Gå til innhold

Svetteproblem...


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har et lite problem som plager meg når jeg trener i nærheten av andre. Jeg svetter nemlig ganske mye. Jeg har lært meg å ikke bry meg så veldig om svetteflekker under armene, på rygg, under bryst og rundt navle, men svetter dessverre nok til at jeg lett får en flekk i skrittet i tillegg... Og den skulle jeg gjerne vært foruten!

Jeg har kun tre ganger i mitt liv sett andre som har dette, og siden jeg har det selv synes jeg ikke det er rart. Men hvordan reagerer dere andre om dere ser noen på treningssenter med svetteflekk der liksom? :sjenert:

Foreløpig løser jeg det ved enten ha lag på lag, eller stor joggebukse, men hender det synes likevel. Jeg savner litt å kunne bruke mer intilsittende treningsbukser. Hva gjør dere andre, eller hva ville dere gjort om dere var i min situasjon?

Håper jeg ikke er den eneste med dette problemet... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et lite problem som plager meg når jeg trener i nærheten av andre. Jeg svetter nemlig ganske mye. Jeg har lært meg å ikke bry meg så veldig om svetteflekker under armene, på rygg, under bryst og rundt navle, men svetter dessverre nok til at jeg lett får en flekk i skrittet i tillegg... Og den skulle jeg gjerne vært foruten!

Jeg har kun tre ganger i mitt liv sett andre som har dette, og siden jeg har det selv synes jeg ikke det er rart. Men hvordan reagerer dere andre om dere ser noen på treningssenter med svetteflekk der liksom? :sjenert:

Foreløpig løser jeg det ved enten ha lag på lag, eller stor joggebukse, men hender det synes likevel. Jeg savner litt å kunne bruke mer intilsittende treningsbukser. Hva gjør dere andre, eller hva ville dere gjort om dere var i min situasjon?

Håper jeg ikke er den eneste med dette problemet... :gjeiper:

Det virker normalt på meg at mennesker svetter i skrittet også. Trener man skikkelig så svetter man overalt, for man har svettekjertler over alt på kroppen...da også i skrittet. Jeg har ikke opplevd å få flekk der selv, men jo jeg blir svett der jeg også. Har sett andre så svetteflekk der på buksa si under trening, men tenker på det som normalt jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner at det er ubehagelig, tror jeg hadde syntes det var flaut selv.

Bruk en svart treningsbukse, da synes ingenting. Hva slags tekstil det er i buksen har også stor betydning (bomull suger f.eks. til seg svette og er svært synlig).

Prøv et bind mens du trener og se om det hjelper.

Et annen ting å prøve er en "boxer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk reagere på at du svetter i skrittet inne på et trenings-senter og om de tenker at det er ekkelt, så er det vel dem det er noe galt med og ikke deg. Har ikke tenkt tanken før du nevner det nå da det er helt normalt at enkelte svetter mer enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg synes var ganske ekkelt, spesielt om man bruker apparater man skal sitte eller ligge på. Greit at folk svetter, men jeg vil helst slippe å se det - ihvertfall der nede.

Det er jo ikke så vanskelig å kamuflere, da. Velg treningstøy i riktig stoff og farge, så kan ingen se skrittsvetten din, hehe. Mulig det hjelper med et truseinnlegg også. Har forresten aldri sett noen svette slik at det synes i skrittet, men det er vel vanlig at det blir litt klamt der :)

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har forsont deg med svette under armhulen, men jeg vil tipse deg likevel.

Det finnes en deodorant som du får kjøpt på apoteket som heter Aluminiumklorid. Den er veldig sterk og må kun påføres om natten når huden er helt ren og tørr. Den kan svi litt også. Til gjengjeld holder den i 1-2 uker, uten en dråpe svette :)

Jeg bruker den selv, og er kjempefornøyd. Jeg svetter ikke så fryktelig mye, men bruker en del tettsittende gensere og bluser og hadde før lett for å få flekker under armene. Ikke nå mer :)

Noe tips til svette i underlivet har jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svetter som en gris når jeg tar i, vises ikke i det hele tatt på de svarte puma tightsene mine. De er laget i et svettetransporterende materiale (typisk løpebukse av god kvalitet). Om du ikke eier et par i slikt material så anbefaler jeg deg å kjøpe det.

Kjøp på G-sport, da får du bytte om de ikke funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips her, men støtter spesielt innlegget over, bruk svarte klær!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...