Riskrem Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Fikk satt inn kobberspiral for omtrent en måned siden. På onsdag fikk jeg mensen (med brun utflod siden mandag). Har blødd så utrolig mye siden onsdag. Det bare fosser ut, og jeg må bytte bind hele tiden. Det føles egentlig som om det meste er vann/slim. Når jeg går på do fosser det ned i do (beklager ekle detaljer). Det virker som det "aldri" kommer til å slutte! Tidligere er jeg vant til null menssmerter og to-tre dager med blødning. Nå er jeg på dag fire med full blødning og moderate menssmerter (tåler smertene fint heldigvis). Begge disse tingene er jo kjente bivirkninger. Og ettersom jeg ikke tåler hormonell prevensjon er det kanskje verdt det å blø i en ukes tid... Føler meg i tillegg skikkelig sliten, så jeg har begynt å ta jerntabletter. Hvordan har dere det, dere som også har spiral?
~umulia~ Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 Hadde det omtrent sånn som du beskriver i begynnelsen. Men det ble gradvis bedre etterhver. Mensen var fortsatt kraftig og langvarig, men ikke så ekstremt som i begynnelsen.
Gjest Pet Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har også veldig kraftig mens, ikke sånn at det fosser ned i do, men blør mye, ja! Og lenge, har vel mensen i ca 9 dager og 5-6 av disse dagene blør jeg mye. Har hatt spiral i sikkert 15 år og kommer ikke til å velge noe annet da jeg ikke vil bruke hormonprevensjon. Det kan hende at du blør så mye nå fordi du akkurat har satt den inn. Jeg har gått på jerntabletter med jevne mellorom hele tiden.
Shade Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg har netopp fått spiralen satt inn så jeg har ikke noen erfaringer å komme med men jeg henger meg på tråden av nyskjerrighet. Jerntabletter er notert.
Riskrem Skrevet 8. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2010 Takk for svar Heldigvis er sterkere mens ingenting i forhold til de nærmest ulidelige bivirkningene jeg får av hormonell prevensjon. Så det gjelder vel bare å holde ut Kanskje det blir bedre etter hvert som månedene går. Dette er altså første mens etter innsettelsen. Føler meg skikkelig sliten nå og orker ikke trene. Yoga i går var slitsomt, til og med :O Satser på at jerntablettene gjør susen.
momo Skrevet 9. mai 2010 #6 Skrevet 9. mai 2010 Jeg var som deg vant til lite mens,få dager og ingen smerter. Satte inn kobberspiral for 1 år siden, og de første menstrasjonene var jeg skremt, for det blødde jo noe helt utrolig, ett nattbind var overfyllt på 2 timer og på do bare rant det, var jo helt svimmel og sliten av alt blodet jeg mista og hadde det i 9 dager. Men for hver menstrasjon som kom så ble det litt mindre. Så nå har jeg det i ca 7 dager, kan bruke vanlige bind, blør jo fortsatt mer enn før, men nå er det helt greit. For nå kan jeg trene og fungere helt normalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå