Gjest Valentinaa Skrevet 18. september 2003 #1 Skrevet 18. september 2003 Hvem fikk sitt ”Waterloo” ved Watergate ?
Gjest Velentinaa Skrevet 18. september 2003 #3 Skrevet 18. september 2003 Nei, det er en konkurranse...
Gjest Virvel Skrevet 18. september 2003 #6 Skrevet 18. september 2003 Må vel være Nixon det? Napoleon var vel aldri i nærheten av Watergate. :D
Gjest Valentinaa Skrevet 18. september 2003 #8 Skrevet 18. september 2003 Men nå har jeg allerede svart Napoleon :cry:
Gjest Kinga Skrevet 18. september 2003 #10 Skrevet 18. september 2003 Krepsen prøvde å hjelpe. Ta deg sammen.
Gjest Kinga Skrevet 18. september 2003 #12 Skrevet 18. september 2003 Var det bare jeg som oppfattet ironien i den takken?
Gjest Kinga Skrevet 18. september 2003 #14 Skrevet 18. september 2003 Valentinaa "glemte" å takke for alle de andre svarene hun fikk. Og satt seg til å grine over at hun allerede hadde svart Napoleon.
Gjest Anonymous Skrevet 18. september 2003 #15 Skrevet 18. september 2003 Krepsen prøvde å hjelpe. Ta deg sammen. Ta deg sammen selv du! Takk til krepsen OG alle dere andre! Grunnen til at jeg takket krepsen først, var for at jeg fikk temmelig kjapt svar. Og du Kinga, er du paranoid eller?
Gjest Kinga Skrevet 18. september 2003 #16 Skrevet 18. september 2003 Gjest, jeg er glad jeg tok feil.
Kreps Skrevet 18. september 2003 #17 Skrevet 18. september 2003 Beklager hvis jeg tok feil. var det lord nelson da :-?
Gjest Kinga Skrevet 18. september 2003 #18 Skrevet 18. september 2003 Richard Nixon er riktig svar. Watergate skandalen USAs president Richard Nixon, måtte gå av i 1974, etter at Wahington Post avslørte at Nixon og staben stod bak flere lovbrudd, og de prøvde også å hindre etterforskning. Nixon og hans folk holdt også utenrikspolitiske saker utenom offentligheten og presse, som bombing av land i Asia. Selve navnet "Watergate", stammer fra navnet på et kontorbygg, "Watergate", hvor Nixons motkandidater hadde kontor, og hvor 7 av Nixons ansatte ble arrestert for innbrudd. Viktigste bevis mot Nixon og hans stab var lydbåndopptak som ble gjort av møtene på Nixons kontor. Nixons lureri og dårlige forhold til presse har for alltid stått som et eksempel på hvordan ting ikke skal gjøres innen politikk. Watergate-skandalen ble president Nixons fall, på samme måte som Napoleon fikk sitt nådestøt ved Waterloo. Slaget ved Waterloo stod i 1815 og første til keiser Napolens fall; hans styrker tapte. Watergateskandalen ble altså president Nixons "Waterloo".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå