Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #1 Skrevet 6. mai 2010 er piercing i navellen, regnet som piercing i en slimhinne?
Gjest navnelapp Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Så vidt eg veit nei, men sjekk det med blodbanken. Det kan hende det er ei karantenetid på så og så lang tid etter at du tok piercingen. Og så må du ikkje ta ibux mindre enn 14 dagar før du kjem dit. :-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #3 Skrevet 6. mai 2010 Så vidt eg veit nei, men sjekk det med blodbanken. Det kan hende det er ei karantenetid på så og så lang tid etter at du tok piercingen. Og så må du ikkje ta ibux mindre enn 14 dagar før du kjem dit. :-) Det sier de ikke der jeg gir blod. Jeg har brukt og sagt i fra at jeg har tatt både ibux og voltaren ett par dager før blodgiving og det var helt greit.
Charlie28 Skrevet 6. mai 2010 #4 Skrevet 6. mai 2010 (blodgiver her) Nei, det er ikke det. Piercing i tunge, munn og intimpiercing er i slimhinner (der det er fuktig). Så du kan fint gi blod.
Gjest navnelapp Skrevet 6. mai 2010 #5 Skrevet 6. mai 2010 Eg vart innkalt til blodgjeving på Ullevål til i morgon. Eg ringte og sa at eg hadde teke Ibux, då ba dei meg kome om 14 dagar. Det er noko med blodplatene og korleis dei oppfører seg som gjer det.
LadyStarlight Skrevet 6. mai 2010 #6 Skrevet 6. mai 2010 Er det ikke slik at man må vente ca. 12mnd fra da piercingen ble tatt (uansett sted på kroppen) før man kan gi blod?
Thorn Skrevet 7. mai 2010 #7 Skrevet 7. mai 2010 6 mnd karantene ved nye piercinger og tatoveringer. Piercing i navle går helt greit. På Haukeland kan man ihvertfall gi blod selv om man har tatt Ibux helt nylig, men de merker posene med en rød prikk og unnlater å bruke blodplatene. De bruker de andre bestanddelene i blodet. Det var ihvertfall det de sa til meg da jeg hadde tatt Ibux to dager før jeg gav blod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå