Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Har for noen dager siden fått rart kvise/blemme på siden av tungen helt innerst.Veldig vanskelig å se hva det er siden det er så langt inne.Jeg er ikke forkjølet eller noe.Prøvde å google det,men finner ingen ting.Det er sikkelig irriterende.Når jeg spiser er det vondt også.Hva kan dette være? Takker og setter stor pris på svar:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 Munnskold (after)? Det har jeg ofte i perioder (arvelige greier, tnx dad). Skikkelig vonde, hvite blemmer. Går vekk etter 1 uke ca.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Skyll med munnskyllevann kjøpt på apotek - borte etter noen dager.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #5 Skrevet 9. mai 2010 Munnskold (after)? Det har jeg ofte i perioder (arvelige greier, tnx dad). Skikkelig vonde, hvite blemmer. Går vekk etter 1 uke ca. Uff tok en lykt nå og fant ut hvordan det så ut ja det var hvit menvirka som den hadde sprukket var åpen på en måte.Sikkelig ekkelt dette her.Kan man ikke få det bort med noe kjerringråd?? hehehe
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Skyll med munnskyllevann kjøpt på apotek - borte etter noen dager. funker listerine den grønne?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #7 Skrevet 9. mai 2010 Uff tok en lykt nå og fant ut hvordan det så ut ja det var hvit menvirka som den hadde sprukket var åpen på en måte.Sikkelig ekkelt dette her.Kan man ikke få det bort med noe kjerringråd?? hehehe Ja, de er liksom åpne, ikke noe forhøyning. Å legge en sukkerbit på skal liksom hjelpe (har ikke merket at det hjelper...), ellers kan du prøve å unngå tannkrem med såpe i for å minske sjansen for å få flere senere... Tja, det er vel det jeg har prøvd. Kan jo prøve å skylle med et bakteriedrepende munnskyllevann. Det kan sikkert hjelpe. Men det går bort om en ukes tid, kanskje mindre. Det er når det er skikkelig vondt at det holder på å bli bedre har jeg merket(3-4 dager med auau).
Gjest Blondie65 Skrevet 9. mai 2010 #8 Skrevet 9. mai 2010 funker listerine den grønne? Jeg har ikke prøvd Listerine, så det kan jeg ikke svare på. Jeg bruker Corsodyl.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #9 Skrevet 9. mai 2010 Ja, de er liksom åpne, ikke noe forhøyning. Å legge en sukkerbit på skal liksom hjelpe (har ikke merket at det hjelper...), ellers kan du prøve å unngå tannkrem med såpe i for å minske sjansen for å få flere senere... Tja, det er vel det jeg har prøvd. Kan jo prøve å skylle med et bakteriedrepende munnskyllevann. Det kan sikkert hjelpe. Men det går bort om en ukes tid, kanskje mindre. Det er når det er skikkelig vondt at det holder på å bli bedre har jeg merket(3-4 dager med auau). Tusen takk googla det nå og jepp det var Munnskold da lærte jeg noe nytt:)Skal prøve med munnskyll listerine,ganske strek den.Har bare en nå heldigvis.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 sopp? nei heldigvis:)fant ut hva det var...
TinkTingeling Skrevet 9. mai 2010 #12 Skrevet 9. mai 2010 Tusen takk googla det nå og jepp det var Munnskold da lærte jeg noe nytt:)Skal prøve med munnskyll listerine,ganske strek den.Har bare en nå heldigvis. Corsodyl og listerine er ikke det samme... corsodyl er en munnskyll for ifeksjoner osv i munnen, så du bør nok prøve den isåfall
Gjest Idzi-bidzi Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 Kjæresten min hadde det samme og var hos legen med det, han klarte ikke svelge eller noe. Legen spurte hva slags skyllemiddel han hadde brukt og da sa han Canesten (soppmiddel til underlivet) istedet for corsodyl hahaha... Men uansett, han fikk beskjed om å kjøpe et middel på apoteket for det, det var en liten tube med lang tut, som skulle tas på morgen og kveld også måtte den tørke i ett minutt før han kunne lukke munnen. Såret var borte mye bedre etter bare en dag. Husker ikke hva det het desverre, men den var hvit med en blå eller grønn strek på og lang tut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå