Gjest Pet Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Har vært syk (hadde 38,2 kl 09:40 i dag morges, vet ikke hva jeg har nå da vi ikke måler mer enn en gang i døgnet her) og nå lurer jeg på om jeg ska ta meg en kortere, forholdsvis lett kveldstur. Bor sør-øst i landet (i hovedstaden (sier ikke mer)) og ute er det nå 7,6 grader (inne på kjøkkenet 21,8) og lyst. Jeg må gå ned én trapp, ca 20 m stikkvei forbi søppelkassa (håper jeg ikke brekker meg der for jeg er litt kvalm. Gjør jeg det går jeg rett inn igjen!) og så starter runden. Det er svak oppoverbakke ca 500 meter, men etter 100 meter ligger det en butikk vi ikke er så glad i (stenger kl 21) så da går jeg veldig på forbi denne butikken, men det er kanskje ikke bra? Rykk og napp og sykdom, eller intervall heter det kanskje? Resten av turen er enkel, bare jeg passer meg for fortauskantene (Er nok litt febril ennå med den humoren. Eller er det parasetten?) Gurimalla. Tror dere det går bra med den turen, eller?
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Nei, her må du være VELDIG forsiktig. Det avgjørende er selvsagt at du har riktig undertøy. Hvordan er temperaturen på stuen, og hvor mye veier du?
Gjest Rosemor Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Turen i seg selv burde gå bra, men jeg er litt bekymret for differansen mellom ute og innetemperatur er litt stor. Det kan kanskje hjelpe hvis du hopper over fortauskanten, luftmotstanden kan nok hjelpe til med å senke kroppstemperaturen, så differansen blir mindre.
skruf Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Dette er et meget konstruktivt svar, så mulig du blir sur på meg nå. Men jeg vil helst ikke skrive som anonym i tilfelle du legger mere vekt på svar til innlogga brukere. Derfor velger jeg å logge meg inn. Jeg synes denne turen din høres vel hasardiøs ut. Mulig du burde unngå den butikken du ikke er så glad i, så du ikke får for stor differanse mellom hastigheten på skrittene dine. Har du pulsklokke og skritt-teller? Da burde du i såfall benyttet deg av det, sånn at du får jevn hastighet og "flyt". Likedan ville jeg ungått søppelkassa hvis kvalme er en del av sykdomsbildet ditt (dog; det er jo greit å ha i nærheten hvis du skulle føle for å kaste opp). En ide er at du tar med deg avfallspose på turen, i tilfelle kvalme. Da vil jeg anbefale nøytrale hvite, da handleposer med reklamelogo ikke bør benyttes. Fargestoffene i reklamelogoen kan avgi miljøgifter som ikke vil hjelpe på sykdomsbildet ditt, tvert i mot forverre det. Rema sine nøytrale poser bør være greie, men husk de må måle 50*70 cm, hvis ikke er hensikten borte. Du må også huske på å stanse opp foran fortauskantene hvis de måler mere enn 10cm. Noe høyere kan være skadelig, med mindre du velger siden der fortauet er avrundet for syklister. Da tror jeg det vil være trygt. Men mulig du har testgått denne turen tidligere, og innlagt tester for hvordan du håndterer nødsituasjoner? Da tror jeg det vil være trygt. Såklart alderen, høyden og vekten din vil være avgjørende. Ved nærmere ettertanke, kanskje det er tryggere å bare holde seg inne til du får målt feberen i morgen. Vil anbefale deg å senke temperaturen på kjøkkenet, og heller vurdere å øke den på stuen. (åhh, herrefred, tror det er sengetid for maya76...mulig jeg trenger en paracet også..)
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Men du har vel egentlig allerede bestemt deg for hva som er best, har du ikke? Jeg velger å være anonym når jeg svarer her, men jeg vet jo hvem du er utfra hvordan du beskriver stedet der du bor
Gjest Pet Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Dette er et meget konstruktivt svar, så mulig du blir sur på meg nå. Men jeg vil helst ikke skrive som anonym i tilfelle du legger mere vekt på svar til innlogga brukere. Derfor velger jeg å logge meg inn. Jeg synes denne turen din høres vel hasardiøs ut. Mulig du burde unngå den butikken du ikke er så glad i, så du ikke får for stor differanse mellom hastigheten på skrittene dine. Har du pulsklokke og skritt-teller? Da burde du i såfall benyttet deg av det, sånn at du får jevn hastighet og "flyt". Likedan ville jeg ungått søppelkassa hvis kvalme er en del av sykdomsbildet ditt (dog; det er jo greit å ha i nærheten hvis du skulle føle for å kaste opp). En ide er at du tar med deg avfallspose på turen, i tilfelle kvalme. Da vil jeg anbefale nøytrale hvite, da handleposer med reklamelogo ikke bør benyttes. Fargestoffene i reklamelogoen kan avgi miljøgifter som ikke vil hjelpe på sykdomsbildet ditt, tvert i mot forverre det. Rema sine nøytrale poser bør være greie, men husk de må måle 50*70 cm, hvis ikke er hensikten borte. Du må også huske på å stanse opp foran fortauskantene hvis de måler mere enn 10cm. Noe høyere kan være skadelig, med mindre du velger siden der fortauet er avrundet for syklister. Da tror jeg det vil være trygt. Men mulig du har testgått denne turen tidligere, og innlagt tester for hvordan du håndterer nødsituasjoner? Da tror jeg det vil være trygt. Såklart alderen, høyden og vekten din vil være avgjørende. Ved nærmere ettertanke, kanskje det er tryggere å bare holde seg inne til du får målt feberen i morgen. Vil anbefale deg å senke temperaturen på kjøkkenet, og heller vurdere å øke den på stuen. (åhh, herrefred, tror det er sengetid for maya76...mulig jeg trenger en paracet også..) Takk for et meget konstruktivt svar! Et eksempel til etterfølgelse. Har skrevet det ut og hengt det på kjøleskapsdøra og på møtet i morgen (ekstraordinært) skal det inn i regelboka for turer (kortere, kveld). Det har vi jo ikke nå. Turen min i kveld var litt preget av angst (så en død fugl og en full dame) og var således ikke optimal.
Gjest Rosemor Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Takk for et meget konstruktivt svar! Et eksempel til etterfølgelse. Har skrevet det ut og hengt det på kjøleskapsdøra og på møtet i morgen (ekstraordinært) skal det inn i regelboka for turer (kortere, kveld). Det har vi jo ikke nå. Turen min i kveld var litt preget av angst (så en død fugl og en full dame) og var således ikke optimal. Men gikk det bra med differansen mellom ute og innetemperatur?
Gjest Pet Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Men gikk det bra med differansen mellom ute og innetemperatur? Turen er gått og tråden er avsluttet for min del.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Nå synes jeg du er litt vel frekk her altså.
Tabris Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Det er synd de ikke har et prikkesystem her inne på KG, Pet. Ellers skulle du fått en.
Gjest Pet Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Det er synd de ikke har et prikkesystem her inne på KG, Pet. Ellers skulle du fått en. Det får du lage en egen tråd om. Her var det en enkel kveldstur som skulle diskuteres og den er nå avsluttet (både tråden og turen ).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå