Gå til innhold

Brystvorte og nippel


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser mange klage på at folk sier nippel. Men hvorfor må vi kalle det for brystvorte? Ordet er jo avtennende som det går an å bli. Nippel er jo et mye penere ord.

Er det ikke?

Synes ma burde kalle det for noe annet. Nippel, eller om man skal ha et norsk ord så kunne man jo bare sagt brysttuten eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ord har ingen affektiv tilknytning i utgangspunktet. Om du synes ordet brystvorte er lite hot, er det fordi du lar ordet ha denne tilknytningen. Egentlig burde alle navn på "tuppen på brystet" gi positive følelser da gjenstanden bør tale for seg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ord har ingen affektiv tilknytning i utgangspunktet. Om du synes ordet brystvorte er lite hot, er det fordi du lar ordet ha denne tilknytningen. Egentlig burde alle navn på "tuppen på brystet" gi positive følelser da gjenstanden bør tale for seg.

Det er nok sant det. Jeg liker ikke vorter. Så er nok derfor.

Skrevet

Tipper nipple først ble brukt om kroppsdelen, mens rørleggerdelen ble hetende det fordi den minnet om en nipple.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser mange klage på at folk sier nippel. Men hvorfor må vi kalle det for brystvorte? Ordet er jo avtennende som det går an å bli. Nippel er jo et mye penere ord.

Er det ikke?

Synes ma burde kalle det for noe annet. Nippel, eller om man skal ha et norsk ord så kunne man jo bare sagt brysttuten eller noe.

For min del skyldes motstanden at "nippel" er et låneord som ikke er etablert i norsk språk ennå.

Jeg har ingenting imot brystvorte, men jeg synes at til og med "brystknopp" høres bedre ut enn "nippel".

Skrevet

vil heller være internasjonal i denne sammenhengen, enn å kalle det for vorte. Vemmelig!

Skrevet

vil heller være internasjonal i denne sammenhengen, enn å kalle det for vorte. Vemmelig!

Det finnes ingenting vemmelig med en vorte. Ordet betyr "knuteforma utvekst" iflg. ordboka.

Skrevet

hallo nå da. Jeg skrev at JEG synes det er vemmelig, på lik linje med utvekst.

Skrevet

Var ikke noe galt med ordet brystvorte før nippel kom..eller? Språk-jåleri kaller jeg dette. Samme med ordene fresht og shave (eks.leggene).. Irriterende! :kjefte:

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg driter i hva det kalles, så lenge de er følsomme og jeg får leke med dem :cool:

Skrevet

Det heter brystvorte, ferdig med dét! (Og ja, "shave" irriterer meg like mye)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det heter brystvorte, ferdig med dét! (Og ja, "shave" irriterer meg like mye)

Ferdig med det?? Kan ikke folk få kalle det akkurat det de vil?

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Det finnes ingenting vemmelig med en vorte. Ordet betyr "knuteforma utvekst" iflg. ordboka.

Ja, for "knuteforma utvekst" høres jo ikke ekkelt ut. Tror jeg skal begynne å kalle brystvorter for det. Deilig! :fnise:

Skrevet

Hvis folk skal begynne å kalle brystvorter for nippel, må de vel snart begynne å si pinis og vadjaina også. Velbekomme. Det blir ikke noe mindre kroppslig av dét.

Skrevet

men pikk og mus høres da mye penere ut enn VORTE? Dessuten tenker jeg på voldemort, som igjen får meg til å tenke på milla, og jeg vil jo ikke tenke på henne mens min kjære beføler millaene mine :(

Skrevet

Jeg liker ordet brystknopp bedre enn brystvorte.

Jeg har tenkt over det i flere år at jeg ikke liker ordet vorte. Akkurat som jeg ikke liker ordet skamben, selv om jeg har det også.

Skrevet

i bøker om amming og graviditeter kaller de det gjerne for brystknopp, det høres jo egentlig litt søtt ut. nippel høres så porno ut synes jeg.

(ellers så forbinder jeg nippel med drikke anordningene for grisunger og kalver i fjøs...)

Gjest brutal_mann
Skrevet

i bøker om amming og graviditeter kaller de det gjerne for brystknopp, det høres jo egentlig litt søtt ut. nippel høres så porno ut synes jeg.

(ellers så forbinder jeg nippel med drikke anordningene for grisunger og kalver i fjøs...)

Ehm... Hva slags porno sees det der på gården da? :klø: :regn:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"Nippel" ser hinsides dumt ut. Om man skal være så tullete at man ikke kan bruke enten brystvorte eller brystknopp, kan man i det minste skrive det riktig. "Random" er jo et ord mange bruker nå, men aldri sett noen skrive "rændåm" av den grunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...