Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange sider må din masteroppgave være på, og hvor mange studiepoeng er den?

Min må være 100 sider på 45 studiepoeng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 80-100 sider, 60 studiepoeng.

Skrevet

Min var på totalt 70 sider (60 stp). Men det var realfagsoppgave, der nesten all tiden gikk med til forsøk.

Gjest Spinell
Skrevet

Hva som står på sidene må da bety mer enn antall sider?

Jeg har sett og lest diplomoppgaver (sivilingeniørutdanning etter "gammel" modell) på 80 sider gjort på et halvår, og jeg har sett hovedfagsoppgaver (cand scient etter "gammel" modell) der selve tekstdelen (uten tabeller/vedlegg) har vært på 25-30 sider. I begge tilfeller har oppgavene fått svært høye karakterer.

Skrevet

Det er jeg helt enig i, men når instituttet krever 80-100 tør jeg ikke levere 60 uansett hvor gode de er.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

80 sider, 30 studiepoeng.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett og lest diplomoppgaver (sivilingeniørutdanning etter "gammel" modell) på 80 sider gjort på et halvår, og jeg har sett hovedfagsoppgaver (cand scient etter "gammel" modell) der selve tekstdelen (uten tabeller/vedlegg) har vært på 25-30 sider. I begge tilfeller har oppgavene fått svært høye karakterer.

Jeg er også helt enig i dette, men tørr ikke levere 60 sider når instituttet sier 100.

Skrevet (endret)

Eg skal skrive oppgåve på 60 stp, har ikkje høyrd noko om at det er krav om sidetal her.

Oppgåvene eg har sett er på 60-100 sider (realfag). Dei med størst sidetal har også fleire figurar og tabellar. Ein veldig praktisk retta oppgåve vil nødvendigvis ha mindre tekst enn ein teoretisk oppgåve. Eg trur ikkje mi oppgåve vil bli så lang, fordi arbeidet eg skal gjere vil ta ein stor del av tida.

Endret av cogito
Gjest Distiller
Skrevet

80-100 sider, 45 studiepoeng.

Gjest Anjelika
Skrevet

Min ble på 80 sider inkl litteraturliste og alt, 60 stp.

Det sto vel et eller annet sted at 70-80 sider var målet, men fikk inntrykk av at det var et ganske greit slingringsmonn så lenge oppgaven er god og man ikke har tatt med noe overflødig eller åpenbart mangler noe viktig.

Jeg kunne sikkert skrevet 300 sider, det vanskeligste var faktisk å holde den kort, ikke å komme opp i nok sider som jeg bekymret meg for i begynnelsen. Veldig mye ble redigert bort når kapitlene begynte å ta form og skulle settes sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...