Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #1 Skrevet 8. mai 2010 Vi har nettopp fått svar på hvem som skal komme i bryllupet vårt i midten av august. Det blir et mellomstort bryllup på rundt 50 personer, og vi har ikke tatt hensyn til vanlige normer med tanke på hvem vi har invitert og ikke. Det viktigste for oss var at vi inviterte de i familien, og de vennene våre vi har god kontakt med, og som vi vil fortsette å ha god kontakt med. En del sure miner har det selvsagt blitt, men hva skal man egenltig med ørten tanter og onkler man ALDRI har ført en lengre samtale med? Dessverre har jeg måttet kuttet en del mennesker på min side av slekten for at brylluppet ikke blir for stort, dette er familie jeg gjerne skulle hatt der. Den dagen svarfristen går ut får vi beskjed fra kusinen til forloveden min at hun har mistet konvolutten der navnene på de inviterte stod, og at hun derfor ikke var sikker på om kjæresten var invitert eller ikke, men at hun antok at han var det. Svigermor ga dem beskjed om at det var ingen problem å ta ham med, uten å forhøre seg med oss. Tingen er at det bare er hennes navn som står i invitasjonen, og det spiller ingen rolle om konvolutten var kastet.. Verken jeg eller min forlovede har noensinne møtt denne kjæresten, og synes det er dumt ta han skal ta opp plassen til noen andre vi så gjerne skulle hatt der. Kjenner at dette irreterer meg veldig. De har vært sammen i 2 år, men bor på en helt annen kant av landet, og vi kommer nok ikke til å ha særlig kontakt i fremtiden. Min forlovede har heller ikke snakket med sin kusine på nærmere 6 år, og det var under tvil at hun i det hele tatt ble invitert. Det er vel kanskje bare en filleting, og vi har jo ingen økonomiske problemer med å ha ham der, men det er bare prinsippet. Overreagerer jeg veldig nå?
Piper Skrevet 8. mai 2010 #2 Skrevet 8. mai 2010 jeg ville aldri invitert uten partner, om forholdet var seriøst, selv om jeg selv ikke hadde møtt partneren. Men ønsker dere ikke å ha han der, er det vel bare til å ta en telefon til henne og forklare henne situajsonen. Så får hun velge om hun vile komme alene eller ikke.
Shade Skrevet 8. mai 2010 #3 Skrevet 8. mai 2010 Nei. Men samtidig er det ikke kusinens feil siden hun har fått beskjed om at det er greit. Siden det var svigermor som sa det var greit kan dere jo be hun om å gi kontrabeskjed og samtidig gjøre det klart at hun skal henvise til dere hvis det kommer lignende spørsmål
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #4 Skrevet 8. mai 2010 Jeg synes du overreagerer. Men det er vel fordi du mister kontrollen, at noen tar med en som ikke er utpekt av deg.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2010 #5 Skrevet 8. mai 2010 Nei. Men samtidig er det ikke kusinens feil siden hun har fått beskjed om at det er greit. Siden det var svigermor som sa det var greit kan dere jo be hun om å gi kontrabeskjed og samtidig gjøre det klart at hun skal henvise til dere hvis det kommer lignende spørsmål Denne er jeg enig i.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #6 Skrevet 8. mai 2010 Herregud, enn at det er mulig å lage så mye styr over en filleting.
Glitnir Skrevet 8. mai 2010 #7 Skrevet 8. mai 2010 Jeg synes egentlig det er en uting å invitere uten partner, i alle fall de som bor langt unna, så lenge forholdet er langvarig. Men i denne sammenhengen har jo svigermor i tillegg sagt ja (som selvsagt var dumt av henne uten å sjekke med dere), så da får dere bare be henne ringe og gi kontrabeskjed dersom dere ønsker å "stå på krava".
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #8 Skrevet 8. mai 2010 Det er jo litt merkelig om du har kuttet ut familiemedlemmer du har et godt forhold til for at han skal invitere ei kusine han ikke har snakket med på 6 år. Er enig med dem som sier det er en uting å invitere uten partner.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Verken jeg eller min forlovede har noensinne møtt denne kjæresten Da får dere jo en glimrende sjanse til endelig å treffe ham.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #10 Skrevet 8. mai 2010 Høres ut som enkelte bryllup nærmest skal være en eksklusiv lukket klubb bare for de innvidde...
Endelig Skrevet 8. mai 2010 #11 Skrevet 8. mai 2010 Vi har nettopp fått svar på hvem som skal komme i bryllupet vårt i midten av august. Det blir et mellomstort bryllup på rundt 50 personer, og vi har ikke tatt hensyn til vanlige normer med tanke på hvem vi har invitert og ikke. Det viktigste for oss var at vi inviterte de i familien, og de vennene våre vi har god kontakt med, og som vi vil fortsette å ha god kontakt med. En del sure miner har det selvsagt blitt, men hva skal man egenltig med ørten tanter og onkler man ALDRI har ført en lengre samtale med? Dessverre har jeg måttet kuttet en del mennesker på min side av slekten for at brylluppet ikke blir for stort, dette er familie jeg gjerne skulle hatt der. Den dagen svarfristen går ut får vi beskjed fra kusinen til forloveden min at hun har mistet konvolutten der navnene på de inviterte stod, og at hun derfor ikke var sikker på om kjæresten var invitert eller ikke, men at hun antok at han var det. Svigermor ga dem beskjed om at det var ingen problem å ta ham med, uten å forhøre seg med oss. Tingen er at det bare er hennes navn som står i invitasjonen, og det spiller ingen rolle om konvolutten var kastet.. Verken jeg eller min forlovede har noensinne møtt denne kjæresten, og synes det er dumt ta han skal ta opp plassen til noen andre vi så gjerne skulle hatt der. Kjenner at dette irreterer meg veldig. De har vært sammen i 2 år, men bor på en helt annen kant av landet, og vi kommer nok ikke til å ha særlig kontakt i fremtiden. Min forlovede har heller ikke snakket med sin kusine på nærmere 6 år, og det var under tvil at hun i det hele tatt ble invitert. Det er vel kanskje bare en filleting, og vi har jo ingen økonomiske problemer med å ha ham der, men det er bare prinsippet. Overreagerer jeg veldig nå? Jeg forstå tankene dine kjempe godt. Vi havnet i en noenlunde problemstilling, men jeg var den som ble stilt til veggs med det spørsmålet. Desverre ble jeg så paff at jeg klarte ikke si nei, og det angrer jeg fortsatt på. Jeg synes ikke du overreagerer, og vil anbefale deg og få det ordnet opp i, så du slipper og gå og irritere deg noe mere (slik som jeg gjør)
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #12 Skrevet 8. mai 2010 Jeg forstå tankene dine kjempe godt. Vi havnet i en noenlunde problemstilling, men jeg var den som ble stilt til veggs med det spørsmålet. Desverre ble jeg så paff at jeg klarte ikke si nei, og det angrer jeg fortsatt på. Hvorfor angrer du på at du lot et menneske komme i bryllupet ditt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #13 Skrevet 8. mai 2010 Hvorfor angrer du på at du lot et menneske komme i bryllupet ditt? nå er ikke jeg den personen du spør, men jeg kan si hvorfor jeg angrer på at jeg lot en uinvitert komme alikevel. for det første så var det kjæreste nr 1001 til broren til min mann. vi hadde aldri møtt henne, og ble presset til å ha henne med da hun opprinnlig bodde på andre kanten av landet, men skulle besøke han den helgen. derfor var det så synd på henne at hun måtte sitte hjemme å sture. (vi hadde et lite intimt bryllup som varte i max 5 timer) for det andre, hun kom i en HVIT knelang blondekjole. I og med at det var et minibryllup, og jeg ikke hadde svær bløtkakekjole, så kunne en lett tro at hu var bruden. Er glad hun ble ex nr 1001 etter en liten periode. så det går fint an å angre på sånne ting.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #14 Skrevet 8. mai 2010 Synes det er rart at dere inviterer uten partner jeg da.
Sunshine Skrevet 8. mai 2010 #15 Skrevet 8. mai 2010 Jeg stusser også på valget av gjester (tanter du ville hatt der mot kusine man ikke har sett på mange år). Hos oss er gjestene svært skjevt fordelt, men vi har invitert de vi ville uten å tenke på at han fikk fler/færre enn meg. Men til spørsmålet ditt: Be svigermor gi kontrabeskjed siden det er hun som har sagt feil, eller la det bare gå.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #16 Skrevet 8. mai 2010 Det er vel ikke rart at de inviterer uten partnere. Jeg skjønner godt at man ikke vil betale for mat og drikke til folk man aldri har møtt, eller som man ikke snakker med lenger. Poenget her er vel at denne kusinene er veldig frekk, TS sier at kusinene var usikker på om både hun og kjæresten var invitert fordi hun kastet konvolutten - men i innbydelsen står det faktisk BARE kusinens navn. Å invitere med seg kjæresten gjennom TS sin svigermor er derfor utrolig frekt. Jeg hadde HELT klart varslet min svigermor om at hun måtte gi beskjed til denne kusinen om at det kun var hun som var invitert, og at dette står klart i innbydelsen.
mooia Skrevet 9. mai 2010 #17 Skrevet 9. mai 2010 Vi har et lignende "problem". Kusina til forloveden min, hun sa ikke til noen at hun hadde fått seg kjæreste før etter invitasjonene kom ut. Så selvfølgelig stod det bare hennes navn på invitasjonen. Hun hadde holdt forholdet hemmelig. Å nå spørr moren hennes + moren til min forlovede oss om hun kan ta med seg typen. Hun er bare 17 år og denne mannen er litt over 30 :-S Forloveden min mener ikke, det hadde vært en helt annen situasjon om hun hadde sagt at hun hadde kjæreste før vi sendte ut invitasjonene... Vi har ikke bestemt oss helt for hva vi skal gjøre, jeg er bare redd for at det blir oppstyr om vi ikke ber han også.
Snart Frue Skrevet 10. mai 2010 #18 Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes det er god folkeskikk å faktisk spørre brudeparet hvis man er usikker på hvem som er invitert. Jeg hadde ALDRI dratt med meg en kjæreste til et bryllup hvor han ikke var invitert. Risikerer å stå igjen uten bordplass og middagstallerken, hehe. Det er jo bare flaut. Men nå er jo "skaden" skjedd og jeg ville nok svelget kamelen og latt ham være med på festen. Men jeg ville samtidig gitt beskjed til svigermor om at hun ikke kan drive på å invitere flere gjester på den måten. Jeg hadde også blitt irritert, ikke over at det blir en gjest ekstra, for som du sier TS, så er det ikke et økonomisk spørsmål. Det er mer en prinsippsak om respekt for andre. Jeg vil råde deg til å ikke gjøre noen sak av det i det heletatt og kose deg på dagen deres! Noen ganger er det greit å la ting fare istedet for å riste på vepsebolet..
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. mai 2010 #19 Skrevet 11. mai 2010 Det beste er å invitere par eller ingen, det verste er å komme i bryllup alene og alle andre er par og har noen å snakke med!Samtidig er det alltid såpass med folk at det er ikke alltid kjangs å snakke med brudeparet...Filleting å diskutere om denne ene personen.
Hanselot Skrevet 11. mai 2010 #20 Skrevet 11. mai 2010 Høres ut som enkelte bryllup nærmest skal være en eksklusiv lukket klubb bare for de innvidde... Ja er det ikke det da? Skal ikke brudeparet få velge hvem de vil dele det med?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå