Gå til innhold

NRKs 17.mai-sending


Kråkesaks

Anbefalte innlegg

Det ble nevnt i en annen tråd, men jeg følger heller opp her. Her er et sitat fra den anddre tråden som jeg er veldig enig i:

At du klager på NRK er jo også ganske utrolig. Den kanalen på 17. mai har jo i mange år nå i politisk korrekt stil gjort om hele 17. mai til en feiring av flerkulturen. At 17. mai er grunnlovsdagen er det vanskelig å få med seg om man følger med på NRK, med sitt konstante fokus på at ingenting egentlig er ekte norsk, nordmenn har egentlig ikke noen grunn til å være stolte (det er faaaaarlig nasjonalisme!) og at alt i Norge har kommet fra utlandet. Temmelig provoserende å se hvordan den statskanalen driver ren propaganda og undergraver hva 17. mai handler om. Det er mange i den kanalen som er hysterisk opptatt av politisk korrekthet og ingenting viser det bedre enn de latterlige 17.mai sendingene de har.

Hva synes dere om NRKs 17.mai-sendinger? Før syntes jeg de var koselige, men nå har jeg inntrykk av at de er mer opptatt av å vise hvordan utlendinger feirer dagen, og hvordan dagen blir feiret i utlandet. I fjor (eller var det i forfjor?) hadde de til og med et innslag fra Albania for å vise at det ikke var noen 17-mai-feiring der. Hva er dette for noe? Det er Norges nasjonaldag, er det ikke da naturlig at de fokuserer mest på nordmenn og på norske tradisjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Her i Norge har det gått for mye den andre veien, vi skal bare fokusere på de som ikke er "vanlige" nordmenn, f eks fattige, psykisk syke, narkomane, innvandrere osv: Bare se på kongefamilien, de snakker jo ikke om annet enn integrering og inviterer syke og elendige hjem til seg. I år blir det sikkert bare innslag om hvor synd det er på de som ikke kan feire 17. mai. bare elendighets-hjemme-hos-reportasjer fra narkoreir og enslige, fattige, storrøykende, arbeidsledige, bingospillende firebarnsmødre og paranoide som ikke tør å gå ut. Oss vanlige er det ikke noe vits i å sende noe om eller for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor dem feirer da. Jeg skal nå straks feire min 3. 17.mai på rad i Afghanistan, og det er litt koselig å vite at familien min hjemme kan slå på TVen og se meg stå på oppstilling og synge "Ja, vi elsker." :) Men jeg er fullstendig enig i at det blir mye fjas. Koselig med en liten sånn "kavalkade" med rask gjennomgang av folka på andre steder i verden - men jeg har null behov for å se at Albania IKKE feirer, eller at borgermesteren i Spania er superpopulær fordi han vil feire 17. mai med rike, gamle og syke nordmenn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er fullstendig enig i at det blir mye fjas. Koselig med en liten sånn "kavalkade" med rask gjennomgang av folka på andre steder i verden - men jeg har null behov for å se at Albania IKKE feirer, eller at borgermesteren i Spania er superpopulær fordi han vil feire 17. mai med rike, gamle og syke nordmenn :P

Veldig enig :) Er ikke alltid lett å ta det helt seriøst når det står en reporter en plass på gata i Beograd -som sier helt alvorlig inn i kamera at : Og her i Beograd er det en helt vanelig dag...

Ehr... Ja (!)Tilbake til studio. LOL :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Bare se på kongefamilien, de snakker jo ikke om annet enn integrering og inviterer syke og elendige hjem til seg.

Ja fysj a gitt, for en tarvelig kongefamilie vi har. Invitere skitne fattigslamper til å sitte på det dyre fine møblementet. Tankeløst av de kongelige :gjeiper: :klaske:

Fra spøk til alvor, jeg synes da det blir mer enn nok norsk nasjonalisme og tradisjoner på nasjonaldagen. Nesten en overdose av bunadskledte isspisende barn med norske flagg. Synes da det er helt greit om de har begynt å vise hvordan man feirer andre steder. Det innslaget fra Albania kunne jeg tenkt meg å sett. Kanskje det er stedet å reise for meg som ikke er overdrevent glad i bunader og korpsmusik? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, nettopp.. Sånn typisk NRK-reporter med hvitt hår, briller, blå skjorte med et par knapper åpen i halsen, halvsvett og med solbrent nese. NRK Solreiser kaller vi sånt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...