Glitnir Skrevet 8. mai 2010 #21 Skrevet 8. mai 2010 Ok, om ikke sjåførene på hvisse linjer skal sjekke at datoen stemmer, så synes jeg et minimum må være å kunne holde frem en billett!? Det går jo ikke saktere om folk holder opp en billett mens de går på bussen enn hvis de ikke holder opp billetten... Men uansett; flere kontroller!!! Det vil jo ikke være særlig effektivt for å stoppe eventuelle snikere da - det er bare å bruke en gammel billett. Det er jo forresten ikke nødvendigvis slik at de som kommer ombord og ikke viser billett ikke har billett. Jeg har omtrent sluttet å dra opp månedskortet ettersom ingen av sjåførene er interesserte uansett - men jeg sniker da aldri for det. Det er passasjerenes eget ansvar å ha billett, og deretter forklare seg for eventuelle kontrollører. (Jeg synes forresten det har vært veldig mye kontroller de siste månedene, på både trikk, buss og t-bane.)
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. mai 2010 #22 Skrevet 8. mai 2010 Ok, om ikke sjåførene på hvisse linjer skal sjekke at datoen stemmer, så synes jeg et minimum må være å kunne holde frem en billett!? Det går jo ikke saktere om folk holder opp en billett mens de går på bussen enn hvis de ikke holder opp billetten... Men uansett; flere kontroller!!! Jepp, helt enig, håper du får en saftig bot neste gang du sniker. Det er ikke akseptabelt å snike "bare" en gang i halvåret fordi du ikke har kjøpt studentkort på forhånd. Siden du er så engasjert i dette så synes jeg egentlig du bør melde deg neste gang du ser en kontrollør. Si at du vil ha en bot for hver gang du har sneket frem til nå, og at det aldri skal gjenta seg
aline Skrevet 8. mai 2010 #23 Skrevet 8. mai 2010 På ruter med små busser, skal man gå inn foran og vise billett. Jeg kjører små busser uten døråpner på dørene bak, likevel er det helt naturlig at mange av oss går inn på døra bak. Hadde vi ikke gjort det, og alle skulle gått inn foran i bussen og vist/blitt kontrollert kort og dato, så hadde vi måttet starte adskillig tidligere hele gjengen, for det ville tatt mye lenger tid å få passasjerene på og bussen kjøreklar ved hvert stopp. Bussene, selv små, 23 og 24 kjører ringveien, det er stort sett alltid kø i rushen og jeg tror sjåførene har nok ting som sinker ruta deres, om de ikke i tillegg skal begynne å kontrollere hver enkelt billett til alle som går av og på.
Gjest Emera Skrevet 8. mai 2010 #24 Skrevet 8. mai 2010 Hm. I min by må alle gå inn foran i bussen og vise gyldig billett eller kort. Sånn har det alltid vært her, bortsett fra at det var klippekortmaskiner lenger baki trikkene før. Men de er borte nå. Vi har fått elektronisk kortsystem i tillegg til de gamle klippekortene/billettene, men kortleserne er foran i bussen uansett.
Gjest fireflies Skrevet 8. mai 2010 #25 Skrevet 8. mai 2010 Jeg tar ofte 22 og 25 bussen. Jeg tar også disse bussene veldig mye, og har flere ganger opplevd det du skriver. I forige uke skulle jeg feks ta 25 bussen til Furuset for å kjøpe meg nytt månedskort, da mitt hadde gått ut på dato. Det er altså to stopp unna Karihaugen, hvor jeg går på. Jeg hadde jo selvsagt med meg penger til bussbillett, men sjåføren vinket meg bare videre. Jeg skulle som sagt kun to stopp, så jeg gadd ikke å si noe, men ellers hadde jeg nok ikke tatt sjangsen på å la vær. Man vet tross alt aldri når det blir kontroll. Når det gjelder T-banen, har de blitt veldig flinke med kontroll på jernbanetorget. Det skjer flere ganger i måneden at jeg går av T-banen der i rushtiden og at det er kontroll. Slik var det ikke før.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå