Snop Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg skal flytte fra vestlandet til Oslo og ser at det er mange leiligheter til overkommelig pris på Nordstrand. Men jeg er litt i tvil siden en del av meg har litt lyst å bo i byen, så jeg tenkte kanskje noen her med litt peiling kan hjelpe meg til å argumentere for/mot?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Siden leilighetene du finner på Nordstrand er til en "overkommelig pris", må det være Søndre Nordstrand det er snakk om. Selve Nordstrand er et skikkelig snobbestrøk (her finner du blant annet Norges dyreste gateadresse), Søndre Nordstrand har et visst ghettopreg...
Gjest Pet Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Det er kanskje Søndre Nordstrand, altså Holmlia, du har sett på? For på Nordstrand er ikke prisene kjent for å være overkommelige, akkurat. Men det er mange som trives godt på Holmlia, bare 10 minutter med toget inn til Oslo S.
Snop Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2010 Det er Nordstrand, ikke Søndre Nordstrand, og i hvert fall ikke Holmlia... grøss
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Jeg har ingenting vondt å si verken om søndre nordstrand eller holmlia. Det er rolig å fint, masse supre turområder, badeplasser etc. Supert! (Jeg er selv fra et helt annet sted i Norge, og er veldig glad jeg endte opp her)
tineline Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Nordstrand er streit, streit og streit med en del dyrt kledte ungdommer og store hus. Trikken tar ca 15-20 min til sentrum, og det er turområder innen rekkevidde. Jeg gikk selv på ungdomsskole der, vokste opp på Bekkelaget. Ok, men ikke med det samme lokalpreget som f.eks Lambertseter, Ekeberg og Bekkelaget, som bærer mer preg av at familier har bodd der i generasjoner. Mer gjennomtrekk av folk på Nordstrand tror jeg. Litt nyrike.
Vanya Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Det er Nordstrand, ikke Søndre Nordstrand, og i hvert fall ikke Holmlia... grøss Jeg antar du snakker om leie nå. For boligprisene på Nordstrand er i noen tilfeller høyere enn i sentrum. Kunne selv ikke tenkt meg å bo fast der, det er for langt til sentrum.
Pimpernell :-) Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 Jeg husker jeg synes det var litt langt unna sentrum, men ellers er det koselig på Nordstrand.
Snop Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. mai 2010 Jeg antar du snakker om leie nå. For boligprisene på Nordstrand er i noen tilfeller høyere enn i sentrum. Kunne selv ikke tenkt meg å bo fast der, det er for langt til sentrum. Jepp, det er leie
zuperduper Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Synes det høres merkelig ut med rimelige priser på Nordstrand. Noen som bor på Lambertseter kaller det for Nordstrand, det kan ikke være det..?
Snop Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. mai 2010 Synes det høres merkelig ut med rimelige priser på Nordstrand. Noen som bor på Lambertseter kaller det for Nordstrand, det kan ikke være det..? ikke direkte rimelige, men overkommelige
Pjukset Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Hvor på Nordstrand er dette da? Noen steder ligger altfor langt unna offentlig kommunikasjon, mens andre ligger midt i smørøyet. Nordstrand som bydel syns jeg er kjempehyggelig, bodde på Bekkelaget i en periode (litt nærmere sentrum), og stortrivdes.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #13 Skrevet 11. mai 2010 Nordstrand er veldig koselig, synes jeg! Trives veldig godt her. Mange snobber nedover rundt Solveien osv, men kommer du litt "oppover"/"bakover" så er det mer "normale" folk. Trikken tar bare 15 min til byen, tbanen ca 20. Til høsten åpner nytt, ganske stort senter på Lambertseter(med hennes, clas ohlson, kino osv)...
LarsLarsere Skrevet 11. mai 2010 #14 Skrevet 11. mai 2010 Jeg bor på Nordstrand i en tomannsbolig og det funker fint. Jeg har skog rundt det meste av huset og 5 minutter å gå til trikken. Den tar 20 minutter til Jernbanetorget. Det er 10 minutter å gå til Hauketo som har Rema 1000,grønnsaksbutikk,tog og diverse busser. Det jeg liker best med å bo her er at jeg kommer meg vekk fra bråk og ståk i byen men fortsatt bor så nært at jeg kan komme meg dit på en halvtime.
Dyregod Skrevet 11. mai 2010 #15 Skrevet 11. mai 2010 Jeg er oppvokst på Nordstrand og der trivdes jeg veldig godt! Men nå kommer det jo litt an på hvor på Nordstrand det er da. Jeg bodde i nærheten av kastellet trikkeholdeplass, i et hus der. Sant at det er litt snobbestrøk rundt der. Men det går veldig greit å komme seg til og fra sentrum derfra.
Vanya Skrevet 11. mai 2010 #16 Skrevet 11. mai 2010 Sånn jeg forstår det er Nordstrand/Ekeberg-området delt inn sånn ca. sånn: Ekeberg/Bekkelaget: Svært dyrt, "Oslos beste østkant" på grunn av utsikt, kombinert med at det er nært sentrum Lambertseter: Hakket dårligere enn Ekeberg. Nordstrand: Dyrere enn Lambertseter, men fremdeles billigere enn Ekeberg. For nærmere informasjon om boligprisene er det bare å sjekke de ulike sonene på Finn.no Ellers er det vel ikke spesielt billig å kjøpe bolig noen steder. Men når det gjelder leie, er prisene regulert annerledes. Det er for eksempel mye rimeligere å leie i en sokkellelighet på Nordstrand enn en bygårdsleilighet. Jeg tror det var det som ble ment.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #17 Skrevet 11. mai 2010 Jeg elsker Nordstrand! bodde der i 2 år. Deilig sted, rolig og akkurat passe fra sentrum. Ikke værste stresset, og jeg trivdes godt med trikken 15 minutter til sentrum. Det å seile nedover heia med utsikt over Oslo by var en deilig start på morgenen for meg iallefall =) Hvis jeg kunne valgt hvor i Oslo jeg ville bodd, så hadde jeg valgt Nordstrand! (ikke Holmlia etc, men Holtet, Bråten, Sæter osv)
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #18 Skrevet 11. mai 2010 Nordstrand! >.< Jeg hater Nordstrand! Et utrolig snobbestrøk av verste sort. Frogner er ikke sammenlignbart engang, selv om det er på vestkanten. På Frogner kan man faktisk gå kledd i nesten hva som helst uten at noen naboer gidder å kommentere dette rett i fleisen på deg! Bodde på Nordstrand i 10 år og hatet det som pesten. Takk GUD at jeg kom meg bort derfra! Jeg bodde på Sæter forøvrig.
Vanya Skrevet 11. mai 2010 #19 Skrevet 11. mai 2010 Nordstrand! >.< Jeg hater Nordstrand! Et utrolig snobbestrøk av verste sort. Frogner er ikke sammenlignbart engang, selv om det er på vestkanten. På Frogner kan man faktisk gå kledd i nesten hva som helst uten at noen naboer gidder å kommentere dette rett i fleisen på deg! Bodde på Nordstrand i 10 år og hatet det som pesten. Takk GUD at jeg kom meg bort derfra! Jeg bodde på Sæter forøvrig. Haha, har det inntrykket, ja! Litt latterlig at folka der er mer ovenpå enn vestkantsfolka som de selvfølgelig kritiserer.
zuperduper Skrevet 11. mai 2010 #20 Skrevet 11. mai 2010 Sånn jeg forstår det er Nordstrand/Ekeberg-området delt inn sånn ca. sånn: Ekeberg/Bekkelaget: Svært dyrt, "Oslos beste østkant" på grunn av utsikt, kombinert med at det er nært sentrum Lambertseter: Hakket dårligere enn Ekeberg. Nordstrand: Dyrere enn Lambertseter, men fremdeles billigere enn Ekeberg. Tror vel egentlig at Ekeberg er rimeligere enn Nordstrand? Jeg tenker på Nordstrand som et "bedre" strøk enn både Ekeberg og Bekkelaget. Lambertseter kan ikke sammenlignes med Ekeberg, mener jeg. Lambertseter har for eksempel vesentlig blokkbebyggelse, liten andel av eneboliger. Jeg tenker på det som en helt annen type strøk og sammensetning av mennesker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå