Gå til innhold

Slette hjernen

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig i dagens samfunn å slette hjernen (eller nermere bestemt hukomelsen) eller deler av den så man glemmer visse ting, eller restarte alt og måtte lære alt på nytt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Det har da alltid vært mulig, bare å få en kraftig smell i de riktige delene av hjernen så får du hukommelsestap hvertfall.

Vil ikke anbefale deg å prøve derimot.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte mer på gjort på et sykehus kontrollert :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I så tilfelle måtte du lært alt pånytt, å gå, å snakke osv. D.v.s du måtte bodd lenge på institusjon, med et kobbel av talepedagoger, fysioterapeuter osv. Høres ikke attraktivt ut for meg!

Skrevet

Det er til en viss grad mulig ja, men jeg kan ikke tenke meg hvorfor du skulle ville det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er til en viss grad mulig ja, men jeg kan ikke tenke meg hvorfor du skulle ville det.

ikke? det er mange som har opplevd traumatisk ting, som for eks. å bli voldtatt, og ønsker å slette dette minnet.

ang. ts sitt spørmål så aner jeg ikke.

Skrevet

ikke? det er mange som har opplevd traumatisk ting, som for eks. å bli voldtatt, og ønsker å slette dette minnet.

Slike deler forstår jeg. Jeg tenkte mer helhetlig, siden det ikke er mulig å slette så selektive deler av hjernen. Du kan ikke gå inn og slette alt mellom august 1983 og februar 1986 for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...