aluminium Skrevet 6. juli 2010 #21 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har hatt BMW, og var godt fornøyd med den, men har nå kjøpt Audi. Som brukeren like over her skriver, så er dette driftssikre, trygge biler med god kjørecomfort. Driftssikre? Tar man et kjapt søk på finn så finner man ikke mange BMWer med spesielt høy km-stand. I skrivende stund har den som har gått lengst gått ca 400 000 km, noe som ikke er spesielt mye. Sjekker man derimot Mercedes som har høyest snittalder i Norge er det mange som har bikket 700 000 og noen opp under en million... BMW er sikkert komfortable og gode og kjøre, men driftssikre er de ikke. Det får jeg meg aldri til å si.
feuerstein Skrevet 6. juli 2010 #22 Skrevet 6. juli 2010 Nå har jo mange Mercedes gått som taxi, hvor kjørelengde pr år er skyhøyt sammenlignet med annen bruk, det er desto færre kaldstarter, og som et driftsmiddel i næring får de langt mer oppmerksomhet fra eier og verksted enn de stakkars privateide bilene. BMW kommer helt greit ut sammenlignet med normale, ikke-taximerker som Peugeot, Opel, Ford og Toyota. Ser man bort fra makkverket X5 og rene nisjemodeller som Z-serien er de statistisk mer pålitelige enn gjennomsnittsbilen, ref reliabilityindex.co.uk Jeg vil påstå at 400k er mye. Hvor mange biler ser du egentlig overhode passere 300k?
aluminium Skrevet 6. juli 2010 #23 Skrevet 6. juli 2010 Jo, mange Mercedeser med km-stand oppe i over 700' km er som regel taxier, men alle de Mercedesene som har gått rundt 3-400' km er også svært ofte privateide biler, og det er ikke til å komme vekk fra. Det er slett ikke mange BMWer jeg ser som runder 250'-300'. Tok et kjapt søk på finn, og ser at det er overvekt av Mercedes, en god del Volvo, faktisk ganske mye Audi(merkelig nok) og mye japansk. En og annen BMW dukker opp, men det er ikke mange av dem.... http://www.finn.no/finn/car/used/result?sort=0&MILEAGE_FROM=300000&&rows=30 Så kan man jo spørre seg hvorvidt total kilometerstand er noe godt eksempel på driftssikkerhet, men en viss betydning har det nok. For hver enkelt bil mener jeg fortsatt at det vedlikeholdet som er utført på den aktuelle bilen har mye mer å si enn hvor langt tilsvarende biler går. En bil som er godt vedlikeholdt, skiftet slitedeler når det skal gjøres og som har fått kjøre på skikkelig god olje vil ofte ha lang levetid.
Lenem88 Skrevet 9. juli 2010 #24 Skrevet 9. juli 2010 Trodde dette var en tråd hvor vi skal gi ts råd om hva som kan være aktuelle biler jeg? Jeg anbefaler Bmw 5 serien pga god plass, god å kjøre og en sikker bil å sitte i (om uhellet skulle være ute). 3 serien har vi og hatt, dette er da en mer ungdomsbil enn 5 serien, derfor anbefaler jeg heller 5 serien. Den er kansje dyrere enn 3 serien i kjøp, men i månedsbeløp (lån og forsikring) blir den som regel mye billigere enn 3 serien pga dyr forsikring på 3 serien (nettopp fordi 3 serien er en utprega ungdomsbil!) Og diesel bilene til bmw holder lenge! Men de er d ikke så utrolig mange av her til lands, derfor ikke så mange å finne på finn.no Vi har bare hatt diesel (og kun automat) biler til bmw og er kjempefornøyd! Vi gikk fra 330 til 530 for å få større plass innvendig, når vi fikk barn, og har hunder. Rotete innlegg, men men
Gjest SmallTalk Skrevet 9. juli 2010 #25 Skrevet 9. juli 2010 Trodde dette var en tråd hvor vi skal gi ts råd om hva som kan være aktuelle biler jeg? Jeg anbefaler Bmw 5 serien pga god plass, god å kjøre og en sikker bil å sitte i (om uhellet skulle være ute). 3 serien har vi og hatt, dette er da en mer ungdomsbil enn 5 serien, derfor anbefaler jeg heller 5 serien. Den er kansje dyrere enn 3 serien i kjøp, men i månedsbeløp (lån og forsikring) blir den som regel mye billigere enn 3 serien pga dyr forsikring på 3 serien (nettopp fordi 3 serien er en utprega ungdomsbil!) Og diesel bilene til bmw holder lenge! Men de er d ikke så utrolig mange av her til lands, derfor ikke så mange å finne på finn.no Vi har bare hatt diesel (og kun automat) biler til bmw og er kjempefornøyd! Vi gikk fra 330 til 530 for å få større plass innvendig, når vi fikk barn, og har hunder. Rotete innlegg, men men Det er er tråd hvor vi kan anbefale aktuelle biler til det TS spør etter: En småbil som ikke er blant de aller minste. Type Volvo C30 og Audi A3. 2006-modell eller nyere og max 250.000. Igjen så er ikke 5-serie innenfor dette. Langt derifra. Man får heller ikke en 5-serie 2006-modell eller nyere til max 250.000.
Lenem88 Skrevet 11. juli 2010 #26 Skrevet 11. juli 2010 Det er er tråd hvor vi kan anbefale aktuelle biler til det TS spør etter: En småbil som ikke er blant de aller minste. Type Volvo C30 og Audi A3. 2006-modell eller nyere og max 250.000. Igjen så er ikke 5-serie innenfor dette. Langt derifra. Man får heller ikke en 5-serie 2006-modell eller nyere til max 250.000. Det er sant! Men hvorfor kverulerer du da? Om dette er en tråd hvor ts skal få bestemme hvilken bil ho vil ha og da er det jo greit å lese andres erfaringer uansett vell, kan jo bli aktuelt engang for ho og. Så dette er jo ikke noe jeg har skrevet til deg, har svart ts og delt mine erfaringer jeg
aluminium Skrevet 11. juli 2010 #27 Skrevet 11. juli 2010 Joda, forsåvidt, men det er like bortkastet som å fortelle en som er fast bestemt på å kjøpe netbook til 2-3k hvor fantastisk MacBookProen din til nærmere 20k er. Fullstendig irrelevant...
Gjest SmallTalk Skrevet 11. juli 2010 #28 Skrevet 11. juli 2010 Joda, forsåvidt, men det er like bortkastet som å fortelle en som er fast bestemt på å kjøpe netbook til 2-3k hvor fantastisk MacBookProen din til nærmere 20k er. Fullstendig irrelevant... Nettopp! Blir litt som å gå til en bilbutikk og si at du har lyst på en småbil til max 250.000 og ikke eldre enn 2008-modell og selgeren anbefaler den en 2006-modell XC90 til 450.000. Ikke helt i samsvar med kravspesifikasjonen, gitt. For all del, jeg liker BMW, men å anbefale en 5-serie til en person som vil ha en småbil kunne ikke falle meg inn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå