Gå til innhold

Hvor stor er en vanlig Bacheloroppgave?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

når det står max 10 000 ord, men ingen "minstekrav". Hvor langt kan man ligge under uten at det blir sett på som et minus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gyllen regel er +/- 10 %, så 9000 er helt i orden, vil jeg tro :) Jeg skrev bacheloroppgave på rundt 8500 ord, men vi hadde 8000 som grense (+/- 10 %)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde turt å levere 8500 hvis det var en presis og klar oppgave med god struktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle ha maks 40 sider. Og det var det vi leverte. Jeg vet at det er flere sensorer som ikke ville lest en side over max antall ved min skole. Personlig ville jeg ikke vært fornøyd hvis sideantallet hadde vært under 38. Frem til side 39 hadde jeg vært noe komfortabel, mens jeg er rimelig fornøyd hver gang vi får "riktig antall" sider. Vi havner som regel en del sider over, og må derfor korte ned en del. Dermed er det lett å ende på maks antall sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store variasjoner pga store forskjeller mellom ulike fagområder! Enkelte skriver jo faktisk mastergrader på bare 30 sider (ca).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert an på hvilket fag også og hvor mange studiepoeng oppgaven er på? Noen på samme avdeling som meg skriver oppgaver på 15 studiepoeng, mens vi skal skrive på 30 studiepoeng, andre skal ha bacheloroppgave + praksis på 30 studiepoeng, så skulle tro at det varierer hvor store og omfattende oppgavene skal være?

Hadde vært kjekt om man svarer hvor mange studiepoeng bacheloroppgava er på i tillegg til antall ord, så har jeg noe å se frem til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Vi hadde 9500 ord, +/- 10%.

Om oppgaven for eksempel hadde vært 8000 ord, ville den ikke blitt sensurert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Takk for svar.. fint at dere deler erfaringer, men vi har ikke -+ 10% slik mange påpeker. Vi har MAX 10 000 ord.. så det jeg lurer på er hvor langt under dette man da kan ligge uten at sensor tenker det er negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bachelor tilsvarer 15 studiepoeng. Omfanget skal være 10 000 ord, +/- 10%! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. fint at dere deler erfaringer, men vi har ikke -+ 10% slik mange påpeker. Vi har MAX 10 000 ord.. så det jeg lurer på er hvor langt under dette man da kan ligge uten at sensor tenker det er negativt?

Du kan jo sende en mail til veileder å spørre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Du kan jo sende en mail til veileder å spørre? :)

hehe jamen det har jeg gjort.. hun svarer bare at "det vet hun ikke".. syns ikke hun burde ha lov til å svare det men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det står ikke noen plass at det skal være +/- 10% hos oss heller, men veilederene våre sier at det er "normen"! Vi har hatt oppgaver på max antall ord tidligere, og da har veilederne sagt at man aldri skal over antall ord, men heller aldri under 10% av dette antallet....

For din oppgave vil det si at den bør lande mellom 9000 og 10 000 ord. Da har du jo et fint slingringsmonn! :)

Uansett, lykke til!

Edit: skriveleifer

Edit 2: Enda flere skriveleifer.... Går litt kjapt noen ganger ;)

Endret av hemmelinemmeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...