Gå til innhold

LunsJ

Alvina

Anbefalte innlegg

En jeger og viltmann spør meg når jeg kommer innom på besøk:

- du har jo pratet om å kjøpe reinkjøtt. Det koster 80 kroner kiloet og kan leveres da og da, men hva synes du om prisen, er den for høy?

Neida, sier jeg, den er ok, og det er greit å kjøpe en halv rein (hvorpå en venninne som er der, begynner å le og jeg forstår at jeg kanskje likegodt skal bestille en hel rein, og spør om den er partert. (hun begynner å le igjen)

Hun ler og jeg er stresset og blir ukonsentrert - i alle fall når hun gir meg et brev hun vil jeg skal lese, et vedtak fra nav, som det viser seg at hun ikke har lest selv.

Men kvelden ble hyggelig. Og morsom.

Måtte be henne legge bort brevet - ikke la det ligge synlig på stuebordet, sa at det minnet meg om en bunke med regninger (har aldri regninger eller kvitteringer på bordet)

Fikk reinstek og fjellørret. Skal ikke ha en hel rein selv, men dele med andre. Har ikke spurt, men vet at de helt sikkert vil si ja takk til å dele.

Ble til at vi tok en øl på en pub før jeg dro hjem. Der var en jeg vil kalle narkoman, kanskje også boler med den unge hunden sin. En kamphund. Den er kjempegrei, men han behandler den dårlig og hardt. Jeg kommenterte det og han ble rasende, slo nesten, dvs truet og sneiet med et slag.

Ok, jeg vet at jeg ikke kan gjøre noe, men mange har fra første stund reagert på at han har fått valp og jeg er bekymret for unghunden. Den er kjempesnill, koset med den og den kom bort til meg flere ganger for å bli klødd og koset med. Det jeg er mest irritert over, bortsett fra at han er fysisk hard mot hunden, er at alle sier noe, men ingen melder han... men hvor melder man...

Men en kamerat sa i går kveld at han skulle melde. Men ord...

Han som har hunden er på kjøret, pepper og snowballs... en sånn skikkelig bodybuildertype, men jeg er ikke så lett skremt. Sa også at du bør slutte med alt dette dopet ditt, men han benektet selvsagt at han brukte noe. Og jeg sa at det ikke er min sak, men at man ikke kan ha hund når man ruser seg aktivt (har sett gode eksempler på det, men da med ikke-voldelige eiere).

Jeg er ikke så veldig redd for at han skal bli aggressiv mot meg igjen, egentlig vil jeg ikke plage han, men i går var han veldig "out". Og ble arg når jeg bemerket hundeholdet, men sa også at han har gjort en god jobb mht til sosialisering. Det er ikke første gang jeg har pratet med han om hund. Han får takle at jeg er en kverulant-type.

Men han er litt ekkel, og har lagt merke til at han ofte lar være å hilse når han ser meg, han går gjerne par meter og later som han ikke ser meg, men like greit.

..............

Grunnen til at jeg er våken nå, er kanskje fordi jeg skal se om det er ledig på vaskeriet, har noen kilo skittentøy som jeg gjerne skulle gjort noe med. Merker jeg har sovet litt lite, men kan sove litt utpå dagen HVIS det er ledig da, tipper det er fullt, bortsett fra nå - som jeg betegner midt på natta siden det er lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var ikke ledig men ingen var der, skal se om det er ledig fortsatt. Er ikke våken, når jeg kom fra vaskeriet kom jeg på at det var ledig senere i dag...og hvorfor satte jeg meg ikke opp på lista... Må lage kaffe, dette er tidlig, lørdag, jeg kan sove lenge men våkner før sju.

Men er det ledig nå, kan jeg vaske flere maskiner senere, det vil si hvis jeg virkelig gidder det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenstund har gull i munn, det er bare tull i grunn, våknet av at jeg var tett pga støv... hybelkaninene. Gjorde et straks-tiltak, satte opp vinduet.

Sant og si er jeg herlig bakskev, drakk bare te i går, røyket ikke. Er fornuftig...

Så om psykologen spør om hasjrøyking, kan jeg lettet medgi at jeg har sluttet å røyke hasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte og han som sendte sms tok telefonen, jeg vekket han visst, og han sa hvem i faen ringer halv ti på en lørdag. Jeg sa, du bruker ringe midt på natten, heldigvis har jeg som regel husket å ha på lydløs.

Men vi pratet litt, han har fått seg en venninne, en pulevenn, som han sa, jeg spurte om det var en mann...

Han sa at jeg (tydeligvis har jeg erklært meg frigid), jo er frigid. Men han giddet ikke komme med en sixpack...

Jeg saat jeg ikke er frigid, at jeg gikk forbi tinghuset for par dager siden og at det kom ramlende en tanke, at jeg kom til å bli sammen med en ... advokat, bli en vestkantfrue.

:) Nå må ingen som leser her ta alt jeg skriver bokstavelig, mitt største savn (materielt) er at jeg har lagt alle manus på hylla.

Jeg er materialist, men ikke kapitalist, forskjellen er at en materialist kjøper og har råd til å kjøpe god kvalitet, en som gjerne er miljørettet (har ikke oversikt over hva men god kvalitetet betyr at man gjerne ikke trenger kjøpe ting så ofte), jeg er materialist, bruksverdien og det estetisk pluss at jeg elsker å oppleve, og sanse. Men hvem gjør ikke det.

Jeg gjør det på en måte, men jeg klarer ikke (og vil ikke) gjøre noe kreativt når jeg ruser meg, det går en grense, men kan hende jeg skal skrive en bok for voksne.... men er redd jeg vil røpe andre, at jeg vil få kjeft, men jeg tror jeg gjør det likevel, fordi... de som kjenner seg igjen i boka, bare er statister og egosentriske som ikke har et eget liv og er usikker, eller...

Var i vaskeriet, en eller annen hadde "stjålet" vaskemaskinene, dvs lagt mitt tøy på benken, helt ok, er maskinene ferdig - kanskje han eller hun som forsov seg i dag.

http://www.youtube.com/watch?v=CsrfovOPcjk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er amper, rasende...

fordi...

var det dette livet skulle vise meg... at jeg mister en kjæreste når vi endelig begynte (jeg begynte å gjøre noe fornuftig i livet, han var ofte oppgitt, sa vi levet i forskjellige verdner, ser det... så det, men...han så at jeg ble glad av å gjøre noe... mer...

var det dette livet skulle vise meg, at jeg mister menn i døden... at jeg som aldri har blitt dumpet, nå fikk en blåveis en smell, hvilken tåpe jeg var...

Nå er jeg redd for å møte en ny mann (tenker om ett år eller ti), hvor redd skal jeg bli for å miste da...

Men kjærlighet er å være takknemlig, men samtidig er jeg rasende. Ikke synlig, men kan hende er det et overlevelsesinstinkt... har jo valget, å fortsette den gode linjen eller dø langsomt i rus og selvmedlidenhet.

Jeg er heldig, i gåseøyne, fikk oppleve noe andre damer (og menn) sjelden har opplevd i min alder, å miste kjæresten i livet sitt. Det setter meg på en pidestall, men må innrømme at jeg savner en ring, stod og tittet inn gjennom et vindu uten for en gullsmedbutikk, og tenkte på det... en ring... ikke giftering, og lekte med tanken på hvilken ring jeg ville likt at han ga meg og som ville kledd meg.

Ja vet, jeg er en drømmer.

Han ga meg opplevelser, og en blomsterkrukke og par glass (og masse frustrasjon), ferien vi var på... hans siste, han sa at det var den mest morsomste han hadde hatt (selvsagt pga at jeg klarte å gjøre meg bemerket overalt, helt uforskyldt, han la merke til det... at jeg har en egenskap, jeg bare plutselig blir midtpunkt, og jeg har jo angst, men har erklært for meg selv at jeg egentlig bare er litt sjenert...

Men det ble ikke ... dumt, joda, men fikk ikke uvenner under ferien, tvert i mot. Kom i prat med mange og noen møtte vi daglig og slo av en prat, og hver kveld gikk vi innom et utested med lokal musikk. Musikerne og en sopran var så bra at jeg fikk tårer i øynene, tanken på min far som døde og som ville likt at jeg var akkurat der, og ...

Er redd jeg har eggløsning, merker det på måten jeg går på, hoftene... vrikker seg, som om jeg jåler meg litt...

Det vil si at jeg må ta det rolig og ikke svinge med hoftene (umulig) nå når jeg møter kjente på vei til butikken, og si hei, osv. Det går bra, de har møtt meg før.

Teater, scene, jeg meg meg. Jeg.

hwo the fuck is alice...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg liker å leke, være litt teater... har stått på scene en gang når jeg var ung, dvs ikke som foredragsholder eller geskjeftig ung dame, men som skuespiller (amatør men dog)

Jeg er ikke særlig musikalsk... men en kamerat i ungdommen (jeg var 17, han var 21, vi var venner pga bla bla bla og ble ikke mer pga bla bla bla), han spilte i et band og ville ha meg med på turne.

Jeg sa jeg? Meg, men jeg ... joda sa jeg, kan spille på et triangel, det er vel godt nok det?

Det var ok.

Nå skal jeg hente rent tøy fra tørk i vaskeriet, også gå ut døra, i trygg forvisning om at jeg møter venner og venninner på veien. De har ikke sett meg på lenge, jeg har faktisk begynt å gjøre noe i ukedagene.

Møter jeg mannen til tina vil jeg gjerne lage reinsdyrstek til han, men vet han vil synes det er upassende

så da sier jeg ikke det.

Har foreslått at vi flytter til danmark sammen, han smilte.

Har en mistanke om at jeg vil møte både han og tina og barna nå, og jeg vil ikke se stygt på tina, bare si at det er hyggelig å hilse på deg (har lyst å sende henne en sms og si at hun er heldig som har han, men...)

I går følte jeg at afire... en tanke kom, at han sa at ... nå drar han.

Drar, det betyr, at han ikke er bekymret mer... verken for meg eller barna sine.

Han var glad. Jeg har ofte (ikke ofte) pratet høyt med han, sagt at ... jeg ikke forstår at han... kunne ligge med tina når hun er gift med hans beste venn...

Han prøvde å prate med meg om det, når hun sendte sms, men jeg sa - fortid er fortid, alle har gjort feil.

Det eneste som betyr noe, er her og nå.

Noen uker senere døde han.

Men vi ... skal jo alle dø.

Jeg er på randen til å spørre min mamma, hvordan kan man være redd for å dø når man har mistet et av sine barn (min bror), kanskje jeg tar opp temaet en dag.

Sa til henne en dag vi pratet i høst, at om jeg dør og ikke etterlater meg noen midler, vil jeg begraves i en felles minnelund. Hun sa, kan det la seg gjøre?

Ja, sa jeg, og fortalte og beskrev hvor fint det er på minnelunden, et sted jeg ofte sitter og slapper av.

Da trenger ingen skicka blommar,

sa ikke at jeg føler at jeg puster inn atomer fra de jeg er glad i som har dødd, vi er jo nitti prosent vann omtrent og det blir damp...og ... selv det gir meg trøst. Vi er en del av en helhet.

Grunnen til at vi er redde for å dø, vet ikke, men sikkert mye med dårlig samvittighet pluss instinkt pluss at man ikke har ...

vet ikke, jeg er egentlig ikke redd, mer nysgjerrig, men har ikke lyst å bli syk eller lide før det skjer.

Det er jeg redd for, lidelsen.

Tanken om at afire var redd, at han var redd... men de tankene skyver jeg glatt bort nå... jeg vil bare holde rundt han, og senser han selv om han er død, for to dager siden visste jeg at han var bak meg i en trapp og tullet litt med veska... noen ganger

tja

hva vet jeg.

Si det, det jeg vet er at jeg ikke vet noe om hvor jeg var før jeg ble født, det var egentlig min første tanke, hvem er jeg... da var jeg tre år, hva gjør jeg her, hvorfor er jeg født i denne familien, hva om jeg ble født i den familien og måtte gå med rød lue og bli kalt for blinkelyset...

Har eggløsning.

I går tullet jeg og klappet på magen og sa at jeg skal til gynekolog om en ukes tid, og kanskje jeg er gravid, blåste meg opp...

Liker barn, har vært og er glad i barn.

Og er så heldig at jeg får passe andres unger.

Når det passer meg da, men ... det er et ansvar, men jeg er laidback. eh, jo, pga at jeg ikke vil overføre min angst til barn. la oss si angst for veps. Har aldri overført angsten, er bevisst.

.............

Og nå fikk jeg sms fra han jeg vekket kl halv ti, han skriver at han kjøper 30 pils og kommer med en pakke kondomer på besøk...

Jeg svarte Nei.

...........

Har behov for å være alene, men må ut døra nå, først og fremst osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som type, er litt sånn...at om jeg har på meg ok klær osv kan jeg fint finne på å spise gratis frokost på grand. Bare går inn, tar det som en selvfølge... setter meg ned, får påfyll av kaffe...

Fortalte det en gang til en kamerat, han sa at han også hadde gjort det, når man tusler litt skremt fra et nachpiel og ingenting er åpent, og man er su lten.

Når jeg var ung, brukte jeg og par venninner å gå dit, det var på den tiden nøklene hang på veggen i resepsjonen, vi observerte bare et nummer og bestilte mat og vin på rom-nummeret. Sett det på pappas regning. En gang.

Kom en mann ca på tretti år og spurte hvem av vi som hevdet at han var faren til...

Der ødela han alt, vi satt og koset oss med kaffe og konjakk, men vi... han gjorde ikke et stort problem av det, vi rødmet. Vi bare så på hverandre, og begynte å le, av nervøsitet.

Vi slapp å betale, men vi gjorde ikke det samme mer.

Satt der i lårkort, og moteklær, silke-punkere. Dekadente blakke som visste råd...

Hun ene var litt mer jålete enn vi to andre, og rødmet ekstra mye. Heldigvis satt jeg med stolen til så jeg slapp å få med meg hele sekvensen. :)

Han var heldigvis snill

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse av at jeg kommer til å dra til en landsdel og en by i sommer, til våren, vet ikke, men kjenner musikere der. De har familie og barn, jeg skal ikke på en sjekkerunde. Men jeg elsker byen, og kjenner alle bakgatene.

Samtidig, vet jeg at mitt hjem er i Oslo.

Jeg har lyst til å gjøre så mye.

Traff en nabo når jeg tok en øl på en pub når jeg kom fra butikken, og han ville utveksle tlf.nummer, han klapset meg på stumpen, da ble jeg ...arg, sa fra, du kan jo gjøre det med henne (en som gikk i burka), nei, jeg... eh, sa han.

Jeg sa at det er kjekt med naboer, i alle fall om du har bil og kan kjøre til gjenvinningstasjoenen og om jeg skal kjøpe nye møbler osv.

Han var enig.

Ja, hva skal han ellers være.

geena is a punkrocker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg savner nå, er å g jøre noe kreativt, har pratet med menn (ja menn) som spiller sjakk, ja sjakk, men, og det er fantastisk, siden de ofte har ører og et smil til en dum blondine...

Jeg savner kreativitet, vet at en venn også... men jeg er redd jeg kan bli forelsket i han, han er magisk: og jeg mener det, for tjue år siden svermet til og med eldre damer på en pub for han, han er karmatisk... afire var også venn med han, og ble sjalu... ubegrunnet, kanskje ikke, men sjalusien hans etter tinasaken gjorde at jeg ble kald og gikk egne veier.

Han forstod at jeg ikke, vel, hva forsto han egentlig. Men nå er det gått snart et kvartal. Og jeg har lyst å ringe kameraten som er kreativ, han ser på meg med kjærlighet, vi er som søsken, vel.... jeg er i alle fall redd... for di det kan bli... intimt, og vet han sliter med bla bla bla, og jeg vil ikke ha flere problemer, men skal kanskje alliere meg med en eller to venninner og kjøpe vindus-spylervæske og tilby oss å vaske vinduene hans før jul.

Noe må man finne på. Eller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner ikke på noe, er ikke sosial i dag... og ... men høytalerne i huset får ting til å flytte på seg, så kanskje gi naboene noe ro og heller ringe noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva jeg skal si, og fastlegen har fulgt meg i en årrekke, menn av alle slag, vært elskerinne, fortalt legen om hvor vanskelig det var å bryte, vært sammen med en alkoholiker med hepatitt c, vært bla bla bla.

Og når jeg ...når dette skjedde, ble hun trist, det virker som om hun har mistet en nær og vært selv i sjokk.

Men jeg spør ikke.

Vil beholde henne som lege, hun bør vare evig, hun kjenner meg og jeg føler meg trygg, kan komme animert inn døra og hun sier, at fy. Og henviser meg til psykolog.

Tøff dame.

.....

har en låt i hodet, men husker ikke annet enn teksten, det er en spansk rytme, og ... eh.

Når jeg tenker kan jeg jo ringe noen og nynne låten og spørre om de vet hvem?

Forferdelig ide, men tanken er jo god...

om man vil bli oppfatttet som rar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil genere lys ...

vet jeg har healingevner, men det har alle.

føler meg mer og mer gjennomsiktig, ser at jeg er blek. når jeg ser meg i speilet ser jeg bare om pudderet sitter godt.

Og roter litt i håret hvis det er par dager siden sist jeg vasket det, men alt kler den smukke.

Jeg, altså jeg som vanderer frodig rundt i verden på kloden, og går forbi tinghuset i oslo og tenker, at å gifte seg med en advokat ikke virker altfor truende...

Men...har bare møtt advokater i økonomisk sak, og når jeg ble stilt for retten.

........

Vet ikke hva jeg skal gjøre, det er kjedelig å legge seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er et menneske av få ord, skryter ikke, kanskje kan jeg virke kald...

Men jeg er mektig imponert, ikke bare av Magnus Carlsen, men også av mine sønner, de har jobbet og vært avisbud for aftenposten for å tjene til pc osv, men de har samtidig fått lommepenger fast (til snop og kino etc)

er veldig glad for å ikke ha mitt "italy-temp... selv om jeg er roen selv, egentlig...

Jeg kommer ikke til å forandre meg, det går veldig sakte her i gården.

Men jeg tar ansvar når jeg takker ja til å passe barn, og liker å ha kontakt med unger, de er så nysgjerrige, og det er smittsomt. :)

Er redd for å dra til en by...fordi jeg er redd for å ramle i armene på...

han eller han eller han, venner, musikere,

hehe. er redd for å møte en som gikk i samme klasse som broren min, som døde i en bilulykke på begynnelsen av nittitallet.

Min brors venn har utdannet seg til en journalist, og er ikke (tja..) en bygdetulling...

Det verste er at han er pen.

Men jeg flørtet aldri med han når vi var ungdommer, men det var vel fordi en venninne var kjæresten hans...

eh...

Noe i meg er ... ensom, vil søke make...en som... sier at det er oss, du er min.

Men det er som å vinne i lotto, litt enklere men jeg er kresen.

Forbannet være eggløsningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker livet, og forstår ikke ... døden, hvilken misjon den skal ha...

Kjærligheten...

Men livets store mysterier er ikke akkurat mitt fag.

Har litt lyst å skrive en roman om... noe som jeg enda ikke har funnet hvordan jeg skal vinkle, og hvilken paralell historie som kan fungere

....

men først har jeg lyst å la meg skjemmes bort, bli ... men da ... han har ikke bil, og de som er interessert synes jeg er litt, eh... tja, jeg går for klasse.

Jeg altså jeg. Jeg har vært blitt forelsket,

i et søskenbarn

det var gjensidig

vi var gode venner

det oppstod følelser, vi var passert en viss alder

Jeg feiga ut

sa at... dette går ikke

...han fant seg en dame, de fikk barn

når hun gikk fra han

hengte han seg

Jeg husker ikke om jeg, jo, jeg fortalte at jeg var blitt romantisk interessert og ditto, til pappa, mens vi holdt forholdet hemmelig (hans bror og min bror osv visste om oss

Husker, når, og jeg følte meg feig... å stå frem og .. med sitt søskenbarn...

Men han fant seg en ung dame, tror jeg ga han en booster, han fikk inntrykk av at han hadde draget, jeg er jo... en som kan trigge.

på godt og ...

å møte blikket hans par år etterpå, når jeg kom med min kjæreste og han kom med hans, det var sårhet, det vil si ømt.

Men noen ganger er det vel lov å være feig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må ha drømt

....

fikk jo en sykkel

men har jeg fått mer...

en hytte...

Jeg er visst alltid på hytta, men en gang angret jeg... jeg sa til min mor at jeg skulle bli borte fire fem dager, var invitert på hyttetur med venner, hun passet barnebarna. Hun er en type som hører på radio fra morgen til kveld, men ... det var et drap, på en hytte og og og...

tja, jeg hadde slått av mobilen. Men jeg var ikke på hyttetur, det var bare noe jeg sa for å forklare at jeg hadde lyst å besøke venner i en liten by...hun fikk angst, jeg hadde sagt hvor vi skulle, i området der det er knapt med naboer...

Ja, jeg skal møte en advokat, han vil elske meg fra første blikk, hvilken roman. ob ubs, jeg hadde lett kjedet meg i rollen som advokatfrue...

Men jeg hadde taklet rollen, med eller mindre fasade.

Endret av Alvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...