du må skifte drivverket langt oftere enn om du hadde en sykkel med bra gir. Da har du ikke spart noe penger, og har i tillegg hatt unødig irritasjon. Orienter deg i fht hva som er bra, og sjekk ut delene på den sykkelen du tenker på å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme!

700kr for en sykkel som i hvertfall for meg ser helt grei ut...

Skal ha en sykkel jeg kan sykle til og fra jobb med kun en to/tre mnd i sommer. Lurte også litt på en sånn sammenleggbar sykkel som jeg kan ta med på bussen når jeg ikke rekker å sykle, men ser for meg de er ganske ubehagelig å sykle på i oppoverbakke? Har en ganske heftig oppoverbakke hjem fra jobben..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heia

Jeg er ute etter en rimlig sykkel som bringer meg fra A til B og kan brukes til moderat trening. Har kikka litt på de som er på Biltema da de er rimlige i pris. Men lurer på om de har holdbar kvalitet? Hva er deres erfaring? :)

Det finnes to typer trening. Morsom og kjedelig.

To typer sykler, morsomme og kjedelige.

Jeg kjøpte meg en gang en kjedelig sykkel på billigsal, før kr 2999 nå kr 999. Den var litt liten, men jeg satte opp setet, så det gikk ganske greit. Jeg ville ha en sykkel som jeg kunne sette fra meg utenfor butikken uten frykt. Denne sykkelen ba om å bli kjørt sakte.

Min Rocky Mountain derimot, sier bare, trå til, og går intuitivt over dobbekt så fort, og gir dermed dobbel treningseffekt, og lyst til å sykle 50 ganger så ofte.

Hvis du har sikre parkeringsmuligheter, så lønner det seg å kjøpe en gledelig sykkel. Og den må passe akkurat, og ha god geometri.

En halvbillig sykkel som kopierer Rocky Mountain sin geometri er Hard Rocks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi har en på jobben som sykler til jobben hver dag, også om vinteren, og han bruker den billige sykkelen fra Biltema. Nå sykler han ikke langt, det er kanskje snakk om 3-4 km, men han er fornøyd, og sier at han ikke skjønner hvorfor skal man bruke mer penger på sykkelen, enn det.

jeg vet ikke, jeg har ikke prøvd sykkelen hans, jeg har en dbs intruder for 4 tusen, og sykler til jobben bare i sommeren. Jeg er ikke fornøyd med sykkelen min, det er ingen bra bysykkel.

Det sies jo at nordmenn er veldig glade i kjøpe det beste og det dyreste blant sportsutstyret, når de egentlig ikke trenger det. Det er jo kjent at folk går i kjempedyre dunnjakker, som er beregnet for å kunne sove ute i -20 grader, når det er kanskje bare -5 i Oslo.. Jeg tror det er litt sånn med sykler og skier også, folk kjøper bare det dyreste, men de fleste kunne fint ha klart seg med noe rimelige. Vær nå litt ærlig med deg selv, er du en topp toppidrettsutøver? Trenger du virkelig topputstyr da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær nå litt ærlig med deg selv, er du en topp toppidrettsutøver? Trenger du virkelig topputstyr da?

Hun har jo sagt at hun vurderer billigsykkel. Ikke noe jåleri der nei. Jeg synes billigsykkel er en god ide, hvis man ikke har sikker sykkelparkering.

Men en billigsykkel kan ikke levere kicket, den herlige følelsen, sykkelgleden og morofaktoren.

Allikevel; billigsykkel er tusen ganger bedre enn ingen sykkel. Og man taper uansett bare småpenger på å kjøpe den. Ett månedskort eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Heia

Jeg er ute etter en rimlig sykkel som bringer meg fra A til B og kan brukes til moderat trening. Har kikka litt på de som er på Biltema da de er rimlige i pris. Men lurer på om de har holdbar kvalitet? Hva er deres erfaring? :)

Ut fra hva jeg har sett, så ruster Biltema-syklene utrolig mye hvis de står ute/blir våte. Det sier meg litt om kvaliteten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...