Gjest green tea Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 du har nettopp blitt kvit en kronisk syk dom. og du fortelter ivrig hvordan du har blitt kvit denne så kalte sykdommen. men så motsier den andre person deg og sier at det er umulig hva ville du gjort?. jeg tror jeg ville ha prøvd forklare det på en ane måt uten noe særlig flaks.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 vet du i det hele tatt hva en kronisk sykdom er? kronisk betyr at du ikke kan bli kvitt det! kan ikke du lage en egen dagbok der du skrive alle disse spm dine heller ? så kan de som er intreserte svare der inne.
Gjest green tea Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 vet du i det hele tatt hva en kronisk sykdom er? kronisk betyr at du ikke kan bli kvitt det! kan ikke du lage en egen dagbok der du skrive alle disse spm dine heller ? så kan de som er intreserte svare der inne. ja jeg vet hva kronisk sykdom er men en kan komme over historier på internt fra folk som har blit friske. jeg vet herligtalt ikke hva du mener med spm her.
Reveal Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 Nja, si det... Jeg har en kronisk sykdom (psoriasis), og blir hele tiden fortalt om "tanta til broren til søstra" som prøvde "ett eller annet" som kurerte henne. Som regel dreier dette seg om en eller annen krem eller ekstrakt. Gud vet hvor mange artikler man har kunnet lese om i diverse ukeblader om "vidunderkurer" hvor personen nå har vært kvitt sykdommen i 1,2,3 år (og dermed er frisk/kurert). Det folk ofte ikke tenker på er at psoriasis (som så mange fler sykdommer) er en veldig individuell sykdom, som også kan opptre i veldig varierende tidsperioder. Noen har ett eneste utbrudd i hele livet- andre 4-5. Jeg har alltid noen flekker, mengde varierer veldig- men har (heldigvis) bare vært sykehusinnlagt 3 ganger (sålangt). Føste gang jeg hadde utbrudd tok det 5 år før jeg fikk neste, deretter fikk jeg et nytt 2 år etter det igjen. Etter det har jeg alltid utbrudd (med varierende i styrke). Min mor har hatt et eneste (ganske lite) utbrudd- for 15 år siden. Men at hun er kurert? Nops- har bare ikke hatt flere utbrudd- men sykdommen ligger jo latent, brått får hun sitt 2. utbrudd i morgen- eller kanskje om 20 år? Så, er man frisk/ kurert/ kvitt denne kroniske sykdommen? Som legen min så trøstende sa det da jeg første gang fikk diagnosen: Du dør ikke av det- men med det:-) (Nå er det ikke sikkert du mente en slik sykdom som jeg viser til, men ville bare komme med et eksempel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå