Gå til innhold

Romareise


toyses

Anbefalte innlegg

Vi reiser til Roma i sommer, gleder oss kjempemye!

Men vi har et lite problem. Flyet lander på Fiumicino flyplass kl. 22. Og det siste toget til Termini stasjon i Roma går 23.35. Jeg er redd vi ikke skal rekke det. Vi er ikke vant til å reise så mye og dette er jo en helt ukjent plass. Så først må vi jo hente bagasje og sånn, så må vi finne togstasjonen på Fiumicino og deretter finne

riktig tog. Håper selvfølgelig vi rekker det på 1 og en halv time.

Men.. hvis ikke.. Er det dyrt med taxi i Roma? Hvor mye tror dere det eventuelt blir med taxi fra Fiumicino til Roma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud, dette aner jeg ikke.. men vet at jeg synes ikke at drosjeprisene der er så veldig stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge tripadvisor koster det 40 euro fra fiumicino til sentrum

There is now a standard 40 Euro charge by taxi from the Fuimicino airport into the city center.

(fant et sted det sto 45 også, men regn med omtrent det da).

Nå har ikke jeg vært på Fiumicino flyplass, men en og en halv time skal vanligvis være rikelig med tid for å rekke toget. Regn med en halvtime eller så for å få tak i bagasjen, og deretter er det nok godt merket hvor toget går fra. De fleste store flyplasser er rimelig effektive (så lenge de ikke har rotet bort bagasjen deres ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvis dere er flere kan det fort lønne seg å ta taxi. Kommer litt an på hvor dere skal i Roma også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo rett ved Termini stasjon, så sånn sett hadde det vært best å tatt toget, men jeg er bare redd vi ikke rekker det.

Men det er mulig jeg bekymrer meg for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Vi skal bo rett ved Termini stasjon, så sånn sett hadde det vært best å tatt toget, men jeg er bare redd vi ikke rekker det.

Men det er mulig jeg bekymrer meg for mye :)

Dere har i utgangspunktet god tid. Og dere trenger jo ikke bestemme dere for drosje før det siste toget evt er gått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er temmelig sikker på at dere rekker toget med god margin, med mindre flyet enten er forsinket eller bagasjen har bestemt seg for å backpacke i Kuala Lumpur uten dere :gjeiper:

Men her er likevel en fantastisk liten sak til å beregne taxipriser: World Taximeter Den var nesten på krona i Dublin for tre dager sida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

ikke vær så sikker på at dere rekker det. da vi dro til roma venta vi en evighet på bagasjen. ca en time. helt sykt. dette var på kvelden. da vi omsider fikk bagasjen hadde siste tog akkurat dratt.

vi delte da maxi taxi med to andre norske par, kosta 35 euro. Da han slapp oss av ved hotellet fikk vi et rabattkort så vi bare trengte å betale 15 euro på tilbakeveien. Dette begynntet vi oss av, og fikk en privatsjafør i en flott bmw! (i tillegg kjørte vi ved siden av toget på vei til flyplassen, kan si at det var mer beghagelig på den måten!

i tilleg var det kjempe deilig å bli satt av forran hotellet i stedet for å lete rundt etter en lang dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med billetter og sånn på toget? Det er sikkert sånne billettautomater? Kjedelig å stå der å prøve å forstå hvordan du skal få en billett ut av automaten mens toget ankommer :P He he!

Så lurer jeg på. Er det mulig å ta en dagsreise til Napoli? Eller, det er kanskje litt langt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...