Gå til innhold

Ny bil! :D

Andale

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet til den beslutningen om at jeg må kjøpe meg en ny bil. Den jeg har nå er gammel, og må på verksted annenhver måned. Nå ønsker jeg meg en nyere bil (2006 og oppover), som er driftsikker og god å kjøre. Men jeg har ikke peiling på hva jeg skal velge!

Tenker meg en ikke altfor stor en, men ca på størrelse med Volvo C30/Toyota auris/Audi A3 (eller var det A2/A4)? :fnise:

Altså en ganske liten bil, men ikke like liten som de minste. *dårlig forklaring, jeg vet..*

Noen som har noen tips eller erfaringer? Tenker på prisklasse rundt 250 000 kr.. Gjerne mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig ønsker meg en fiat 500, meget søt liten bybil. Ligger på en rundt 190 000, for en 2009 mod. Ellers er jo vw golf, polo, ford mondeo ogsv gode valg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en peugeot 207 2007 modell, tror de ligger på ca 170 000kr, alt etter utstyr osv.. Jeg var kjempefornøyd med den! Eneste grunnen til at den ble byttet ut var plassmangel med bakovervendt barnesete og barnevogn..

Men jeg vet ikke om den kanskje blir for liten i forhold til det du tenkte på?

Jeg kan heller ikke noe om biler :fnise:

Endret av Aftensol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiat 500 med 1,4 bensin. Ser for meg at 100hk i en slik bil hadde vært veldig gøy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine biler, både fiaten og peugeouten! :)

Men er disse driftsikre merker? Jeg har liksom alltid hørt at Toyota er det sikreste valget, men så synes jeg toyota virker litt "kjedelig" også..?

Kan legge til at det blir en bil som jeg kjører mye landevei med, men også litt i byen (ca 80 % landevei, 20 % by). Jeg ser for meg å ha bilen en del år framover, og da skal man ikke se bort i fra at det kommer noen barn inn i bildet etter hvert. Så vil nok da være glad om jeg har valgt en bil jeg føler er trygg.. Men samtidig er jeg glad i små biler, føler jeg har mer kontroll da. Så trenger i såfall en ganske liten bil, med plass til barnesete etterhvert ;)

Noen flere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiaten er en meget god bil, og det er svært få forskjeller mellom Toyota og alle andre merker. For å være helt ærlig så har Toyota dalt i det siste, selv om fanatikerne nekter å innrømme det...

Vi har selv en Fiat i familien, riktignok med dieselen, og det er en knallbil på alle måter. Mye bil for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine biler, både fiaten og peugeouten! :)

Men er disse driftsikre merker? Jeg har liksom alltid hørt at Toyota er det sikreste valget, men så synes jeg toyota virker litt "kjedelig" også..?

Tja, flere medlemmer i min familie har hatt Peugeot opp gjennom årene og de har aldri hatt noen store problemer med sine biler. Tror "franske biler" var mer tvilsomme før, enn de har vært de siste par tiårene.

Vet at den nye Opel Astra har fått ganske god kritikk både på stil, komfort og sikkerhet. Honda Civic mener jeg også er regnet som en bra bil. Og så har man jo alltids Golf. Vet ikke hvordan de er nå, men for noen år siden var de litt mer feilbefengt enn de tradisjonelt har vært. Skal ikke si det for sikkert, men mener jeg har fått med meg at nyere modeller har tatt seg opp igjen. Har en bekjent som sliter på sin 4. golf nå, så helt ille kan de ikke være :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf og VW har hatt mye feil. Jeg har sagt det før, men jeg vet ikke om jeg tør å nevne det lenger, det er så utrolig mange Audi-sjåfører her inne som ikke tåler den harde sannhet. Hele VAG-konsernet har hatt problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ønsker jeg meg en nyere bil (2006 og oppover), som er driftsikker og god å kjøre.

2010 Ford Fiesta - koster fra 161.700. Du kan velge 90HK Econeticutgaven og legge til mengder med ekstrautstyr og allikevel havne under 250.000.

Tester av Ford Fiesta

Klikk.no "Flott småbil"

Karakter: 5/6

VG.no "Suveren på veien"

Terningkast: 5/6

Broom.no "Smågodt fra Ford"

Terningkast: 4/6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo! Takk :D

Den har jeg faktisk sett på for en stund siden, men hadde helt glemt den nå som jeg faktisk skal finne meg bil! Synes størrelsen og utseendet er kjempebra, og er den gjerrig på drivstoff er også det midt i blinken ;) Men hvor driftsikker er egentlig Ford?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe meg en Mini Cooper, med mindre fornuften kommer og tar meg. Ellers så har jeg sansen for Peugeot, og våknet litt for Ford også. Syns kanskje ikke designet er allverden, men det er driftssikre biler, og de har utrolig komfortable seter.

Men heia Mini Cooper enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye problemer med Toyota har hatt med bilene sine, så ser jeg ikke på de som synonymt med de mest driftssikre lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

hvertfall IKKE Toyota. all prat om "feilfrie og sikre" Toyota, er kjøpt og betalt. De som jobber på Toyota verksted her i Norge til og med, har drevet og ordnet farlige feil på disse bilene når folk har vært på kontroll med de osv, og det har de holdt hemmelig bare for å bevare ryktet til toyota. Skulle jeg kjøpt meg en ny bil hadde jeg kjøpt meg en Opel Vectra OPC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler uten tvil Bmw, og da uten tvil den nye 5serien. Den har utrolig god kjørekomfort, er en veldig driftsikker bil og har skåret høyt på alt av tester. Er også en av de sikreste bilene å sitte i om uhell skjer, minst sjangs for å bli skada inne i bilen. Vi har denne bilen sjøl og kan aldri tenke meg noe annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest SmallTalk

Jeg anbefaler uten tvil Bmw, og da uten tvil den nye 5serien. Den har utrolig god kjørekomfort, er en veldig driftsikker bil og har skåret høyt på alt av tester. Er også en av de sikreste bilene å sitte i om uhell skjer, minst sjangs for å bli skada inne i bilen. Vi har denne bilen sjøl og kan aldri tenke meg noe annet :D

Denne blir ALTFOR stor i forhold til det TS er ute etter. Hadde du sagt 3-serie, så kunne jeg til dels vært enig og definitivt enig i 1-serie, men ikke en 5-serie. Ts er på jakt etter en relativt billig småbil, ikke en dyr, stor bil. Digger selv BMW, men kunne ikke finne på å anbefale 5-serie til noen som vil ha noe på størrelse med en Ford Fiesta.

I tillegg får du normalt sett ikke en BMW 5-serie som er 2006-modell eller nyere til 250.000 eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt BMW, og var godt fornøyd med den, men har nå kjøpt Audi. Som brukeren like over her skriver, så er dette driftssikre, trygge biler med god kjørecomfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir ALTFOR stor i forhold til det TS er ute etter. Hadde du sagt 3-serie, så kunne jeg til dels vært enig og definitivt enig i 1-serie, men ikke en 5-serie. Ts er på jakt etter en relativt billig småbil, ikke en dyr, stor bil. Digger selv BMW, men kunne ikke finne på å anbefale 5-serie til noen som vil ha noe på størrelse med en Ford Fiesta.

I tillegg får du normalt sett ikke en BMW 5-serie som er 2006-modell eller nyere til 250.000 eller mindre.

Hun kan jo velge f.eks. en Audi A3, eller en mindre BMW enn 5-serien, det er ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Hun kan jo velge f.eks. en Audi A3, eller en mindre BMW enn 5-serien, det er ikke verre enn det.

Jeg nevnte 1- og 3-serie. A3 har hun selv nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...