Nerdemamma Skrevet 9. mai 2010 #1 Skrevet 9. mai 2010 Jeg vil gjerne lage britiske sausage rolls til et selskap jeg skal ha, men jeg har litt trøbbel her. Oppskrift: sausage rolls Den krever ferdig laget puff pastry... Nå har ikke jeg funnet dette på den lokale kiwi butikken. Der har jeg kun sett butterdeig. Kan dette brukes istedenfor? evt. ferdig laget paibunn/deig. Eller blir det kanskje best hvis jeg lager butterseig hjemme med litt bakepulver? Håper noen som har litt erfaring med butterdeig kan svare. Skal få besøk av noen briter som har bodd i Norge lenge, og vil overaske med noe som kan minne litt om hjemme. Og jeg vet de har snakket mye om slike sausage rolls. Alle tips om hvordan jeg kan oppnå best resultat tas imot med takk
Thorn Skrevet 9. mai 2010 #2 Skrevet 9. mai 2010 Puff pastry høres jo akkurat ut som butterdeig, så vil tro at det skulle være det samme. I følge wikipedia fås ferdiglaget puff pastry frosset, så du trenger nok ikke å lage den selv med mindre du vil!
Amys Skrevet 9. mai 2010 #3 Skrevet 9. mai 2010 (endret) Oppskriften på puff pastry er iallfall lik butterdeig, så jeg tror det er nøyaktig det samme. Paibunn-deig vil antageligvis ikke fungere, den er gjerne "tettere" enn butterdeig. Det skal heller ikke være bakepulver i EDIT: Oppskriften din så veldig god ut Lurer på om det går an å lage med kjøttdeig istedenfor pølser? Endret 9. mai 2010 av mias
Brunhilde Skrevet 9. mai 2010 #4 Skrevet 9. mai 2010 Det går helt sikkert fint å lage med både kjøtt- og karbonadedeig, bare pass på å krydre nok.
Meaty Skrevet 11. mai 2010 #5 Skrevet 11. mai 2010 Samboer'n min har prøvd å lage sausage rolls med sånn butterdeig man får kjøpt her, den som kommer i en rød pakke og ligger i frysedisken. Han syntes ikke det ble godt i det hele tatt, og har gitt opp å finne erstatning for sausage rolls her i landet. Han spiser seg heller kvalm på dem når han er i hjemlandet, da får han nok for en stund... Derimot lager jeg noen knakende gode shortbread, som til og med briter synes er bedre enn Walker's. Kjempelette å lage, og bare tre ingredienser. Har fått oppskriften av en bruker her på forumet. Hadde det vært noe å servere britene (sammen med te, selvsagt?)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå